Case Leen Bakker: Taste driven marketing with Leen Bakker’s data hub
Over de case van Leen Bakker zegt de jury: “Leen Bakkers case wist op een moderne manier succes te genereren door mensen en techniek op een unieke manier samen te laten werken. Ze ontwikkeleden een image-classificatiesysteem gedreven door machine learning en verrijkte dat systeem met hun diepe kennis over de meubelindustry. Zo konden ze de voorkeuren van consumenten koppelen aan specifieke interieurstijlen. Op deze manier waren ze in staat om relevantere ads te vertonen aan shopppers en wisten ze de sales aanzienlijk te verbeteren.”
Case Vandentop Tuinhout: Creating exponential growth in a competitive market on a limited budget
Over de case van Vandentop Tuinhout zegt de jury: “Dit was een voorbeeld van een uitstekend gebruik van moderne techniek om SEO op grote schaal te automatiseren. Iets wat handmatig nooit binnen dezelfde tijd was gelukt. De case liet goed zien strategie en creatieve denken zijn gecombineerd om zo optimaal gebruik te maken van geautomatiseerde content om succes te boeken. Door deze combinatie steeg de case uit boven de andere genomineerden.”
Internationale jury
Bij de beoordeling van de inzendingen keek de jury naar hoe de cases zich onderscheiden in helder strategisch denken, innovatie, effectiviteit, tastbare resultaten, duidelijkheid en privacyvriendelijk en verantwoord datagebruik. De jury bestaat uit een internationaal team van onafhankelijke search-experts met naast juryvoorzitter Barry Adams: Kristina Azarenko (MarketingSyrup Digital), Barry Adams (Polemic Digital), Purna Virji (LinkedIn), Kate Adams (Google), Frederick Valleys (Optmyzr), Marcus Tober (Searchmetrics) en Linda Hogenes (Coolblue).
Over de Friends of Search Awards
De Friends of Search Awards zijn een initiatief van brancheverenigingen DDMA en VIA Nederland. De awards zijn dit jaar voor de derde keer uitgereikt. De winnaars presenteerden hun case op het podium van de Nederlandse editie (14 juni) van Friends of Search in de Kromhouthal in Amsterdam.