Spring naar content

Case Leen Bakker: Taste driven marketing with Leen Bakker’s data hub

Over de case van Leen Bakker zegt de jury: “Leen Bakkers case wist op een moderne manier succes te genereren door mensen en techniek op een unieke manier samen te laten werken. Ze ontwikkeleden een image-classificatiesysteem gedreven door machine learning en verrijkte dat systeem met hun diepe kennis over de meubelindustry. Zo konden ze de voorkeuren van consumenten koppelen aan specifieke interieurstijlen. Op deze manier waren ze in staat om relevantere ads te vertonen aan shopppers en wisten ze de sales aanzienlijk te verbeteren.”

Leen Bakker Vandentop Friends of Search Award SEA winner 2022

Case Vandentop Tuinhout: Creating exponential growth in a competitive market on a limited budget

Over de case van Vandentop Tuinhout zegt de jury: “Dit was een voorbeeld van een uitstekend gebruik van moderne techniek om SEO op grote schaal te automatiseren. Iets wat handmatig nooit binnen dezelfde tijd was gelukt. De case liet goed zien strategie en creatieve denken zijn gecombineerd om zo optimaal gebruik te maken van geautomatiseerde content om succes te boeken. Door deze combinatie steeg de case uit boven de andere genomineerden.”

Vandentop Friends of Search Award SEO winner 2022

Internationale jury

Bij de beoordeling van de inzendingen keek de jury naar hoe de cases zich onderscheiden in helder strategisch denken, innovatie, effectiviteit, tastbare resultaten, duidelijkheid en privacyvriendelijk en verantwoord datagebruik. De jury bestaat uit een internationaal team van onafhankelijke search-experts met naast juryvoorzitter Barry Adams: Kristina Azarenko (MarketingSyrup Digital), Barry Adams (Polemic Digital), Purna Virji (LinkedIn), Kate Adams (Google), Frederick Valleys (Optmyzr), Marcus Tober (Searchmetrics) en Linda Hogenes (Coolblue).

Over de Friends of Search Awards

De Friends of Search Awards zijn een initiatief van brancheverenigingen DDMA en VIA Nederland. De awards zijn dit jaar voor de derde keer uitgereikt. De winnaars presenteerden hun case op het podium van de Nederlandse editie (14 juni) van Friends of Search in de Kromhouthal in Amsterdam.

Bob Younge

Contentspecialist

Ook interessant

Lees meer
Search |

Ticketverkoop voor Friends of Search 2025 gestart – Early bird-tickets nu verkrijgbaar!

Amsterdam, donderdag 5 september 2024 – Op 13 maart 2025 organiseren brancheverenigingen DDMA en VIA Nederland de 12e editie van Friends of Search, in de Kromhouthal in Amsterdam. Early Bird-tickets…
Lees meer
Creative |

Nieuw bloed in de DDMA Commissies Post, Creative en Search

De DDMA Commissies Post, Creative en Search hebben versterking gekregen. Olaf van Rijn, Business Development bij Whooz, Saskia Priester, Marketing Consultant & UX Designer bij Harvest Digital, en Ryan Peerkhan,…
Lees meer
Artificial Intelligence |

De impact van Generative Search op SEA en SEO: Zo bereid jij je optimaal voor

We kunnen stellen dat Generative AI een onuitwisbare impact heeft gemaakt binnen de marketingwereld. Zo ook binnen de werkvelden van SEO en SEA, die met de opkomst van Generative Search…