Spring naar content

Case Leen Bakker: Taste driven marketing with Leen Bakker’s data hub

Over de case van Leen Bakker zegt de jury: “Leen Bakkers case wist op een moderne manier succes te genereren door mensen en techniek op een unieke manier samen te laten werken. Ze ontwikkeleden een image-classificatiesysteem gedreven door machine learning en verrijkte dat systeem met hun diepe kennis over de meubelindustry. Zo konden ze de voorkeuren van consumenten koppelen aan specifieke interieurstijlen. Op deze manier waren ze in staat om relevantere ads te vertonen aan shopppers en wisten ze de sales aanzienlijk te verbeteren.”

Leen Bakker Vandentop Friends of Search Award SEA winner 2022

Case Vandentop Tuinhout: Creating exponential growth in a competitive market on a limited budget

Over de case van Vandentop Tuinhout zegt de jury: “Dit was een voorbeeld van een uitstekend gebruik van moderne techniek om SEO op grote schaal te automatiseren. Iets wat handmatig nooit binnen dezelfde tijd was gelukt. De case liet goed zien strategie en creatieve denken zijn gecombineerd om zo optimaal gebruik te maken van geautomatiseerde content om succes te boeken. Door deze combinatie steeg de case uit boven de andere genomineerden.”

Vandentop Friends of Search Award SEO winner 2022

Internationale jury

Bij de beoordeling van de inzendingen keek de jury naar hoe de cases zich onderscheiden in helder strategisch denken, innovatie, effectiviteit, tastbare resultaten, duidelijkheid en privacyvriendelijk en verantwoord datagebruik. De jury bestaat uit een internationaal team van onafhankelijke search-experts met naast juryvoorzitter Barry Adams: Kristina Azarenko (MarketingSyrup Digital), Barry Adams (Polemic Digital), Purna Virji (LinkedIn), Kate Adams (Google), Frederick Valleys (Optmyzr), Marcus Tober (Searchmetrics) en Linda Hogenes (Coolblue).

Over de Friends of Search Awards

De Friends of Search Awards zijn een initiatief van brancheverenigingen DDMA en VIA Nederland. De awards zijn dit jaar voor de derde keer uitgereikt. De winnaars presenteerden hun case op het podium van de Nederlandse editie (14 juni) van Friends of Search in de Kromhouthal in Amsterdam.

Bob Younge

Contentspecialist

Ook interessant

Lees meer
Cookies |

Legal whitepaper: MarTech in een privacy-first wereld (alleen voor leden)

Al enige tijd zien we in het marketinglandschap een verschuiving plaatsvinden naar een méér ‘privacy-first’ wereld. Deze verschuiving heeft grote impact en vereist als organisatie een aanpassing van je marketingstrategie…
Lees meer
Conversational AI |

De DDMA Commissies Digital Analytics, Conversational AI, Search en expertgroep Marketingteam van de Toekomst krijgen versterking

De DDMA Commissies Digital Analytics en Conversational AI en de expertgroep Marketingteam van de toekomst mogen ieder een nieuw lid verwelkomen. Niemand minder dan Judith Ram, Director Operations bij Cloud…
Lees meer
AVG |

Boete van 1 miljoen voor gebruik Google Analytics Tele2 Zweden

Er kan wederom een nieuw hoofdstuk worden toegevoegd aan het data delen met de VS-dossier. In Zweden zijn namelijk 4 organisaties aangesproken door de nationale privacytoezichthouder (IMY) vanwege hun gebruik…