Spring naar content

Case Leen Bakker: Taste driven marketing with Leen Bakker’s data hub

Over de case van Leen Bakker zegt de jury: “Leen Bakkers case wist op een moderne manier succes te genereren door mensen en techniek op een unieke manier samen te laten werken. Ze ontwikkeleden een image-classificatiesysteem gedreven door machine learning en verrijkte dat systeem met hun diepe kennis over de meubelindustry. Zo konden ze de voorkeuren van consumenten koppelen aan specifieke interieurstijlen. Op deze manier waren ze in staat om relevantere ads te vertonen aan shopppers en wisten ze de sales aanzienlijk te verbeteren.”

Leen Bakker Vandentop Friends of Search Award SEA winner 2022

Case Vandentop Tuinhout: Creating exponential growth in a competitive market on a limited budget

Over de case van Vandentop Tuinhout zegt de jury: “Dit was een voorbeeld van een uitstekend gebruik van moderne techniek om SEO op grote schaal te automatiseren. Iets wat handmatig nooit binnen dezelfde tijd was gelukt. De case liet goed zien strategie en creatieve denken zijn gecombineerd om zo optimaal gebruik te maken van geautomatiseerde content om succes te boeken. Door deze combinatie steeg de case uit boven de andere genomineerden.”

Vandentop Friends of Search Award SEO winner 2022

Internationale jury

Bij de beoordeling van de inzendingen keek de jury naar hoe de cases zich onderscheiden in helder strategisch denken, innovatie, effectiviteit, tastbare resultaten, duidelijkheid en privacyvriendelijk en verantwoord datagebruik. De jury bestaat uit een internationaal team van onafhankelijke search-experts met naast juryvoorzitter Barry Adams: Kristina Azarenko (MarketingSyrup Digital), Barry Adams (Polemic Digital), Purna Virji (LinkedIn), Kate Adams (Google), Frederick Valleys (Optmyzr), Marcus Tober (Searchmetrics) en Linda Hogenes (Coolblue).

Over de Friends of Search Awards

De Friends of Search Awards zijn een initiatief van brancheverenigingen DDMA en VIA Nederland. De awards zijn dit jaar voor de derde keer uitgereikt. De winnaars presenteerden hun case op het podium van de Nederlandse editie (14 juni) van Friends of Search in de Kromhouthal in Amsterdam.

Bob Younge

Contentspecialist

Ook interessant

Lees meer
Search |

Modern Measurement in Paid Search – Hoe pak je dat aan?

Nu we ons meer en meer bewegen richting een toekomst waarin marketinginvesteringen en hun rendement steeds meer afhankelijk zijn van privacygerichte oplossingen, zullen we als marketeers nieuwe manieren moeten vinden…
Lees meer
DDMA |

Ticketverkoop Friends of Search 2026 gestart – Early Bird-tickets nu beschikbaar!

Op 12 maart 2026 organiseren brancheverenigingen DDMA en VIA Nederland de 13e editie van Friends of Search in de Kromhouthal in Amsterdam. Vanaf vandaag zijn de early bird-tickets voor het…
Lees meer
Search |

Elite XL: SEA / SEO Synergie

In een landschap waarin technologie snel verandert en zoekmachines steeds slimmer worden, is het vakgebied van search marketing in beweging. SEO en SEA zijn allang geen gescheiden werelden meer. Toch…