Spring naar content

De Code Telemarketing is herzien met als doel consumentenirritatie bij telemarketing te voorkomen en zo het kanaal toekomstbestendig te maken. Herkenbaar uitbellen, het anders aanbieden van het recht van verzet, het beter trainen van telemarketeers en de klanttermijn zijn de belangrijkste veranderingen.

In onderstaande documentatie vind je alle informatie over de veranderingen:

1. De Code Telemarketing (CTM). Deze Code is van toepassing op telefoongesprekken tussen telemarketeers en consumenten.
2. Een template voor de balans test: Dit document kun je gebruiken als hulpmiddel om de afweging te maken waarmee je bepaalt hoe lang je als organisatie oud-klanten commercieel mag bellen.
3. De Gedragscode Telemarketing (GTM). Hierin zijn de gedragsregels opgenomen die van toepassing zijn bij telemarketing door of namens leden van de brancheorganisatie DDMA. De GTM heeft tot doel dat telemarketing door de leden wordt ingezet op een verantwoorde manier zodat het vertrouwen van de consument in telemarketing niet wordt geschaad.
4. Praktische veranderingen Code Telemarketing. In dit document vind je een toelichting op de veranderingen die in de praktijk van belang zijn.

Voorlichtingssessie op woensdag 12 februari

De veranderingen vragen de nodige voorbereidingen van organisaties. Daarom organiseert DDMA op woensdag 12 februari van 10.00 tot 12.00 uur een voorlichtingssessie over dit onderwerp – gratis voor leden.

Tijdens deze sessie geeft Sara Mosch, legal counsel van DDMA, een overzicht van alle veranderingen in de Code Telemarketing. Daarnaast delen Tibout Hemmes (Nationale Postcode Loterij) en Victor Herfs (Het Customer Care Center) hun praktijkervaringen met de invoering van deze nieuwe code. Hoe hebben zij dit aangepakt? En welke uitdagingen kwamen zij tegen?

Meld je hier aan.

Ook interessant

Lees meer
ePrivacy Verordening |

DDMA Cookiebanner checklist: 6 tips om jouw cookiebanner helemaal compliant te maken

De Autoriteit Persoonsgegevens (AP) kondigde begin 2024 aan meer nadruk te leggen op de naleving van cookieregels. Wij krijgen hierdoor steeds meer de vraag van leden om hun cookiebanner te…
Lees meer
DDMA |

DDMA zoekt Legal Stagiaire

Als Legal Stagiaire bij DDMA werk je in het hart van de Nederlandse marketingwereld. Die wereld staat nooit stil en strekt zich uit van digitale advertenties tot influencermarketing en van…
Lees meer
AVG |

Franse toezichthouder CNIL treedt op tegen databroker Solocal: waar ligt de grens bij gebruik van klantdata?

Onlangs ontving de Franse databroker Solocal Marketing Services een boete van €900.000 van de Franse privacytoezichthouder CNIL. De reden hiervoor was onrechtmatige verwerking van miljoenen persoonsgegevens voor direct marketingdoeleinden, zonder…