Spring naar content

Juryvoorzitter Kees Groenewoud: “De grote uitdaging voor HEMA was het verhogen van de klantbeleving en de omzet door een relevant productaanbod tot stand te brengen,  met bijbehorende communicatie en daarnaast een doordacht kanaalgebruik op basis van concrete klantinzichten. En dat op een manier dat deze werkwijze onderdeel kon worden van de dagelijkse manier van werken. En dat verdient veel waardering. Met de case maakt HEMA op een overtuigende manier duidelijk dat ze hierin aan het slagen zijn. HEMA adresseert in deze case alle uitdagingen die hierbij rol spelen: professioneel data management, zowel technisch als organisatorisch, doordachte inzichten vanuit effectieve analyses en daarnaast een agile maar toch robuste infrastructuur die dit alles mogelijk ondersteunt. Complimenten voor deze winnende case!”

Case HEMA: van datasilo’s naar een centraal klantbeeld
In de afgelopen 3 jaar heeft HEMA zijn versnipperde datastrategie hervormd en gewerkt naar een centraal klantbeeld. Inmiddels is data geen ‘black box’ meer op de IT-afdeling, maar is data ook beschikbaar binnen de business. Belangrijkste resultaten: nieuwe kansen voor BI, analytics en data science, een betere bescherming van gegevens en een hogere omzet per jaar.

Bas Karsemeijer, Head of Data & Analytics bij HEMA: “Het is echt een beloning dat jury onze case en het harde werk dat daarmee gepaard is gegaan, heeft gewaardeerd. Het is natuurlijk een effort van alle teams binnen HEMA. En natuurlijk helemaal fantastisch dat de kijkers thuis de keuze van de jury hebben bevestigd door ons te kiezen voor de publieksprijs.”

Over de DDMA Customer Data Award
De DDMA Customer Data Award werd dit jaar uitgereikt op donderdag 2 december 2021 in De Hallen Studios in Amsterdam tijdens de Online DDMA Talkshow: de Beste Customer Data Cases van 2021. Bezoekers konden via een livestream live meekijken. De talkshow en de bijbehorende award zijn initiatieven van DDMA, de branchevereniging voor data en marketing, en worden georganiseerd door de DDMA Commissie Data, Decisions & Engagement en mede mogelijk gemaakt door deze sponsoren.

Ook interessant

Lees meer
Data, Decisions & Engagement |

DDMA Exchange Table: de P van Personalisatie

We staan aan de vooravond van hyperpersonalisatie. Dankzij steeds slimmere technologie kunnen organisaties tot in detail inspelen op individueel gedrag. Maar wat betekent dat nog voor de consument en voor…
Lees meer
Data-ethiek |

Podcast Shaping the Future: Loyaliteit vraagt om relevantie, niet alleen om korting

In de wereld van data-driven marketing is klantloyaliteit een onderwerp dat regelmatig herijkt moet worden. De opkomst van abonnementsmodellen, toenemende aandacht voor data-ethiek en veranderend consumentengedrag maken dat traditionele loyaliteitsprogramma’s…
Lees meer
Artificial Intelligence |

De menselijke factor in een wereld van AI: zo blijft customer experience persoonlijk

Je wilt dat klanten ervaren dat je hen begrijpt en dat je hun situatie herkent. Niet alleen omdat dit bijdraagt aan conversie, maar vooral omdat het vertrouwen en een duurzame…