Spring naar content

Google Analytics (GA) is een veelgebruikte tool om het gebruik van je website te optimaliseren, meer inzicht te krijgen in je statistieken en uiteindelijk meer conversies te genereren. Veel websites plaatsen een GA-cookie om de data hiervoor te verzamelen. Dat is nuttig en efficiënt, maar het gebruik hiervan kan verschillende vormen aannemen: van puur statistische doeleinden die nauwelijks impact hebben op de privacy tot koppelingen met marketingplatformen die individuen gericht kunnen targeten. Dit heeft ook juridische consequenties.

Daarom gaan we in deze DDMA Explained: Google Analytics in op cookieregels voor Google Analytics, Ook laten we zien hoe je de privacy-impact ervan kunt minimaliseren, zonder dat je functionaliteiten verliest. Als je al onze privacyvriendelijke stappen volgt, kun je ervan uitgaan dat je Google Analytics-cookies zonder toestemming kunt plaatsen.

DDMA Explained: Google Analytics zonder toestemming

Download (1 MB)

Naomi van der Louw

Legal counsel

Ook interessant

Lees meer
DDMA |

Vacature: Projectmanager Data en Dashboards (tijdelijk)

Wil jij werken in het hart van de Nederlandse marketingwereld en inzichten verzamelen die onze sector echt verder helpen? Wegens tijdelijk verlof van een collega zoeken wij per direct een…
Lees meer
Artificial Intelligence |

Digital Humans: 11 insights over deze innovatieve vorm van klantcontact

Gepaard met alle ontwikkelingen rondom Generative AI zijn er ook ontwikkelingen op het gebied van Conversational AI. En dan in het bijzonder de komst van de meest geavanceerde vorm: Digital…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement |

Eneco en Omoda winnen de DDMA Customer Data Awards 2023

De winnaars van de DDMA Customer Data Awards 2023 zijn vandaag bekendgemaakt tijdens DDMA NEXT. Energieleverancier Eneco trok aan het langste eind in de categorie Enterprise. De Data Challenger Award…