Spring naar content

Google Analytics (GA) is een veelgebruikte tool om het gebruik van je website te optimaliseren, meer inzicht te krijgen in je statistieken en uiteindelijk meer conversies te genereren. Veel websites plaatsen een GA-cookie om de data hiervoor te verzamelen. Dat is nuttig en efficiënt, maar het gebruik hiervan kan verschillende vormen aannemen: van puur statistische doeleinden die nauwelijks impact hebben op de privacy tot koppelingen met marketingplatformen die individuen gericht kunnen targeten. Dit heeft ook juridische consequenties.

Daarom gaan we in deze DDMA Explained: Google Analytics in op cookieregels voor Google Analytics, Ook laten we zien hoe je de privacy-impact ervan kunt minimaliseren, zonder dat je functionaliteiten verliest. Als je al onze privacyvriendelijke stappen volgt, kun je ervan uitgaan dat je Google Analytics-cookies zonder toestemming kunt plaatsen.

DDMA Explained: Google Analytics zonder toestemming

Download (1,44 MB)

Naomi van der Louw

Voormalig legal counsel bij DDMA

Ook interessant

Lees meer
E-mail |

How to Wake Up Dormant Leads with Smart Re-Engagement Campaigns

“Let’s grow by attracting as many new leads as possible. The more, the better!”. Does this sound familiar? It’s a common mindset in business. And sure—it makes sense at first…
Lees meer
AVG |

Mag een nieuwsbrief zonder opt-in als er geen betaling is?

Een Roemeense nieuwssite bood lezers de mogelijkheid om zich gratis te registreren. In ruil daarvoor kregen zij toegang tot extra artikelen én een dagelijkse nieuwsbrief – zonder voorafgaande toestemming, maar…
Lees meer
Legal |

Reclamecode: Code Postfilter

De Code Postfilter heeft tot doel om op uniforme wijze consumenten, bedrijven en organisaties te informeren over het gebruik van het Nationaal Overledenenregister en het Postfilter van Stichting Postfilter. De…