Blog 1 – Data-driven marketing: hoe blijf je binnen de grens van wat mag?
In dit blog gaat Udo in op waar de grenzen liggen voor data-driven marketing. Voor het inzetten van klantdata bij marketingactiviteiten hebben alle bedrijven in Nederland zich immers te houden aan diverse privacywetgevingen. Dit kan soms best lastig zijn omdat de grijze gebieden in de wetgeving veel ruimte bieden voor interpretatie.
Lees meer
Blog 2 – NS: zonder data intelligence geen vooruitgang in compliance
Voor grotere organisaties is het vrijwel onmogelijk om compliant te werken zonder geautomatiseerde checks, aldus Udo. In dit artikel beschrijft hij zijn kijk op de inzet van AI en andere tooling in compliance vraagstukken. Hij gaat onder meer in op ‘privacy by design’, de belemmeringen van oude software en het belang van data intelligence en creativiteit om compliant te blijven.
Lees meer
Ook interessant
Lees meer
Cookies
|
The Challenges and Opportunities of data collection in today’s Digital Era
Being able to track and collect the data you want from your website is no longer a given. The digital landscape has changed so much, not only on a technical…
Lees meer
AVG
|
Rechtbank schuift boete DPG Media over identificatieplicht van tafel
Vorig jaar januari heeft de de Autoriteit Persoonsgegevens (AP) DPG een boete opgelegd van €525.000. Volgens de privacytoezichthouder gebruikte DPG onterecht kopieën van identiteitsbewijzen als verificatiemiddel wanneer iemand zijn persoonsgegevens…
Lees meer
AVG
|
DDMA Privacy Monitor 2023: Consumers increasingly willing to share data despite concerns about privacy remain considerable
The concerns about online privacy among Dutch consumers are just as considerable as they were 4 years ago: 2 out of 3 Dutch people (64%) are worried about this, to…