Spring naar content
Filters:
Sorteer op:
Lees meer
Conversion Rate Optimisation Data-ethiek Legal Overige Europese wetgeving
Artikel |

Dark patterns – wat mag wel en niet volgens de EDPB

De European Data Protection Board (EDPB – koepel van alle Europese privacytoezichthouders) heeft nieuwe guidelines vastgesteld over het herkennen en vermijden van dark patterns op sociale media. De guideline is gericht aan socialmediaplatforms, dus heeft geen directe invloed op de marketingpraktijk van jouw organisatie. Wel…
Lees meer
Data-ethiek Legal Privacy
Nieuws |

ACM vraagt input voor vernieuwing leidraad Bescherming online consument

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft aangekondigd de in 2020 gepubliceerde leidraad Bescherming online consument te gaan actualiseren. Die aanpassing is volgens de ACM nodig omdat de digitale wereld zich snel ontwikkelt en er sinds de publicatie van de leidraad veel is veranderd op…
Lees meer
AVG Data-ethiek Legal Privacy
Onderzoek |

Global Privacy Monitor 2022: Consumers more data-conscious, privacy concerns decline

The Global Privacy Monitor 2022, a survey commissioned by the GDMA (the umbrella Organisation of industry association DDMA) among more than 20,000 respondents from 16 countries globally, shows that consumers are more aware of their rights in sharing their personal data. At the same time,…
Lees meer
AVG Data-ethiek Legal Privacy
Onderzoek |

GDMA Global Privacy Monitor 2022: Consumenten meer databewust, zorgen over privacy dalen

De Global Privacy Monitor 2022, een in opdracht van GDMA (de koepelorganisatie van branchevereniging DDMA) uitgevoerd onderzoek onder ruim 20.000 respondenten uit 16 landen wereldwijd, laat zien dat consumenten zich meer bewust zijn van hun rechten over het delen van persoonsgegevens. Tegelijkertijd dalen de zorgen…
Lees meer
Data-ethiek
Interview |

Hilary Richters, Deloitte: “Het integreren van digital ethics in de bedrijfsvoering stelt elke organisatie in staat te blijven innoveren”

Met de Uitgangspuntenkaart voor Datagebruik, de Workshop Data-ethiek in de praktijk en de Member Meetup Data-ethiek mag het duidelijk zijn: bij DDMA vinden we het belangrijk dat organisaties een ethische visie op data hebben. Om de bewustwording voor dit belangrijke onderwerp verder te vergroten, laten…
Lees meer
Data-ethiek Privacy

Onderzoek: investeren in privacy levert commercieel voordeel op

Privacy en security zijn sinds de AVG bij veel organisaties een onderdeel van de dagelijkse bedrijfsprocessen geworden. De ‘privacy maturity’ van adverteerders is sindsdien sterk gegroeid. Naast de wettelijke verplichting wordt privacy ook steeds meer ingezet als unique selling point. Je kunt je onderscheiden van…
Lees meer
Data-ethiek
Interview |

Bart Schermer, consideratie: ‘Met een ethische werkwijze hoef je niet bij elke nieuwe wet je businessmodel aan te passen.”

Met de Uitgangspuntenkaart voor Datagebruik, de Workshop Data-ethiek in de praktijk en de Member Meetups Data-ethiek mag het duidelijk zijn: bij DDMA vinden we het belangrijk dat organisaties een ethische visie op data hebben. Om de bewustwording voor dit belangrijke onderwerp verder te vergroten, laten…
Lees meer
Data-ethiek Privacy
Artikel |

Zo denken Nederlanders over data & privacy

Het centraal stellen van de klant is iets wat alle leden van DDMA verbindt. Data speelt hier uiteraard een grote rol bij. Weten hoe consumenten denken over het delen van data en wat zij hierbij belangrijk vinden, is dan ook essentieel. Daarom publiceerde DDMA begin…
Lees meer
Data-ethiek DDMA
Whitepaper |

DDMA formuleert uitgangspunten voor het gebruik van data

Voor elke organisatie die data- en klantgedreven werkt is het van cruciaal belang dat klanten erop kunnen vertrouwen dat hun gegevens in goede handen zijn. Een datavisie en duidelijke kaders voor datagebruik, gebaseerd op principes die belangrijk zijn voor jouw organisatie en klanten, zijn hiervoor…
Lees meer
Data-ethiek Privacy
Nieuws |

DDMA Privacy Monitor 2021: Nederlanders positiever over data

De DDMA Privacy Monitor 2021, een in opdracht van branchevereniging DDMA door GFK uitgevoerd onderzoek onder 1.012 respondenten, laat zien dat Nederlanders steeds positiever zijn over het uitwisselen van hun gegevens met organisaties. Wel hebben de meeste mensen het idee weinig controle te hebben over…