Spring naar content

Wil je deze Digital Talk bekijken?

Log in of word lid om de opname te bekijken

Er poppen steeds meer AI-tools uit de grond die helpen om content te vervaardigen voor bijvoorbeeld je SEO-optimalisatie. Hoe gaan zoekmachines om met het creëren van content? Wat is het werkende principe erachter? Wat zijn de voordelen en waar moet je rekening mee houden? We zetten ze voor je op een rij.

  • AI-tools kunnen het proces van contentcreatie versnellen. Hoe kun jij daar binnen je eigen bedrijfspraktijk je voordeel mee doen?
  • Minder werk: er is niet altijd capaciteit om voor bijvoorbeeld duizenden productcategorieën te vullen met content. Voor dit soort items is het heel handig om een tool te gebruiken.  
  • Makkelijk opschalen: je kunt content opschalen op een laagdrempelige manier, zonder dat je daar verschillende databronnen voor hoeft te koppelen.
  • Het kan kosten besparen;
  • Hulp voor mensen die geen kennis hebben over een specifiek onderwerp , maar let op: je moet het wel kunnen verifiëren
  • Afspiegeling van alle content waar ooit als eens iets over geschreven is  

Inhoud Digital Talk

Om de voordelen van geautomatiseerde creatie van SEO-content wat concreter te maken duiken we de diepte in. Eric van Hall (CopyRobin) presenteert zijn onderzoek naar het effect van AI-writing op het werk van marketeers en copywriting en komt terug op bovenstaande vragen.

Dit alles onder leiding van moderator Martin van Ammers, voorzitter van DDMA commissie Search en Head of SEO bij Netprofiler. Hij gaat dieper in op verschillende praktijkvoorbeelden.

In een uurtje praten we je bij over (on)mogelijkheden, trends en ontwikkelingen op het gebied van contentcreatie door middel van AI-tools.

Sprekers

Eric van Hall

Founder – CopyRobin

Worden menselijke schrijvers overbodig door de komst van AI copywriting tools? We stelden deze vraag aan marketeers en ondernemers via onder andere onze social media kanalen.  Ook gingen we zelf aan de slag met een flink aantal van de AI copywriting tools die er inmiddels al op de markt zijn. 

Dus, wil je weten welke tools het beste werken en welke absoluut niet? Ben je benieuwd naar de mening van Google over machinegegenereerde teksten? En ben je nieuwsgierig naar de uitslag van onze enquête en naar onze eigen visie voor de toekomst van copywriting? 

Wees er dan zeker bij op 13 december!

Moderator

Martin van Ammers

Head of SEO Netprofiler (voorzitter)

Ook interessant

Lees meer
Search |

Demian Bake (Vandentop Tuinhout): ‘Clearly make the connection between different data points in writing your case’

Only two weeks left until registration for the Friends of Search Awards closes. Ambitious search specialists have until February 17th to submit their cases. To gain insight on what participating…
Lees meer
Search |

Barry Adams (Polemic Digital): News publishers really need to double down on what makes them unique in terms of their journalistic output

As a news publisher it can be hard to protect your website from the effects of Google algorithm updates. In this interview, Barry Adams, Independent SEO Consultant (Polemic Digital), Co-founder…
Lees meer
Legal |

Adverteren met de merknaam van een derde: mag dat?

Is het mogelijk om te adverteren op de (merk- of handels-)naam van een concurrent in Google Ads (voorheen Google AdWords)? Die vraag krijgen wij vaak gesteld. Kort gezegd is dat…