Spring naar content

We zijn daarom ontzettend trots dat wij, samen met de Bond van Adverteerders en Stichting Reclame Code, vandaag het initiatief ‘Certified by influencerregels.com’ lanceren. Dit initiatief is hét antwoord op de bovengenoemde uitdagingen. De certificering biedt influencers de mogelijkheid om hun kennis en begrip van de regels en wetten rondom influencer marketing te vergroten. Door deel te nemen aan een speciale e-learning en het certificaat te behalen, tonen influencers niet alleen hun toewijding aan professionaliteit, maar versterken ze ook het vertrouwen van hun volgers en (toekomstige) adverteerders. Alle gecertificeerde influencers komen terecht in het register van influencerregels.com.

We zijn blij dat wij bureaus en adverteerders en de talenten waarmee ze werken een tool aan kunnen bieden om hun talenten snel wegwijs te maken in alle wet- en regelgeving rondom influencer marketing. Het is dé manier voor adverteerders, bureaus en influencers om te laten zien dat ze hun verantwoordelijkheid nemen en zich bewust zijn van hun impact op de maatschappij. En goed nieuws: een aantal grote adverteerders hebben al toegezegd dat ze in de nabije toekomst uitsluitend nog met gecertificeerde influencers gaan werken.

Judith Oude Sogtoen, directeur bij DDMA: DDMA staat sterk achter de principes van openheid en verantwoordelijkheid, en pleit voor een verdere professionalisering van de influencermarketingbranche. Dat is dan ook de reden waarom we dit initiatief zijn gestart. We moedigen alle talenten, contentmakers en influencers aan om deel te nemen en het bijbehorende certificaat te behalen. Op deze manier streven we samen naar een ethisch verantwoorde influencersector die niet alleen bloeit, maar ook transparant en integer opereert.

Meer weten? Ga naar: influencerregels.com/certified-by

Bob Younge

Contentspecialist

Ook interessant

Lees meer
Influencermarketing |

Certificering influencers sluit jaar succesvol af met ruim 2000 influencers en bol als nieuwe partner

Het sector-initiatief ‘Certified by influencerregels.com’ sluit het jaar af met diverse mijlpalen: het register op influencerregels.com bevat inmiddels ruim 2.000 gecertificeerde influencers. Bovendien zal bol per 1 januari 2025 met…
Lees meer
Influencermarketing |

Scoren jouw gesponsorde posts slechter door #ad? Het antwoord is ‘Nee’

Volgens de Reclamecode Social Media & Influencer Marketing (RSM) ben je als influencer of content creator verplicht te vermelden als je reclame maakt in je content. Je moet dit melden…
Lees meer
Influencermarketing |

Transparant Werken als Influencer: Vier lessen uit de Monitoring van de Stichting Reclame Code

Iedere door influencerregels.com gecertificeerde influencer wordt door de Stichting Reclame Code (SRC) steekproefsgewijs gemonitord. Als de SRC een overtreding ontdekt, stuurt zij een advies naar de betreffende influencer. Uit de…