Spring naar content
Filters:
Sorteer op:
Lees meer
Influencermarketing Legal Social Media
Nieuws |

Geen #partner en #collab meer en andere nieuwe regels voor influencers vanaf 1 juli

Vanaf vandaag vallen influencers op YouTube, Instagram en TikTok met meer dan 500.000 volgers officieel onder het toezicht van het Commissariaat voor de Media. Als je als influencer onder de Mediawet valt, gelden er andere regels. Zo moet je je aanmelden bij o.a. het Commissariaat…
Lees meer
Influencermarketing Legal Social Media
Interview |

Industry Meetup Influencer Marketing | Q&A

Influencers op YouTube, TikTok, Instagram en Twitch met een KVK-inschrijving en meer dan 500.000 volgers, die minimaal 24 video’s per jaar publiceren vallen voortaan onder toezicht van het Commissariaat van de Media en krijgen te maken met extra reclameregels in de Mediawet. Daarom organiseert de…
Lees meer
Influencermarketing Legal Social Media
Nieuws |

Influencer Joost Bouhof over de regels voor influencermarketing

Joost Bouhof ging tijdens de Industry Meetup Influencer Marketing in op verschillende praktijkvoorbeelden om te laten zien hoe je als influencer in bepaalde situaties aan de regels kan voldoen. Daarnaast geeft hij toelichting op de nieuwe website www.influencerregels.com, een platform dat het leven van influencers…
Lees meer
Influencermarketing Legal Social Media
Nieuws |

Fenneke Holst (Commissariaat voor de Media) over de nieuwe Mediawet

De wetgever heeft besloten om makers van video’s, zogenoemde video-uploaders, op social media te reguleren onder de Mediawet waardoor ze onder toezicht komen van het Commissariaat voor de Media. Tijdens de Industry Meetup Influencer Marketing vertelde Fenneke Holst over het belang van de regels en…
Lees meer
Influencermarketing Legal Social Media
Nieuws |

Legal Counsel Naomi van der Louw over de regels voor influencermarketing

Tijdens de Industry Meetup Influencer Marketing ging Naomi, legal counsel bij DDMA, in op de juridische complexiteit van de regels voor influencermarketing. Want, ook als de regels van het Commissariaat voor de Media niet voor jou van toepassing zijn, dan heb je nog steeds andere…
Lees meer
Influencermarketing Legal Social Media
Nieuws |

Maurice van Susante over de zorgplicht van influencermarketing bij Kruitvat

Adverteerders hebben te maken met een zogenoemde zorgplicht. In een vraaggesprek tijdens de Industry Meetup Influencer Marketing tussen Naomi van der Louw (legal counsel bij DDMA) en Maurice van Susante (Kruidvat) werden wetgeving en de praktijk tegen het licht gehouden. Bekijk hieronder het gesprek terug.
Lees meer
Influencermarketing Legal Social Media
Zelfreguleringscode |

Reclamecode Social Media & Influencer Marketing

Ook voor social media en influencer marketing geldt dat altijd duidelijk moet zijn dat sprake is van reclame. Sinds 2014 is deze verplichting nader uitgewerkt in de Reclamecode Social Media die is opgenomen in de Nederlandse Reclame Code. De ontwikkelingen in de sociale media gaan…
Lees meer
Influencermarketing Legal
Nieuws |

Verbod op BN’ers en influencers in gokreclames vanaf 30 juni

Vanaf 30 juni gaan er strenge regels gelden voor het gebruik van zogenaamde ‘rolmodellen’ in gokreclames. Dat kondigde de Kansspelautoriteit (Ksa) afgelopen week aan. Het verbod is bedoeld om de consument beter te beschermen, met name met het oog op verslavingspreventie. Alleen de Goede Doelen…
Lees meer
Influencermarketing Legal Social Media
Legal documentatie |

Terugkijken: Industry Meetup Influencer Marketing

Influencers met meer dan 500.000 volgers vallen voortaan onder toezicht van het Commissariaat voor de Media. Zij krijgen te maken met extra reclameregels in de Mediawet. Samen met bvA, het Commissariaat voor de Media, Influencers, bureaus en adverteerders organiseerden we daarom een speciale Industry Meetup…
Lees meer
Influencermarketing Legal Social Media
Artikel |

De meest gestelde vragen over de regels voor influencermarketing

Op 31 mei organiseerden wij in samenwerking met bvA de Industry Meetup Influencer Marketing. Tijdens de uitzending konden kijkers via een live chat hun meest prangende vragen stellen omtrent regels voor influencers. Hieronder vind je de belangrijkste.