Filters:
Sorteer op:

Lees meer
DDMA
Influencermarketing
Nieuws
|
Vacature: lid Commissie Influencer Marketing (op vrijwilligersbasis)
Ben jij werkzaam binnen influencermarketing en heb jij interesse om een belangrijke rol te spelen in het vormgeven en verder professionaliseren van het vakgebied in Nederland? Dan is de DDMA Commissie Influencer Marketing de uitgelezen kans om hieraan bij te dragen én jezelf te ontwikkelen.

Lees meer
Influencermarketing
Legal
Nieuws
|
Commissariaat voor de Media roept op tot betere naleving reclameregels influencers
Een recente steekproef van het Commissariaat voor de Media laat zien dat influencers nog onvoldoende transparant zijn over reclame in hun video’s. Het is goed dat de toezichthouder deze cijfers naar buiten brengt. Dit draagt, naast sectorinitiatieven als influencerregels.com, bij aan meer bewustwording rondom de…

Lees meer
DDMA
Influencermarketing
Social Media
Nieuws
|
Nieuwe leden voor de DDMA Commissies Social Media en Influencer Marketing
De DDMA Commissie Social Media en Influencer Marketing mogen ieder een nieuw lid verwelkomen. Joris Mulders, Global Paid Social Manager bij KLM, en Joost Caniëls, Marketing & PR Consultant bij Vertigo 6, treden per direct toe tot een van de Commissies.

Lees meer
Influencermarketing
Legal
Nieuws
|
Reclame voor vapes via influencers verboden
Influencers die vapen in hun content op social media. Het komt steeds vaker voor. In sommige gevallen is dit omdat zij daarvoor betaald zijn. Er zijn in Nederland verkopers actief die (minderjarige) influencers op TikTok en Snapchat benaderen om op grote schaal e-sigaretten (vapes) te…

Lees meer
Artificial Intelligence
Conversational AI
Creative
Data, Decisions & Engagement
Artikel
|
De grootste trends in data-driven marketing voor 2023 (volgens de commissies van DDMA)
Welke ontwikkelingen gaan ervoor zorgen dat jouw werk als marketeer, jurist of dataspecialist in 2023 ingrijpend gaat veranderen? Welke innovaties mag jij echt niet missen? Waar moet je juist wel in investeren als het economisch even minder gaat? Zoals elk jaar zetten de DDMA-commissies de…

Lees meer
Artificial Intelligence
Conversational AI
Creative
Data, Decisions & Engagement
Artikel
|
2023’s biggest trends in data-driven marketing according to the DDMA committees
What developments will significantly change the work of marketers, lawyers and data specialists in 2023? What innovations can’t be missed? What kind of investments are necessary during economic slowdowns? As every year, the DDMA committees list the biggest trends in data-driven marketing for the new…

Lees meer
Influencermarketing
Legal
Social Media
Nieuws
|
Kijkwijzer-icoontjes tóch niet verplicht in YouTube-thumbnail
Per 1 januari moeten YouTubers met meer dan 500.000 abonnees zich aan de regels van Kijkwijzer houden. Dit houdt in dat zij hun content moeten labelen om kinderen te beschermen tegen schadelijke content. De icoontjes moesten in eerste instantie in de thumbnail van je YouTube-filmpje…

Lees meer
Influencermarketing
Legal
Social Media
Nieuws
|
Reclame via Instagram: zo voorkom je dat kinderen worden bereikt
Mooie afbeeldingen van persreisjes, aanbevelingen voor een nieuwe mascara of stories over een nieuwe game. Instagram is dé plek voor influencers om reclame te maken. Maar niet elke aanprijzing is bestemd voor jonge volgers. Denk hierbij aan reclame voor alcohol, financiële producten of cosmetische ingrepen.…

Lees meer
Influencermarketing
Legal
Nieuws
|
Commissariaat voor de Media: Influencers, registreer je en voorkom een boete
De meeste influencers die zich bij het Commissariaat voor de Media (CvdM) moeten registreren hebben dat inmiddels gedaan. Het CvdM heeft in een eerste inventarisatie geconcludeerd dat veel van de geregistreerde influencers zich nog niet aan alle wettelijke regels houden. Zo maken influencers niet altijd…

Lees meer
DDMA
E-mail
Influencermarketing
Nieuws
|
Nieuwe leden voor de DDMA Commissies Influencer Marketing en E-mail
De DDMA Commissies Influencer Marketing en E-mail mogen ieder een nieuw lid verwelkomen. Lizzy van der Hofstad, Sr. Talent Manager bij Talpa Social en Niels van Meerte Janse, Partner Director bij PRDCT, treden ieder per direct toe tot een van de commissies.