Spring naar content
Filters:
Sorteer op:
Lees meer
Influencermarketing Legal
Nieuws |

Verbod op BN’ers en influencers in gokreclames vanaf 30 juni

Vanaf 30 juni gaan er strenge regels gelden voor het gebruik van zogenaamde ‘rolmodellen’ in gokreclames. Dat kondigde de Kansspelautoriteit (Ksa) afgelopen week aan. Het verbod is bedoeld om de consument beter te beschermen, met name met het oog op verslavingspreventie. Alleen de Goede Doelen…
Lees meer
Influencermarketing Legal Social Media
Legal documentatie |

Terugkijken: Industry Meetup Influencer Marketing

Influencers met meer dan 500.000 volgers vallen voortaan onder toezicht van het Commissariaat voor de Media. Zij krijgen te maken met extra reclameregels in de Mediawet. Samen met bvA, het Commissariaat voor de Media, Influencers, bureaus en adverteerders organiseerden we daarom een speciale Industry Meetup…
Lees meer
Influencermarketing Legal Social Media
Artikel |

De meest gestelde vragen over de regels voor influencermarketing

Op 31 mei organiseerden wij in samenwerking met bvA de Industry Meetup Influencer Marketing. Tijdens de uitzending konden kijkers via een live chat hun meest prangende vragen stellen omtrent regels voor influencers. Hieronder vind je de belangrijkste.
Lees meer
Influencermarketing Legal
Nieuws |

Branche blij met duidelijkheid: extra regels en toezicht voor influencers met meer dan 500.000 volgers – Sector roept voorlichtingswebsite over regels in het leven

Influencers met meer dan 500.000 volgers vallen voortaan onder toezicht van het Commissariaat voor de Media. Zij krijgen te maken met extra reclameregels in de Mediawet. Influencers, bureaus en adverteerders zijn blij dat er eindelijk duidelijkheid is en hebben gezamenlijk voorlichtingswebsite influencerregels.com in het leven…
Lees meer
Conversion Rate Optimisation Creative DDMA Influencermarketing
Nieuws |

Nieuwe leden voor Commissies Influencer Marketing, Creative & CRO

We mogen weer 3 nieuwe commissieleden verwelkomen. Joey Scheufler, TikTok-expert en CEO bij Prappers bij PRAPPERS, Nadesh Lauwerijssen, CRO Consultant bij ISM eCompany, en Laurens van Stokkum, Campagnemanager bij C2B Amsterdam, treden toe tot een van onze commissies.
Lees meer
Artificial Intelligence Conversion Rate Optimisation Creative Data, Decisions & Engagement
Artikel |

De grootste trends in data-driven marketing volgens de commissies van DDMA

Welke ontwikkelingen gaan ervoor zorgen dat jouw werk als marketeer in 2022 ingrijpend gaat veranderen? Welke innovaties mag jij echt niet missen? Zoals elk jaar zetten de DDMA-commissies de grootste trends in data-driven marketing voor het nieuwe jaar op een rij.
Lees meer
Creative DDMA E-mail Influencermarketing
Nieuws |

DDMA verwelkomt 4 nieuwe commissieleden

Wij mogen weer 4 nieuwe commissieleden verwelkomen. Remas Haverkamp, Chief Executive Director bij Brandambassadors, Leroy van Osch, Social Media Manager bij VodafoneZiggo, Didric van den Borne, Creative Director bij Merkle Nederland, en Jasper Kolwijck, Lead Email & Messaging Team bij KPN, treden per direct toe…
Lees meer
Influencermarketing Legal
Artikel |

3 nieuwe uitspraken over influencers door de Reclame Code Commissie

De Reclame Code Commissie (RCC) behandelt klachten over influencers die vermeend de Reclamecode Social Media & Influencer Marketing overtreden. Die klachten kunnen bijvoorbeeld gaan om het niet juist vermelden dat er sprake is van reclame in een post. In de afgelopen maanden heeft de RCC…
Lees meer
Influencermarketing Social Media
Artikel |

Commissariaat voor de Media deelt nieuwe regels voor influencers

De mediatoezichthouder (Commissariaat voor de Media) heeft begin juni een concept gepubliceerd van de nieuwe reclameregels voor influencers. Hierin zeggen zij dat alle YouTubers, TikTokkers en Twitchers die enige vorm van inkomsten via hun kanaal genereren onder de Mediawet vallen.
Lees meer
DDMA Influencermarketing
Nieuws |

Vacature: Lid van DDMA Commissie Influencers Marketing (op vrijwillige basis)

DDMA is op zoek naar een nieuw lid voor de Commissie Influencer Marketing, een kanaal dat een steeds prominentere plek inneemt binnen de marketingstrategieën van organisaties. Als relatief nieuw kanaal roept influencer marketing nog steeds veel vragen op omtrent consumentenvertrouwen, ethiek en wet- en regelgeving.…