Filters:
Sorteer op:
Lees meer
Influencermarketing
Social Media
Artikel
|
Influencers op Snapchat: reclame- en advertentiemogelijkheden als organisatie en ‘Snap Star’
Stories zijn niet meer weg te denken uit social media. Instagram heeft ze, YouTube heeft ze, en zelfs WhatsApp heeft een stories-functie (al wordt die meestal alleen gebruikt door je gekke oom die niemand echt meer spreekt). Maar wat we vaak vergeten, is dat Snapchat…
Lees meer
Influencermarketing
Artikel
|
Eerste influencerboete voor overtreding reclameregels
Het Commissariaat voor de Media heeft voor het eerst een boete opgelegd aan een influencer voor overtreding van de Mediawet. De influencer maakte namelijk niet duidelijk (genoeg) dat er reclame werd gemaakt in een aantal van haar video’s.
Lees meer
DDMA
Influencermarketing
Nieuws
|
Vacature: lid Commissie Influencer Marketing (op vrijwilligersbasis)
Ben jij werkzaam binnen influencermarketing en heb jij interesse om een belangrijke rol te spelen in het vormgeven en verder professionaliseren van het vakgebied in Nederland? Dan is de DDMA Commissie Influencer Marketing de uitgelezen kans om hieraan bij te dragen én jezelf te ontwikkelen.
Lees meer
Influencermarketing
Legal
Podcast
|
De kracht van gecertificeerde influencers: Influencer marketing bij Coca-Cola
Eind april lanceerden DDMA, Stichting Reclame Code en Bond van Adverteerders het initiatief ‘Certified by influencerregels.com’. Hét sectorinitiatief, dat bestaat uit een e-learning en een register, dat influencers helpt wegwijs te maken met alle regelgeving rondom influencer marketing. Coca-Cola kondigde als een van de vijf…
Lees meer
DDMA
Influencermarketing
Nieuws
|
Albert Heijn, ANWB, Jacobs Douwe Egberts, Kruidvat, McDonald’s, Nestlé, Vrumona en VTech gaan uitsluitend werken met gecertificeerde influencers
Om transparantie binnen influencer marketing te vergroten, en problemen zoals sluikreclame tegen te gaan, lanceerden brancheverenigingen DDMA, bvA en de Stichting Reclame Code op 22 april een certificaat en openbaar register genaamd; ‘Certified by Influencerregels.com’. Sinds de lancering hebben grote adverteerders Albert Heijn, ANWB, Jacobs…
Lees meer
DDMA
Influencermarketing
Social Media
Nieuws
|
Certified by influencerregels.com: Naar een Meer Transparante en Verantwoordelijke Sector
Influencer marketing is inmiddels een volwassen en volwaardig kanaal binnen de reclamewereld. Maar naast de immense mogelijkheden die het biedt voor merken en influencers, brengt het ook uitdagingen met zich mee op het gebied van regelgeving en transparantie.
Lees meer
Artificial Intelligence
Conversational AI
Cookies
Creative
Nieuws
|
De grootste trends in data-driven marketing voor 2024 (volgens de commissies van DDMA)
Welke ontwikkelingen gaan ervoor zorgen dat jouw werk als marketeer, jurist of dataspecialist in 2024 ingrijpend gaat veranderen? Welke innovaties mag jij echt niet missen? Zoals elk jaar zetten de DDMA-commissies de grootste trends in data-driven marketing voor het nieuwe jaar op een rij.
Lees meer
Influencermarketing
Legal
Artikel
|
Kindfluencers: interessante marketingkanalen of kinderarbeid?
Het fenomeen kindfluencers is de afgelopen jaren explosief gegroeid. Jonge contentmakers genieten enorme populariteit en genereren daarmee zelfs inkomsten. Bijvoorbeeld de 8-jarige Ryan ToysReview. Hij is ’s werelds best verdienende YouTuber met een geschat vermogen van $140 miljoen. Maar ook in Nederland zijn prominente kindfluencers,…
Lees meer
Influencermarketing
Legal
Nieuws
|
Commissariaat voor de Media roept op tot betere naleving reclameregels influencers
Een recente steekproef van het Commissariaat voor de Media laat zien dat influencers nog onvoldoende transparant zijn over reclame in hun video’s. Het is goed dat de toezichthouder deze cijfers naar buiten brengt. Dit draagt, naast sectorinitiatieven als influencerregels.com, bij aan meer bewustwording rondom de…
Lees meer
DDMA
Influencermarketing
Social Media
Nieuws
|
Nieuwe leden voor de DDMA Commissies Social Media en Influencer Marketing
De DDMA Commissie Social Media en Influencer Marketing mogen ieder een nieuw lid verwelkomen. Joris Mulders, Global Paid Social Manager bij KLM, en Joost Caniëls, Marketing & PR Consultant bij Vertigo 6, treden per direct toe tot een van de Commissies.