De CBT is vastgelegd in de Code Telemarketing 2020, die sinds 1 april onderdeel uitmaakt van de Nederlandse Reclame Code. Vanaf 1 juni 2020 mogen organisaties hun klanten maximaal 3 jaar na afloop van een contract telefonisch benaderen, tenzij ze hiervoor positief advies hebben ontvangen van de CBT. Meer informatie over de CBT, het indienen van de verlengingsaanvraag en het reglement vind je op balanstoetstelemarketing.nl. Via deze website kun je vanaf vandaag ook de aanvraag voor de verlenging van de beltermijn indienen bij de CBT.
Ook interessant

Lees meer
AVG
|
Mag een nieuwsbrief zonder opt-in als er geen betaling is?
Een Roemeense nieuwssite bood lezers de mogelijkheid om zich gratis te registreren. In ruil daarvoor kregen zij toegang tot extra artikelen én een dagelijkse nieuwsbrief – zonder voorafgaande toestemming, maar…

Lees meer
Legal
|
Reclamecode: Code Postfilter
De Code Postfilter heeft tot doel om op uniforme wijze consumenten, bedrijven en organisaties te informeren over het gebruik van het Nationaal Overledenenregister en het Postfilter van Stichting Postfilter. De…

Lees meer
AVG
|
Telemarketing op basis van klantrelatie verdwijnt: duidelijkheid over ingangsdatum nieuwe opt-in-regels
Op basis van een klantrelatie zonder toestemming bellen? Dat mag nog even, maar niet lang meer. In dit artikel leggen we uit vanaf wanneer dat verandert en wat organisaties nu…