Spring naar content
Filters:
Sorteer op:
Lees meer
Artificial Intelligence Conversational AI DDMA E-mail
Onderzoek |

Best of DDMA Research & Insights 2024

In een marketingtijdperk waarin data, technologie en consumentengedrag continu veranderen, is gedegen onderzoek cruciaal. Door middel van uitgebreide (consumenten)onderzoeken en benchmarks bieden we onze leden grip op deze veranderingen. In deze onepager zetten we belangrijkste trends en inzichten uit ons onderzoek op een rij (ook…
Lees meer
DDMA Fieldmarketing
Members-only
Onderzoek |

DDMA Fieldmarketing Monitor 2024: meer Nederlanders staan open voor fieldmarketing voor goede doelen, gepercipieerde frequentie is een aandachtspunt

Het percentage Nederlanders dat openstaat voor fieldmarketing door een commerciële organisatie is gelijk gebleven aan 2022, voor goede doelen is deze groep significant gegroeid. Dit blijkt uit de DDMA Fieldmarketing Monitor 2024, een consumentenonderzoek van branchevereniging DDMA, die de huidige situatie van fieldmarketing in Nederland…
Lees meer
Fieldmarketing Legal Telecommunicatiewet Telemarketing
Nieuws |

Politiek presenteert zéér drastische plannen: einde klantrelatie bij telemarketing, én verplichte afkoelperiode bij deurverkoop

In een brief aan de Tweede Kamer heeft Micky Adriaansens, Minister van Economische Zaken, voorgesteld nieuwe regelgeving te introduceren voor telemarketing en fieldmarketing. Volgens het plan krijgen consumenten bij verkoop aan de deur voortaan een verplichte bedenktermijn. Daarnaast is telemarketing enkel nog toegestaan met uitdrukkelijke…
Lees meer
Artificial Intelligence Conversational AI Cookies Creative
Nieuws |

De grootste trends in data-driven marketing voor 2024 (volgens de commissies van DDMA)

Welke ontwikkelingen gaan ervoor zorgen dat jouw werk als marketeer, jurist of dataspecialist in 2024 ingrijpend gaat veranderen? Welke innovaties mag jij echt niet missen? Zoals elk jaar zetten de DDMA-commissies de grootste trends in data-driven marketing voor het nieuwe jaar op een rij.
Lees meer
Fieldmarketing
Nieuws |

Herziene Code Fieldmarketing in werking getreden

Na goedkeuring door Stichting Reclame Code is de vernieuwde Code Fieldmarketing per 1 augustus 2023 in werking getreden. De aanpassingen in de zelfregulering zijn per direct van kracht voor alle organisaties in Nederland die werving aan de deur, op straat of op locatie inzetten. De…
Lees meer
Fieldmarketing Legal
Zelfreguleringscode |

Reclamecode: Code Fieldmarketing

De Code voor Fieldmarketing wordt door de Stichting Reclame Code algemeen verbindend toegepast. Dit wil zeggen dat de CFM geldt voor alle adverteerders die gebruik maken van Fieldmarketing ongeacht of zij lid zijn van DDMA. Vanaf 1 augustus 2023 is de herziene versie van deze…
Lees meer
Fieldmarketing Fondsenwerving Legal Telemarketing
Nieuws |

Plan EZK voor verkoop via telefoon, aan de deur en op straat: dit weten we nu

In een brief aan de Tweede Kamer heeft Micky Adriaansens, Minister van Economische Zaken, aangekondigd nieuwe regels in te willen voeren voor duurovereenkomsten die via telemarketing en fieldmarketing afgesloten worden. Volgens het plan moeten consumenten voortaan na het verkoopgesprek de koop schriftelijk per brief of…
Lees meer
Fieldmarketing Telemarketing
Artikel |

Compliance in energiewerving: statusupdate en stappenplan

Na een lange periode van stilte zijn energieleveranciers weer begonnen met het werven van nieuwe klanten. Om consumentenirritatie te voorkomen en een toekomstbestendig tele- en fieldmarketingkanaal te waarborgen, is aandacht voor compliance en kwaliteit nu belangrijker dan ooit. In dit artikel geven we een update…
Lees meer
Fieldmarketing Legal
Nieuws |

Herziene Code Fieldmarketing goedgekeurd door DDMA-leden

Tijdens een extra Algemene Ledenvergadering op donderdag 30 maart zijn de herziene Code Fieldmarketing en Gedragscode Fieldmarketing unaniem aangenomen door de leden van DDMA. Zodra de Code Fieldmarketing is goedgekeurd door de Stichting Reclamecode (SRC), is deze zelfregulering van kracht voor alle organisaties in Nederland…
Lees meer
Fieldmarketing
Zelfreguleringscode |

Gedragscode: Code Fieldmarketing

In deze Gedragscode voor Fieldmarketing (GFM) (2015) zijn de gedragsregels opgenomen die van toepassing zijn op de Fieldmarketingdiensten Directe Verkoop en Promotie (via de kanalen streetmarketing, door-to-door en evenementenwerving) door of namens leden van de branchevereniging DDMA. De GFM heeft tot doel dat fieldmarketing door…