Spring naar content
Filters:
Sorteer op:
Lees meer
AI Act Artificial Intelligence Conversational AI Legal
Members-only
Artikel |

Het organiseren van AI: hoe kom je uit de speelfase? – de belangrijkste inzichten uit het eerste DDMA Decision Makers Breakfast van 2024

AI is in razend tempo gehele bedrijfsprocessen aan het herdefiniëren. De sleutel tot het écht waardevol inzetten van AI-technologie zit hem in je implementatie-aanpak. Veel organisaties verkennen de mogelijkheden van AI, maar zijn nog zoekende naar de juiste strategie en middelen om AI op een…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement Marketingteam van de toekomst
Podcast |

Lisette Gouda (ANWB): De personalisatiereis van ANWB

In 2020 behaalde de ANWB de DDMA Customer Data Award met hun personalisatiecase, waarbij ze met behulp van een doordacht architectuurmodel de dienstverlening verbeterden en een aanzienlijke cultuurverandering doorgingen. Van losstaande personalisatie-initiatieven evolueerden ze naar een volledige omnichannel-strategie met de integratie van 7 verschillende kanalen.…
Lees meer
AI Act Artificial Intelligence Conversational AI Legal
Members-only
Artikel |

Zo kijken marketingbeslissers naar AI – de belangrijkste inzichten uit het DDMA Decision Makers Breakfast

De enorme vlucht van AI levert tal van vragen op voor marketingleiders, voor nu én de toekomst. Zijn we getuige van een technologische revolutie of is het vooral een evolutie van de automatiseringsgolf die al gaande was? Welke mogelijkheden biedt generative AI voor creatie en…
Lees meer
Marketingteam van de toekomst
Members-only
Onderzoek |

Onderzoek: Welk gedrag maakt marketeers succesvol?

Marketing speelt een cruciale rol in het succes van organisaties. Toch hebben CMO’s steeds meer moeite om zich in de bestuurskamer te laten gelden. Wat is hier de oorzaak van? Wat maakt marketeers nu echt effectief? CMOtalk, DDMA en VIA deden samen onderzoek waar 7…
Lees meer
Marketingteam van de toekomst
Artikel |

5 ways to navigate the Waves of Personalization

In today’s fast-paced, digital landscape, individuals may encounter up to 10,000 brand interactions per day. Many of these claim to be personally dedicated to you. But in the end, how many of those encounters can you truly remember? Brands are fighting for your attention and…
Lees meer
Marketingteam van de toekomst
Artikel |

De impact van purpose-driven op de marketingwereld

De ‘waarom-vraag’ heeft zich binnen de marketingwereld in de voorbije jaren ontpopt als de belangrijkste vraag om je als organisatie te stellen. Om welke reden je iets doet is voor klanten én organisaties vandaag de dag belangrijker dan wát je doet. Het duidelijk aangeven waar…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement Marketingteam van de toekomst
Artikel |

Renkse Hoekstra (Friesland Campina): Neem als dataexpert het einddoel voor ogen, zodat je weet wat je gaat oplossen

Grotere organisaties hebben vaak moeite met het neerzetten van een datagedreven cultuur, dat blijkt al 2 jaar uit het jaarlijkse DDMA Data-Driven Marketing onderzoek. Oorzaak is vaak de moeizame relatie tussen de data- en businesszijde van organisaties. Hoe los je dit op? Wat heb nodig…
Lees meer
Conversational AI DDMA Digital Analytics Marketingteam van de toekomst
Nieuws |

De DDMA Commissies Digital Analytics, Conversational AI, Search en expertgroep Marketingteam van de Toekomst krijgen versterking

De DDMA Commissies Digital Analytics en Conversational AI en de expertgroep Marketingteam van de toekomst mogen ieder een nieuw lid verwelkomen. Niemand minder dan Judith Ram, Director Operations bij Cloud Nine Digital (onderdeel van LevelUp Group), Brenda van den Berg, Marketingmanager bij KPN, Ruud Huigsloot,…
Lees meer
Artificial Intelligence Data, Decisions & Engagement DDMA Marketingteam van de toekomst
Onderzoek |

DDMA Barometer 2023: AI voorlopig een hype, toepassing in marketingteams blijft uit

De marketingsector in Nederland speelt vooralsnog niet in op de meest actuele marketingtrends en ontwikkelingen. Opvallend is dat slechts 46% verwacht dat de toepassing van artificial intelligence (AI) en automatisering – momenteel een van de allerheetste onderwerpen in het bedrijfsleven en de samenleving – een…
Lees meer
Artificial Intelligence Data, Decisions & Engagement DDMA Marketingteam van de toekomst
Onderzoek |

2023 DDMA Barometer: AI is a hype for now, not yet being implemented within marketing teams

The marketing sector in the Netherlands has yet to respond to the most current marketing trends and developments. It is noteworthy that only 46% anticipate that the application of artificial intelligence (AI) and automation – currently one of the hottest topics in business and society…