Spring naar content

Blog 1 – Data-driven marketing: hoe blijf je binnen de grens van wat mag?

In dit blog gaat Udo in op waar de grenzen liggen voor data-driven marketing. Voor het inzetten van klantdata bij marketingactiviteiten hebben alle bedrijven in Nederland zich immers te houden aan diverse privacywetgevingen. Dit kan soms best lastig zijn omdat de grijze gebieden in de wetgeving veel ruimte bieden voor interpretatie.
Lees meer

Blog 2 – NS: zonder data intelligence geen vooruitgang in compliance

Voor grotere organisaties is het vrijwel onmogelijk om compliant te werken zonder geautomatiseerde checks, aldus Udo. In dit artikel beschrijft hij zijn kijk op de inzet van AI en andere tooling in compliance vraagstukken. Hij gaat onder meer in op ‘privacy by design’, de belemmeringen van oude software en het belang van data intelligence en creativiteit om compliant te blijven.
Lees meer

Tijs Timmerman

Professor Marketing & Customer Experience bij Hogeschool Utrecht

Ook interessant

Lees meer
Data-ethiek |

Podcast Shaping the Future: Loyaliteit vraagt om relevantie, niet alleen om korting

In de wereld van data-driven marketing is klantloyaliteit een onderwerp dat regelmatig herijkt moet worden. De opkomst van abonnementsmodellen, toenemende aandacht voor data-ethiek en veranderend consumentengedrag maken dat traditionele loyaliteitsprogramma’s…
Lees meer
Artificial Intelligence |

De menselijke factor in een wereld van AI: zo blijft customer experience persoonlijk

Je wilt dat klanten ervaren dat je hen begrijpt en dat je hun situatie herkent. Niet alleen omdat dit bijdraagt aan conversie, maar vooral omdat het vertrouwen en een duurzame…
Lees meer
AVG |

Zaak Meta en Schrems: Openbare data is geen vrijbrief voor gepersonaliseerde advertenties

Gegevens die zijn gedeeld in een openbaar panelgesprek mogen niet zomaar door een social media-platform voor andere doeleinden gebruikt worden. Dit werd vorige maand duidelijk uit een zaak tussen Schrems…