Spring naar content

DDMA-directeur en gastvrouw van de dag, Judith Oude Sogtoen, heette de deelnemers welkom en schetste het doel van de sessie: het verbinden van beslissers die aan de knoppen zitten van marketing, sales, data en technologie, om gezamenlijk dilemma’s, trends en uitdagingen te bespreken. Presentator en journalist Anic van Damme trad op als moderator en begeleidde het programma. Ze benadrukte het belang van openheid en het delen van persoonlijke inzichten boven formele bedrijfsstatements.

De presentatie van Egbert Jan van Bel

Het thema van deze bijeenkomst was: Grip houden op de customer journey in een gefragmenteerd landschap; Consumenten schakelen moeiteloos tussen zoekmachines, social media, marketplaces en voice-assistants. Hoe zorg je ervoor dat je marketingstrategie effectief blijft?

De kern van de ochtend werd gevormd door de presentatie van Egbert Jan van Bel, marketingauteur, docent en spreker. Hij nam de aanwezigen mee langs de inzichten uit zijn jaren van onderzoek naar klantgerichtheid in Nederland. Hij schetste hoe verschillen tussen bedrijven in klantgerichtheid de laatste jaren steeds kleiner zijn geworden. Waar je twintig jaar geleden nog kon uitblinken met goede klantenservice, is dat tegenwoordig veelal de norm. Klantgerichtheid is een basisvoorwaarde geworden. Dit stelt organisaties voor een uitdaging: hoe maak je dan het verschil?

Hij sprak over:

Verder lezen?

Dit artikel is exclusief beschikbaar voor DDMA-leden.

Log in of word lid om deze content te bekijken.

Luuk Ros

Teamlead content & community

Ook interessant

Lees meer
Artificial Intelligence |

AI in marketing: van praten naar doen – hoe je écht aan de slag gaat

Kunstmatige intelligentie. Iedereen heeft het erover, maar wie doet er écht slimme dingen mee? In een nieuwe aflevering van Shaping the Future, de podcastserie van DDMA over data, marketing en…
Lees meer
Artificial Intelligence |

DDMO 2025: AI adoption accelerates, but uneven uptake risks deepening the divide

The use of artificial intelligence (AI) in marketing is growing rapidly. Where last year 48% of organisations applied AI in their marketing activities, that figure has now risen to 62%*.…
Lees meer
Artificial Intelligence |

DDMO 2025: AI-gebruik groeit, maar kloof dreigt door ongelijke adoptie

De inzet van kunstmatige intelligentie (AI) in marketing groeit snel. Waar vorig jaar nog 48% van de organisaties AI toepaste, zet inmiddels 62% AI in voor marketingactiviteiten*, aldus het Data-Driven…