Spring naar content

Deze template is de vervanger van de DDMA Checklist Bedrijfsbelang. In dit nieuwe document komen alle factoren aan bod die ertoe doen als je een belangenafweging gaat maken. Daarnaast leggen we in het bijgaande hulpdocument DDMA Hulp bij Gerechtvaardigd Belang Afwegingen de achtergrond uit bij iedere stap die gemaakt wordt. Op die manier krijg je meer inzicht in welke informatie een belangenafweging vereist. Tot slot kan de Template Beoordeling Gerechtvaardigd Belang helpen om iedere verwerking die jouw organisatie doet op grond van het gerechtvaardigd belang vast te leggen.

De checklist is niet getoetst bij de Autoriteit Persoonsgegevens en enkel een interpretatie van de bekende wet- en regelgeving. Wij zijn van mening dat het met een doordachte belangenafweging mogelijk is om persoonsgegevens te verwerken voor marketing op grond van het gerechtvaardigd belang.

Hulpdocument Gerechtvaardigd Belang (exclusief voor leden)

Inloggen Word lid

Template Beoordeling Gerechtvaardigd Belang (exclusief voor leden)

Inloggen Word lid

Alleen als je DDMA-lid bent kun je de Template Beoordeling Gerechtvaardigd Belang en het hulpdocument downloaden. Log in op jouw persoonlijke account en klik de download knop aan. Heb je nog geen account? Vraag deze hier aan. Nog geen lid? Lees hier meer over het lidmaatschap.

Romar van der Leij

Voormalig Legal counsel | DDMA

Ook interessant

Lees meer
DDMA |

Certificering wérkt: overtredingen influencers halveren na e-learning

Sinds de lancering van het influencercertificaat op influencerregels.com hebben ruim 2.000 influencers zich verdiept in de regels voor verantwoorde influencermarketing. Maar wat levert dat nu écht op? Stichting Reclame Code…
Lees meer
DDMA |

Nieuwe DDMA/bvA/NIMA Masterclass Influencer Marketing

DDMA, NIMA en bvA introduceren samen een nieuwe masterclass voor marketingprofessionals die strategisch en verantwoord aan de slag willen met influencer marketing
Lees meer
DDMA |

Marketing schuift op naar klantbehoud en effectiviteit: Direct Mail blijft relevant

In het moderne marketingvak draait het allang niet meer alleen om meer verkopen. Het gaat om relaties, relevantie en rendement. Uit het Data-Driven Marketing Onderzoek (DDMO) 2025 blijkt een duidelijke…