Spring naar content

Deze template is de vervanger van de DDMA Checklist Bedrijfsbelang. In dit nieuwe document komen alle factoren aan bod die ertoe doen als je een belangenafweging gaat maken. Daarnaast leggen we in het bijgaande hulpdocument DDMA Hulp bij Gerechtvaardigd Belang Afwegingen de achtergrond uit bij iedere stap die gemaakt wordt. Op die manier krijg je meer inzicht in welke informatie een belangenafweging vereist. Tot slot kan de Template Beoordeling Gerechtvaardigd Belang helpen om iedere verwerking die jouw organisatie doet op grond van het gerechtvaardigd belang vast te leggen.

De checklist is niet getoetst bij de Autoriteit Persoonsgegevens en enkel een interpretatie van de bekende wet- en regelgeving. Wij zijn van mening dat het met een doordachte belangenafweging mogelijk is om persoonsgegevens te verwerken voor marketing op grond van het gerechtvaardigd belang.

Hulpdocument Gerechtvaardigd Belang (exclusief voor leden)

Inloggen Word lid

Template Beoordeling Gerechtvaardigd Belang (exclusief voor leden)

Inloggen Word lid

Alleen als je DDMA-lid bent kun je de Template Beoordeling Gerechtvaardigd Belang en het hulpdocument downloaden. Log in op jouw persoonlijke account en klik de download knop aan. Heb je nog geen account? Vraag deze hier aan. Nog geen lid? Lees hier meer over het lidmaatschap.

Romar van der Leij

Voormalig Legal counsel | DDMA

Ook interessant

Lees meer
Artificial Intelligence |

DDMO 2025: AI adoption accelerates, but uneven uptake risks deepening the divide

The use of artificial intelligence (AI) in marketing is growing rapidly. Where last year 48% of organisations applied AI in their marketing activities, that figure has now risen to 62%*.…
Lees meer
Artificial Intelligence |

DDMO 2025: AI-gebruik groeit, maar kloof dreigt door ongelijke adoptie

De inzet van kunstmatige intelligentie (AI) in marketing groeit snel. Waar vorig jaar nog 48% van de organisaties AI toepaste, zet inmiddels 62% AI in voor marketingactiviteiten*, aldus het Data-Driven…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement |

Gen-Z kijkt anders, praat anders, werkt anders

DDMA lanceerde Perspectives: een nieuw kwartaal-event over hot topics in marketing. Wat verwacht Gen-Z van merken? En hoe kijken die aan tegen werk, media en communicatie? Vragen die bij veel…