Spring naar content

Dit artikel is bijgewerkt op 31 januari 2023

Wil je nog eens teruglezen wat volgens de toezichthouder mankeerde aan het TCF? Dat kan hier

Het is nog onduidelijk welke concrete veranderingen het actieplan inhoudt. Eerder publiceerden we op basis van berichtgeving van VIA Nederland de hoofdlijnen van het goedgekeurde plan, maar dit bleek om vertrouwelijke informatie te gaan. VIA Nederland heeft dan ook haar eigen berichtgeving aangepast en ons verzocht deze informatie offline te halen.

Wat wel openbaar is, is dat IAB Europe tot 11 juli 2023 de tijd heeft gekregen om het plan door te voeren. Daarnaast is de zaak door middel van het actieplan nog niet gelijk afgedaan. IAB Europe besloot eerder in beroep te gaan tegen een aantal onderdelen van dit besluit bij de rechter. De aangewezen Belgische rechter kwam er zelf niet uit en legde de belangrijkste vragen voor aan het Europees Hof. Het is daarom nog afwachten wat deze zal oordelen.

Romar van der Leij

Voormalig Legal counsel | DDMA

Ook interessant

Lees meer
Artificial Intelligence |

De grootste trends in data-driven marketing voor 2024 (volgens de commissies van DDMA)

Welke ontwikkelingen gaan ervoor zorgen dat jouw werk als marketeer, jurist of dataspecialist in 2024 ingrijpend gaat veranderen? Welke innovaties mag jij echt niet missen? Zoals elk jaar zetten de…
Lees meer
AVG |

Reclamevrije abonnementen op Facebook en Instagram: 4 juridische lessen voor paywalls

Recent oordeelde de Europese rechter dat toestemming vereist is voor gepersonaliseerde advertenties op Facebook en Instagram. Naar aanleiding daarvan kondigt Meta nu een advertentievrije variant van beide diensten aan. Vanaf…
Lees meer
Cookies |

Harnessing First-Party Data: A Balance of Knowledge and Trust

Data has always been an invaluable asset, and this won’t change in the foreseeable future. On the contrary, due to the many developments in the online world, data is becoming…