Spring naar content

Dit artikel is bijgewerkt op 31 januari 2023

Wil je nog eens teruglezen wat volgens de toezichthouder mankeerde aan het TCF? Dat kan hier

Het is nog onduidelijk welke concrete veranderingen het actieplan inhoudt. Eerder publiceerden we op basis van berichtgeving van VIA Nederland de hoofdlijnen van het goedgekeurde plan, maar dit bleek om vertrouwelijke informatie te gaan. VIA Nederland heeft dan ook haar eigen berichtgeving aangepast en ons verzocht deze informatie offline te halen.

Wat wel openbaar is, is dat IAB Europe tot 11 juli 2023 de tijd heeft gekregen om het plan door te voeren. Daarnaast is de zaak door middel van het actieplan nog niet gelijk afgedaan. IAB Europe besloot eerder in beroep te gaan tegen een aantal onderdelen van dit besluit bij de rechter. De aangewezen Belgische rechter kwam er zelf niet uit en legde de belangrijkste vragen voor aan het Europees Hof. Het is daarom nog afwachten wat deze zal oordelen.

Romar van der Leij

Voormalig Legal counsel | DDMA

Ook interessant

Lees meer
Cookies |

Rechters over GTM en TC-string: marketeers klem tussen cookiewet en consent-paradox

De cookieregels zijn hopeloos verouderd: door de recente uitleg van rechters lijkt toestemming nu ook vereist voor het vastleggen van de cookievoorkeuren. Dat leidt tot een ongemakkelijke paradox: wat als…
Lees meer
AVG |

Duidelijkheid over cookiebanners: wat moet er volgens de AP op laag 1 en 2 staan? 

Met 50 waarschuwingen aan organisaties en een aantal boetes verder omtrent foute cookiebanners, heeft de Autoriteit Persoonsgegevens (AP) getoond dat het thema cookies hoog op de agenda staat. De AP…
Lees meer
AI Act |

AI & Cookies: Wat mag volgens de cookiebepaling?

Als online marketeer werk je dagelijks met klantdata en trackingtechnologie. Wat veel professionals zich niet realiseren: AI speelt hier een steeds grotere, vaak onzichtbare rol – van 360°-klantprofielen tot lookalike…