Spring naar content

Dit artikel is bijgewerkt op 31 januari 2023

Wil je nog eens teruglezen wat volgens de toezichthouder mankeerde aan het TCF? Dat kan hier

Het is nog onduidelijk welke concrete veranderingen het actieplan inhoudt. Eerder publiceerden we op basis van berichtgeving van VIA Nederland de hoofdlijnen van het goedgekeurde plan, maar dit bleek om vertrouwelijke informatie te gaan. VIA Nederland heeft dan ook haar eigen berichtgeving aangepast en ons verzocht deze informatie offline te halen.

Wat wel openbaar is, is dat IAB Europe tot 11 juli 2023 de tijd heeft gekregen om het plan door te voeren. Daarnaast is de zaak door middel van het actieplan nog niet gelijk afgedaan. IAB Europe besloot eerder in beroep te gaan tegen een aantal onderdelen van dit besluit bij de rechter. De aangewezen Belgische rechter kwam er zelf niet uit en legde de belangrijkste vragen voor aan het Europees Hof. Het is daarom nog afwachten wat deze zal oordelen.

Romar van der Leij

Voormalig Legal counsel | DDMA

Ook interessant

Lees meer
Artificial Intelligence |

DDMA Privacy Monitor 2025: Transparante informatievoorziening rondom online privacy en data delen loont

Nederlandse consumenten zijn steeds bewuster van hun online privacy, maar ervaren nog altijd beperkte controle bij het delen van hun data. Dat blijkt uit de DDMA Privacy Monitor 2025, die…
Lees meer
Artificial Intelligence |

DDMA Privacy Monitor 2025: Transparency in Online Privacy and Data Sharing Pays Off

Dutch consumers are becoming increasingly aware of their online privacy but still feel they have limited control over their data sharing. This is one of the key findings of the…
Lees meer
AVG |

Standaard cookiebanner generators: waar moet je op letten

‘Alles accepteren’, ‘Alles weigeren’, ‘Alleen essentiële cookies’: wie een webpagina bezoekt, komt ongetwijfeld in aanraking met een cookiebanner. Cookiebanners zijn een manier om toestemming te regelen van de gebruiker, waardoor…