Spring naar content

Volgens de jury heeft Rituals een duidelijke visie op hoe ze data willen inzetten om klantbeleving, naast in hun winkels, óók in hun marketingkanalen centraal te stellen. In de case is goed over de opzet en elk detail nagedacht. De combinatie van IT-architectuur, tooling en een zelf ontwikkeld AI-model werkt uitstekend. De case ontstijgt daarmee het niveau van een pilot. Er zijn nog zeker veel kansen te benutten. Dat blijkt ook uit de vervolgstappen die Rituals voor zichzelf heeft geformuleerd.

Rituals wint innovation award bij DDMA Customer Data Awards 2024

Rituals laat men de winst andere genomineerden FrieslandCampina Professional, Intergamma en viaBOVAG.nl achter zich.

Rafne ten Oever, senior manager analytics & AI bij Rituals: “Het is fantastisch om te zien dat we met deze synergie van technologie, AI en teamwork een verbeterde klantervaring en marketing efficiency weten te realiseren. Deze award is een geweldige blijk van waardering voor onze jarenlange innovatieve samenwerking met DEPT.”

Nieuwe prijscategorieën: Data Transformation en Innovation 

Dit jaar introduceerde de organisatie twee nieuwe categorieën: Data Transformation en Innovation. De categorie Data Transformation is geschikt voor organisaties die data en analytics binnen hun gehele bedrijfsvoering hebben geïmplementeerd. In de categorie Innovation kunnen cases worden ingediend door organisaties die data hebben toegepast op één of een aantal specifieke uitdagingen binnen de organisatie.

Over de DDMA Customer Data Awards

De DDMA Customer Data Awards werden dit jaar voor de tweede keer uitgereikt tijdens DDMA NEXT op donderdag 28 november 2024 in Capital C in Amsterdam. DDMA NEXT is een initiatief van DDMA, de branchevereniging voor data en marketing, en wordt mede mogelijk gemaakt door Google, Pega en GX Software. De Customer Data Awards worden georganiseerd door DDMA en de DDMA Commissie Data, Decisions & Engagement en mede mogelijk gemaakt door Pega, Google en GX Software.

Bob Younge

Contentspecialist

Ook interessant

Lees meer
Data, Decisions & Engagement |

Why is it important to prepare data for AI, and how to organize this process

Despite all the expectations that the Terminator story will come from the screens to real life soon, and the AI will conquer humanity, the reality is much brighter for the…
Lees meer
AI Act |

Digital Humans in Marketing: Wettelijke kaders voor inzet vóór en achter de schermen

Digital humans en twins, virtuele influencers – we zien ze steeds vaker. Digitale representaties van klanten, doelgroepen en experts zijn al langer onderdeel van marketingstrategieën, maar dankzij de geavanceerde capaciteiten…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement |

Bijna 9 miljoen Nederlanders vinden social media onvermijdelijk, maar digitale detox wint terrein

Het Nationale Social Media Onderzoek 2025 laat zien dat bijna 9 miljoen Nederlanders het gebruik van social media als onvermijdelijk beschouwen. Ondanks de voordelen ervaren veel gebruikers – vooral jongeren…