Spring naar content

Jurylid Lucia van den Brink: Het jureren was dit jaar wederom een feestje. Dit jaar bestaan de winnaars stuk voor stuk uit bedrijven die iets unieks hebben neergezet op het gebied van Experimentation. Organisaties die durfden af te wijken van de gebruikelijke methoden en daarmee ons als jury écht wisten te verrassen. Cases die het vakgebied inspireren en de potentie hebben het vakgebied transformeren.”

Winnaar Conversie: Primera

Volgens de jury viel Primera’s case op door zijn klantgerichte aanpak, grondig gebruikersonderzoek, sterke samenwerking en robuuste datavalidatie, wat allemaal leidde tot meetbare bedrijfsresultaten. Met duidelijke vervolgstappen en strategieën uitgezet, is het geen verrassing dat deze inspanning als winnaar uit de bus is gekomen.

Winnaar Experimentation Culture: NS International

Volgens de jury laat de case van NS International een lovenswaardige verschuiving zien naar kwaliteitgerichte experimentatie, met innovatieve validatiemethoden, academische samenwerking en een uitdaging van de status quo die getuigd van durf. Een case die inspiratie biedt en tegelijkertijd de balans bewaart tussen zakelijke verwachtingen en tijd-tot-marktintroductie. Kortom, NS International is meer dan waardige winnaar in deze categorie.

Winnaar Beyond Web: KLM

Volgens de jury toont de KLM-case een schaalbaar, betrouwbaar en zelfgebouwd hulpmiddel. Een tool die de traditionele A/B-testen uitdaagt door een efficiëntere, interne oplossing te bieden voor het optimaliseren van grootschalige campagnes via geavanceerde statistische modellering. Daarom is KLM dit jaar de terechte winnaar in de categorie Beyond Web.

Over DDMA Experimentation Heroes
DDMA Experimentation Heroes vond plaats op 7 november 2024, in The Social Hub in Amsterdam. Deze dag staat in teken van het uitlichten van de beste experimenten die de marketingsector te bieden heeft, ter inspiratie en erkenning. Het event is een initiatief van DDMA, de branchevereniging voor data en marketing, wordt mede georganiseerd door de DDMA Commissie Experimentation & Optimisation, en wordt mede mogelijk gemaakt door Optmizely, Sitespect en Yellowgrape.

Bob Younge

Contentspecialist

Ook interessant

Lees meer
Data, Decisions & Engagement |

Dit zijn de ‘harde’ succesfactoren voor een robuuste experimentatiecultuur

Experimenteren en testen wordt door CRO-marketeers vaak neergezet als dé motor achter exponentiële groei. Kijk naar bedrijven als Amazon, Booking, Airbnb, Zalando en Netflix—allemaal voormalige startups die dankzij experimenteren in…
Lees meer
Experimentation & Optimisation |

Registration for DDMA Experimentation Heroes 2025 Now Open

On Thursday, November 6, the most impactful work in experimentation and optimization will once again be celebrated at DDMA Experimentation Heroes 2025. From today, experimentation specialists can submit their case(s)…
Lees meer
Experimentation & Optimisation |

Heatmap en session recording tools: hoe houd je rekening met gebruikersprivacy?

Heatmap- en session recording tools zijn vaste prik in de toolbox van marketeers. Ze geven inzicht in hoe bezoekers zich over een website bewegen, waar ze klikken, waar ze afhaken…