Spring naar content

DDMA-leden met een Postfilter-licentie zijn eind 2022 al door Stichting Postfilter op de hoogte gesteld van deze ontwikkeling. Maar omdat een gratis Postfilter-licentie deel uitmaakt van het DDMA-lidmaatschap vertellen wij vanuit DDMA graag meer.

Waarom de AVG-toetsing

De toetsing is noodzakelijk omdat:

  • Met de toets brengt Stichting Postfilter in kaart of het Postfilterbestand daadwerkelijk voor haar beoogde doel wordt gebruikt. Het is in ieders belang dat deze gegevens uitsluitend gebruikt worden op verzendbestanden op te schonen en up-to-date te houden en niet voor andere doeleinden.
  • Het is een noodzakelijke stap voor de duurzame inzet van het DM-kanaal en om het kanaal voor alle adverteerders in Nederland mogelijk te blijven maken.

Let op: als licentiehouder is het belangrijk dat je de toets haalt en dat zaken vanuit AVG-perspectief op orde zijn. Zo niet, dan kan Stichting Postfilter besluiten om het gebruik van het Postfilter op te schorten.

Kosten

Stichting Postfilter vraagt voor het afnemen van de AVG-toetsing €350,-. Vanuit Stichting Postfilter ontvangt jouw organisatie daarvoor een factuur. Wil je niet langer gebruik maken van Postfilter, dan kun je de licentie opzeggen vóór 1 februari. Je organisatie ontvangt dan geen uitnodiging voor de toets.

Bekijk vooraf de toetsvragen

Voor extra toelichting over de ‘wat, waarom en hoe’ van de AVG-toetsing en vóóraf inzicht in alle toetsvragen kun je je aanmelden voor een van de voorlichtingswebinars op:

  • 23 januari – 12:00-13:00 uur
  • 25 januari – 9:30-10:30 uur

Bob Younge

Contentspecialist

Ook interessant

Lees meer
DDMA |

Terugblik Post Meetup op 14 mei

Op donderdag 14 mei j.l. kwamen we weer met een groep post-liefhebbers bij elkaar voor actuele updates, kennisuitwisseling en om met elkaar in gesprek te gaan. Met 39 leuke gasten…
Lees meer
Post |

Post-case: Persoonlijk contact voor customer én employee experience

De DDMA Commissie Post wil marketeers de toegevoegde waarde van post in de mediamix laten zien. Daarom lichten we regelmatig een case uit van een merk dat goede ervaringen én…
Lees meer
Post |

Brievenbusreclame en zelfregulering: hier moet je op letten als marketeer

Dat het bereiken van (nieuwe)klanten en donateurs effectief is met post, is een bewezen feit. Recent onderzoek* laat zien dat de overall waardering voor post de afgelopen jaren is toegenomen.…