Spring naar content
Filters:
Sorteer op:
Lees meer
Post
Artikel |

Brievenbusreclame en zelfregulering: hier moet je op letten als marketeer

Dat het bereiken van (nieuwe)klanten en donateurs effectief is met post, is een bewezen feit. Recent onderzoek* laat zien dat de overall waardering voor post de afgelopen jaren is toegenomen. Daarbij geeft de consument aan dat post steeds vaker relevante informatie bevat. Dit is mede…
Lees meer
Post
Case |

Post-case: Stem de look & feel van post goed af op je doelgroep

De DDMA Commissie Post wil marketeers de toegevoegde waarde van post in de mediamix laten zien. Daarom lichten we regelmatig een case uit van een merk dat goede ervaringen én resultaten met post heeft. Deze keer: PIN Voorschot.
Lees meer
Post
Artikel |

Met post pak je écht de aandacht

De DDMA Commissie Post wil marketeers de toegevoegde waarde van post in de mediamix laten zien. Onder meer door mooie cases te delen, maar ook via gedegen onderzoek. Zo blijkt uit een benchmark van PostNL en MetrixLab dat je met post écht de aandacht kan…
Lees meer
Legal Post
Artikel |

Veranderingen in de regelgeving voor brievenbusreclame door de jaren heen

Vanaf 1 maart 2024 hanteren 62 van de 342 gemeenten de JA-sticker. Hiermee wordt het nationale systeem van zelfregulering, dat sinds 1993 bestaat met NEE NEE- en NEE JA-stickers, omgekeerd voor de ontvangst van reclamefolders in deze gemeenten. Voor huis-aan-huiskranten blijft die NEE NEE- en…
Lees meer
Artificial Intelligence Conversational AI Cookies Creative
Nieuws |

De grootste trends in data-driven marketing voor 2024 (volgens de commissies van DDMA)

Welke ontwikkelingen gaan ervoor zorgen dat jouw werk als marketeer, jurist of dataspecialist in 2024 ingrijpend gaat veranderen? Welke innovaties mag jij echt niet missen? Zoals elk jaar zetten de DDMA-commissies de grootste trends in data-driven marketing voor het nieuwe jaar op een rij.
Lees meer
Post
Case |

Post-case: Meer personalisatie door middel van post

De DDMA Commissie Post wil marketeers de toegevoegde waarde van post in de mediamix laten zien. Daarom lichten we regelmatig een case uit van een merk dat goede ervaringen én resultaten met post heeft. Deze keer: Corendon. “De DM is voor ons een always-on campagne…
Lees meer
Post
Artikel |

Postfilter: cruciaal voor de relevantie en duurzaamheid van post

In het huidige digitale tijdperk blijft traditionele post een krachtig en hoog gewaardeerd medium, blijkt uit onderzoek. In dit artikel komen de bevindingen van deze studies aan bod en kijken we naar hoe de inzet van het Postfilter heeft bijgedragen aan het vergroten van de…
Lees meer
Post
Case |

Post en duurzaamheid (4): Zo krijg je inzicht in de voetafdruk van je postcampagnes

Om klimaatverandering tegen te gaan, is binnen de Verenigde Naties afgesproken om de wereldwijde CO₂-uitstoot tegen 2030 te halveren en tegen 2050 tot nul te reduceren. Dit biedt bedrijven en sectoren een duidelijke en meetbare duurzaamheidsdoelstelling, ook in de postsector. Om hier aan bij te…
Lees meer
Post
Artikel |

Post en duurzaamheid (1) – feiten en cijfers over papier, data en distributie

Over de milieu-impact van direct mails en folders bestaat veel onduidelijkheid. Met deze serie artikelen laat de DDMA Commissie Post zien welke duurzame innovaties er zijn in de postsector. Ook geven we je concrete handvatten, zodat jij je campagnes van data tot deurmat zo milieuvriendelijk…
Lees meer
Post
Artikel |

Post en duurzaamheid (2) – zo innoveren papierfabrikanten met recycling, alternatieve vezels en energieverbruik

Over de milieu-impact van direct mails en folders bestaat veel onduidelijkheid. Met deze serie artikelen duurzaamheidsdrieluik laat de DDMA Commissie Post zien welke duurzame innovaties er zijn in de postsector. Ook geven we je concrete handvatten, zodat jij je campagnes van data tot deurmat zo…