Spring naar content

DDMA-leden met een Postfilter-licentie zijn eind 2022 al door Stichting Postfilter op de hoogte gesteld van deze ontwikkeling. Maar omdat een gratis Postfilter-licentie deel uitmaakt van het DDMA-lidmaatschap vertellen wij vanuit DDMA graag meer.

Waarom de AVG-toetsing

De toetsing is noodzakelijk omdat:

  • Met de toets brengt Stichting Postfilter in kaart of het Postfilterbestand daadwerkelijk voor haar beoogde doel wordt gebruikt. Het is in ieders belang dat deze gegevens uitsluitend gebruikt worden op verzendbestanden op te schonen en up-to-date te houden en niet voor andere doeleinden.
  • Het is een noodzakelijke stap voor de duurzame inzet van het DM-kanaal en om het kanaal voor alle adverteerders in Nederland mogelijk te blijven maken.

Let op: als licentiehouder is het belangrijk dat je de toets haalt en dat zaken vanuit AVG-perspectief op orde zijn. Zo niet, dan kan Stichting Postfilter besluiten om het gebruik van het Postfilter op te schorten.

Kosten

Stichting Postfilter vraagt voor het afnemen van de AVG-toetsing €350,-. Vanuit Stichting Postfilter ontvangt jouw organisatie daarvoor een factuur. Wil je niet langer gebruik maken van Postfilter, dan kun je de licentie opzeggen vóór 1 februari. Je organisatie ontvangt dan geen uitnodiging voor de toets.

Bekijk vooraf de toetsvragen

Voor extra toelichting over de ‘wat, waarom en hoe’ van de AVG-toetsing en vóóraf inzicht in alle toetsvragen kun je je aanmelden voor een van de voorlichtingswebinars op:

  • 23 januari – 12:00-13:00 uur
  • 25 januari – 9:30-10:30 uur

Bob Younge

Contentspecialist

Ook interessant

Lees meer
Data, Decisions & Engagement |

De kracht van landelijke data in de customer journey: 5 voordelen

De customer journey gaat over het werven, ontwikkelen en behouden van klanten. Met daarin alle (in)directe interacties tussen de klant en jouw merk, product of dienst. Tot zover niets nieuws.…
Lees meer
Post |

Girav laat zien: zo haal je maximaal resultaat uit direct mail

Recent kwam een groep marketeers bijeen voor een exclusieve Post Elite-sessie over direct mail. Tijdens dit initiatief van de DDMA Commissie Post stond de praktijkcase van kledingmerk Girav centraal.
Lees meer
Post |

Post-Case Elke Dierenarts: Direct mail als krachtig middel voor klantbetrokkenheid en respons

De DDMA Commissie Post wil marketeers de toegevoegde waarde van post in de mediamix laten zien. Daarom lichten we regelmatig een case uit van een merk dat goede ervaringen én…