Spring naar content

DDMA-leden met een Postfilter-licentie zijn eind 2022 al door Stichting Postfilter op de hoogte gesteld van deze ontwikkeling. Maar omdat een gratis Postfilter-licentie deel uitmaakt van het DDMA-lidmaatschap vertellen wij vanuit DDMA graag meer.

Waarom de AVG-toetsing

De toetsing is noodzakelijk omdat:

  • Met de toets brengt Stichting Postfilter in kaart of het Postfilterbestand daadwerkelijk voor haar beoogde doel wordt gebruikt. Het is in ieders belang dat deze gegevens uitsluitend gebruikt worden op verzendbestanden op te schonen en up-to-date te houden en niet voor andere doeleinden.
  • Het is een noodzakelijke stap voor de duurzame inzet van het DM-kanaal en om het kanaal voor alle adverteerders in Nederland mogelijk te blijven maken.

Let op: als licentiehouder is het belangrijk dat je de toets haalt en dat zaken vanuit AVG-perspectief op orde zijn. Zo niet, dan kan Stichting Postfilter besluiten om het gebruik van het Postfilter op te schorten.

Kosten

Stichting Postfilter vraagt voor het afnemen van de AVG-toetsing €350,-. Vanuit Stichting Postfilter ontvangt jouw organisatie daarvoor een factuur. Wil je niet langer gebruik maken van Postfilter, dan kun je de licentie opzeggen vóór 1 februari. Je organisatie ontvangt dan geen uitnodiging voor de toets.

Bekijk vooraf de toetsvragen

Voor extra toelichting over de ‘wat, waarom en hoe’ van de AVG-toetsing en vóóraf inzicht in alle toetsvragen kun je je aanmelden voor een van de voorlichtingswebinars op:

  • 23 januari – 12:00-13:00 uur
  • 25 januari – 9:30-10:30 uur

Bob Younge

Contentspecialist

Ook interessant

Lees meer
Post |

Nieuwe impuls voor de postmarkt: coalitie regionale postbedrijven presenteert alternatief plan

De Nederlandse postmarkt blijft volop in beweging. Eerder berichtten* we over de komst van een nieuwe speler op de markt voor post- en direct maildiensten. Nadien presenteerde een coalitie van…
Lees meer
DDMA |

Vacature: lid Commissie Post (op vrijwilligersbasis)

Ben jij werkzaam in de post hoek van de marketingsector en heb jij interesse om een belangrijke rol te spelen in het vormgeven en verder professionaliseren van het vakgebied in…
Lees meer
Post |

Beweging in de postmarkt: Direct Mail krijgt er een speler bij

Recent werd bekend dat Spotta, actief in huis-aan-huisverspreiding, zich ook op de markt voor Direct Mail gaat richten. Daarmee krijgt het kanaal er een nieuwe speler bij. Voor verzenders van…