Doel
Corendon verzorgt elk jaar de vakanties van ruim 750.000 Nederlandse en Belgische passagiers naar tientallen vakantiebestemmingen binnen en buiten Europa. Het is hun missie om vakantiegangers op al onze bestemmingen de beste reiservaring te bieden tegen de scherpste prijs. Direct Mail is hiervoor een heel belangrijk marketingkanaal. Het hoofddoel van het kanaal is om de klant van het best passende aanbod te voorzien en uiteraard bij ons zijn volgende vakantie te boeken.
Proces
Bij Corendon heeft de DM eigenlijk alle elementen in zich. Het bevat mooi aanbod met scherpe prijzen en een extra persoonlijke kortingscode die niet via andere kanalen te verkrijgen is. En het aanbod is ook nog eens gepersonaliseerd, dus de buurman of collega krijgt een ander aanbod te zien.
Debora de Roos, Directeur Marketing:
De DM is voor ons een “always on” campagne waarbij we continu ervoor zorgen dat we relevant zijn. De dataselectie komt tot stand vanuit onze personalisatietool, hiermee bieden we ook in de andere kanalen gepersonaliseerd aanbod. Ook zijn we steeds in gesprek om te zorgen dat het zo duurzaam mogelijk wordt verzonden, dus gedrukt op FSC-papier en in een gerecyclede verpakking verpakt.
Learnings
Alles wat wat Corendon doet met personalisatie is een continu leerproces, aldus Debora. “Je kunt niet één keer uitrollen en dan niets meer doen. We moeten dus blijven leren, blijven aanpassen en blijven meten van de resultaten. We zijn klein begonnen met de hele campagne, en daarna steeds verder gaan uitrollen. Door klein te beginnen kun je ook vaak snelheid maken.
Wil je meer weten over hoe Post van waarde kan zijn voor consumenten én organisaties binnen de vakantiesector? PostNL heeft er onderzoek naar gedaan.