Spring naar content

De Code E-mail is sinds 1 januari 2012 van kracht. De Code E-mail richt zich op het toezenden van ongevraagde reclame via e-mail. De afgelopen jaren heeft de e-mailsector te maken gehad met veel technische veranderingen en de kansen en mogelijkheden die daarmee gepaard zijn gegaan. Tegelijkertijd wordt de consument steeds kritischer en kijkt de politiek scherp naar het voorkomen van consumentenirritatie. Voor DDMA reden om de Code kritisch onder de loep te nemen en aan te scherpen, om zo te blijven werken aan een toekomstbestendige e-mailsector voor consument, ESP, bureau en opdrachtgever.

De DDMA Commissie E-mail heeft op basis van een eerste analyse een voorstel gemaakt voor verbeteringen van de Code. Daar kijken we uiteraard graag naar samen met experts die de Code in de praktijk gebruiken. Wil jij meedenken over en meeschrijven aan de verbeteringen? Meld je dan vóór 16 mei aan bij DDMA’s legal counsel Naomi van der Louw via naomivanderlouw@ddma.nl.

Naomi van der Louw

Voormalig legal counsel bij DDMA

Ook interessant

Lees meer
E-mail |

De GDMA International Email Benchmark: Een Wereldwijde Vergelijking 

E-mailmarketing blijft een essentieel onderdeel van de digitale marketingstrategie voor bedrijven wereldwijd. De prestaties van e-mailcampagnes kunnen echter sterk variëren tussen verschillende continenten en landen. In dit derde en laatste…
Lees meer
E-mail |

De GDMA International Email Benchmark: De verschillen tussen B2B en B2C

In onze jaarlijkse GDMA International Email Benchmark kijken we niet alleen naar de Open en Click rates, maar ook naar de verschillen in de Business-to-Business (B2B) en Business-to-Consumer (B2C) markten.…
Lees meer
E-mail |

De GDMA International Email Benchmark: de verschillen per sector

E-mailmarketing blijft een krachtig middel voor het bereiken van je doelgroep. De cijfers kunnen per sector echter verschillen. In dit eerste artikel van een 3-delige reeks over de resultaten van…