Spring naar content

De Code E-mail is sinds 1 januari 2012 van kracht. De Code E-mail richt zich op het toezenden van ongevraagde reclame via e-mail. De afgelopen jaren heeft de e-mailsector te maken gehad met veel technische veranderingen en de kansen en mogelijkheden die daarmee gepaard zijn gegaan. Tegelijkertijd wordt de consument steeds kritischer en kijkt de politiek scherp naar het voorkomen van consumentenirritatie. Voor DDMA reden om de Code kritisch onder de loep te nemen en aan te scherpen, om zo te blijven werken aan een toekomstbestendige e-mailsector voor consument, ESP, bureau en opdrachtgever.

De DDMA Commissie E-mail heeft op basis van een eerste analyse een voorstel gemaakt voor verbeteringen van de Code. Daar kijken we uiteraard graag naar samen met experts die de Code in de praktijk gebruiken. Wil jij meedenken over en meeschrijven aan de verbeteringen? Meld je dan vóór 16 mei aan bij de DDMA legal counsels via legal@ddma.nl.

Naomi van der Louw

Voormalig legal counsel bij DDMA

Ook interessant

Lees meer
DDMA |

De nieuwe Code Reclame via E-mail: dit zijn de 4 belangrijkste veranderingen

Tijdens de Algemene Ledenvergadering op donderdag 27 maart is de nieuwe versie van de Code Reclame via E-mail aangenomen door de leden van DDMA. Deze is van kracht voor alle…
Lees meer
E-mail |

Genomineerden DDMA EMAS Awards 2025 bekendgemaakt

DDMA maakt vandaag de genomineerden bekend voor de EMAS Awards 2025, de jaarlijkse prijsuitreiking voor de beste prestaties op het gebied van e-mailmarketing en marketing automation. De winnaars worden op…
Lees meer
E-mail |

Reclamecode: Code Reclame via E-mail

De Code Reclame via E-mail (2025) is bedoeld als aanvulling op de Nederlandse spamwetgeving. E-mailmarketing scheidt zich af van spam door duidelijke regelgeving. De Code e-mail is van toepassing op…