Spring naar content
Lizzy van der Hofstad

Lizzy van der Hofstad (Commissie Influencer Marketing): ‘De influencermarketingsector is de afgelopen jaren enorm geprofessionaliseerd’

Lizzy’s affiniteit met influencermarketing was al vroeg merkbaar. 13 jaar geleden was ze zelf een fervent blogger en videomaker op YouTube. De ontwikkelingen die binnen het vakgebied hebben plaats gevonden heeft ze daarom altijd op de voet gevolgd. Vóór haar huidige rol is ze een aantal jaar werkzaam geweest in PR, waar ze al veel mooie influencercampagnes heeft mogen verzorgen voor de grootste A-merken. In haar huidige functie bij Talpa Social focust Lizzy zich op het aantrekken en adviseren van online talent zodat zij hun carrière naar een hoger niveau kunnen tillen. Lizzy: ‘De influencermarketingsector is de afgelopen jaren enorm geprofessionaliseerd. Dat gezegd hebbende, het is een markt die nog steeds in ontwikkeling is, wat vraagt om continue aanscherping van regels. Voor zowel adverteerders als talenten leidt dit regelmatig tot vragen. Door mijn ervaring aan beide kanten weet ik welke belangen er spelen. Ik kijk er dan ook naar uit om binnen de DDMA Commissie Influencer Marketing een bijdrage te leveren aan een transparante markt.’

Niels van Meerte Janse (Commissie E-mail): ‘Binnen marketing automation worden er nog heel wat functionele en technische mogelijkheden onbenut’

Van jongs af aan is Niels geïnteresseerd geweest in alles wat digitaal is en hoe je dat functioneel kunt uitleggen en toepassen. Hij is per toeval de e-mailmarketingwereld ingerold, maar heeft daar uiteindelijk een sterk kloppend hart voor ontwikkeld. Hij is begonnen bij een ESP, maar is daarna breder gaan kijken. Zijn passie voor e-mail is altijd gebleven. In zijn huidige rol bij PRDCT is Niels verantwoordelijk voor het partnernetwerk, waar e-mail ook een belangrijke rol in speelt. Niels: ‘Door mijn ruim 10 jaar ervaring met e-mail vanuit verschillende hoeken binnen het vakgebied heb ik een sterke visie ontwikkelt op de belangrijke functie die e-mail kan vervullen binnen organisaties. Ik heb e-mail in eerste instantie benaderd vanuit een ESP, vervolgens vanuit de bureauzijde als consultant. Bij dat laatste hoorde ook de implementatie van systemen. Op deze manier herken ik de cruciale rol die e-mail kan vervullen binnen marketing automation, mits goed belegd. Er worden namelijk nog heel wat functionele en technische mogelijkheden onbenut. Hier hoop ik binnen de DDMA Commissie E-mail wat aan te kunnen doen.’

Bob Younge

Contentspecialist

Ook interessant

Lees meer
DDMA |

DDMA Fieldmarketing Monitor 2022: Meerderheid consumenten staat open voor verkoop aan deur of op straat

60% van de Nederlandse consumenten staat ervoor open om aangesproken te worden door een werver op straat, aan de deur of op locatie. Voor goede doelen ligt dit percentage op…
Lees meer
DDMA |

Ticketverkoop jubileumeditie Friends of Search van start en inschrijving Friends of Search Awards geopend

Op 23 maart 2023, wordt voor de 3e keer het beste werk in Search bekroond tijdens Friends of Search Fest, een speciale festival-editie van het congres Friends of Search (georganiseerd…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement |

Data-Driven Marketing Onderzoek 2022: Slechts 2 op de 5 organisaties baseert marketing op data & insights

De meerderheid van de Nederlandse organisaties (62%) geeft aan de klant écht centraal te zetten en hiernaar te handelen. Dat blijkt uit het Data-Driven Marketing Onderzoek (DDMO) 2022 van branchevereniging…