Spring naar content
Lizzy van der Hofstad

Lizzy van der Hofstad (Commissie Influencer Marketing): ‘De influencermarketingsector is de afgelopen jaren enorm geprofessionaliseerd’

Lizzy’s affiniteit met influencermarketing was al vroeg merkbaar. 13 jaar geleden was ze zelf een fervent blogger en videomaker op YouTube. De ontwikkelingen die binnen het vakgebied hebben plaats gevonden heeft ze daarom altijd op de voet gevolgd. Vóór haar huidige rol is ze een aantal jaar werkzaam geweest in PR, waar ze al veel mooie influencercampagnes heeft mogen verzorgen voor de grootste A-merken. In haar huidige functie bij Talpa Social focust Lizzy zich op het aantrekken en adviseren van online talent zodat zij hun carrière naar een hoger niveau kunnen tillen. Lizzy: ‘De influencermarketingsector is de afgelopen jaren enorm geprofessionaliseerd. Dat gezegd hebbende, het is een markt die nog steeds in ontwikkeling is, wat vraagt om continue aanscherping van regels. Voor zowel adverteerders als talenten leidt dit regelmatig tot vragen. Door mijn ervaring aan beide kanten weet ik welke belangen er spelen. Ik kijk er dan ook naar uit om binnen de DDMA Commissie Influencer Marketing een bijdrage te leveren aan een transparante markt.’

Niels van Meerte Janse (Commissie E-mail): ‘Binnen marketing automation worden er nog heel wat functionele en technische mogelijkheden onbenut’

Van jongs af aan is Niels geïnteresseerd geweest in alles wat digitaal is en hoe je dat functioneel kunt uitleggen en toepassen. Hij is per toeval de e-mailmarketingwereld ingerold, maar heeft daar uiteindelijk een sterk kloppend hart voor ontwikkeld. Hij is begonnen bij een ESP, maar is daarna breder gaan kijken. Zijn passie voor e-mail is altijd gebleven. In zijn huidige rol bij PRDCT is Niels verantwoordelijk voor het partnernetwerk, waar e-mail ook een belangrijke rol in speelt. Niels: ‘Door mijn ruim 10 jaar ervaring met e-mail vanuit verschillende hoeken binnen het vakgebied heb ik een sterke visie ontwikkelt op de belangrijke functie die e-mail kan vervullen binnen organisaties. Ik heb e-mail in eerste instantie benaderd vanuit een ESP, vervolgens vanuit de bureauzijde als consultant. Bij dat laatste hoorde ook de implementatie van systemen. Op deze manier herken ik de cruciale rol die e-mail kan vervullen binnen marketing automation, mits goed belegd. Er worden namelijk nog heel wat functionele en technische mogelijkheden onbenut. Hier hoop ik binnen de DDMA Commissie E-mail wat aan te kunnen doen.’

Bob Younge

Contentspecialist

Ook interessant

Lees meer
DDMA |

Certified by influencerregels.com: Naar een Meer Transparante en Verantwoordelijke Sector

Influencer marketing is inmiddels een volwassen en volwaardig kanaal binnen de reclamewereld. Maar naast de immense mogelijkheden die het biedt voor merken en influencers, brengt het ook uitdagingen met zich…
Lees meer
DDMA |

Vacature: Commissielid DDMA Telemarketing – Goed doel (op vrijwilligersbasis)

Ben jij werkzaam bij een goed doel en verantwoordelijk voor Telemarketing? Heb jij interesse om een belangrijke rol te spelen in het vormgeven en verder professionaliseren van het vakgebied in…
Lees meer
DDMA |

Springbok Agency, Funnelboost, and LevelUp Group nominated for the EMAS Battle of the Agencies 2024

Springbok Agency, Funnelboost, and LevelUp Group are contenders for this year’s title in the EMAS Battle of the Agencies (part of the DDMA EMAS Awards). This year, the nominees are…