Spring naar content

Van verplichting naar kans

Deze whitepaper Telemarketing in transitie, opgesteld door de DDMA Commissie Telemarketing, geeft een helder overzicht van waar we vandaan komen, hoe het juridisch kader er nu uitziet en wat er concreet verandert. Ook lees je welke stappen organisaties nu al kunnen zetten om tijdig toekomstbestendig te zijn, van het opnieuw inrichten van systemen tot het voorkomen van klantirritatie bij het verkrijgen van toestemming.

Drie uitzonderingen

Er zijn drie specifieke uitzonderingen voor wie de nieuwe regels niet van toepassing zullen zijn: loterijen met een maatschappelijk doel, ideële- en charitatieve organisaties (zowel goede doelen als politieke partijen) en uitgeverijen van dagbladen, weekbladen en tijdschriften met minimaal drie edities per jaar.

Bouw aan duurzame telemarketing vóór 2026

Voor organisaties die telemarketing duurzaam willen blijven inzetten, is nu het moment om te handelen. Deze whitepaper helpt je op weg met duidelijke uitleg, juridische duiding en praktische aanbevelingen.

Download ‘Telemarketing in transitie’ en bereid je voor op de regels van morgen.

Whitepaper DDMA Telemarketing in transitie

Download (447,46 KB)

Arjen van Eeuwen

CEO bij DMCC Group B.V.

Inge Wilbers-Loomans

Channel Manager Outbound Call Essent

Ook interessant

Lees meer
Legal |

Telemarketing: ook opt-in nodig bij bestaande klanten

Per 1 juli 2026 gaat zoals het ernaar uitziet nieuwe wetgeving in die telemarketing gericht op bestaande klanten alleen toestaat bij opt-in. Reden voor de Commissie Telemarketing van de DDMA…
Lees meer
Legal |

NIEUW: Whitepaper Telemarketing in transitie

De regels voor telemarketing worden ingrijpend gewijzigd: vanaf 1 juli 2026 mogen organisaties zonder expliciete toestemming geen (ex-)klanten meer bellen. Dan vervalt de uitzonderingspositie van de klantrelatie en geldt het…
Lees meer
Creative |

Nieuwe gezichten in de DDMA Commissies Creative, Telemarketing & Fieldmarketing

De DDMA Commissies Creative, Telemarketing en Fieldmarketing verwelkomen nieuwe leden. Met hun brede ervaring, persoonlijke drijfveren en frisse visie zijn Jerry Smit (Kalff), Chris de Leeuw (PARTOF), Joost Ritter (ROSCOM),…