DDMA Commissie Post
Olaf van Rijn (Whooz): “Er valt voor DM nog veel te winnen door het gericht inzetten van hoogwaardige klantselecties”
Respons genereren, leads creëren, verkoop stimuleren, relaties opbouwen zijn een aantal belangrijke doelen van direct marketing. Segmentatie en targeting kunnen je helpen om specifieke doelgroepen binnen een bredere markt te identificeren en te benaderen met op maat gemaakte boodschappen, om zo de effectiviteit van de marketingcampagnes te vergroten, aldus Olaf van Rijn (Whooz). Olaf werkt binnen het business development-team van Whooz; specialisten op het gebied van datasegmentatie binnen diverse marketingkanalen, waaronder ook het kanaal post. Vanuit die expertise gaat Olaf bijdragen aan de doelen van de DDMA Commissie Post.
Olaf: “Op het gebied van DM is nog veel te winnen door het gericht inzetten van hoogwaardige klantselecties. Het in- en uitsluiten leidt immers niet alleen tot kwaliteitsverbetering van de conversie, maar draagt ook zeker bij aan het behalen van duurzaamheidsdoelstellingen. Dit laatste wordt bij steeds meer organisaties omarmt als belangrijke meeteenheid van het uiteindelijke succes van DM-campagnes. Ook ga ik me inzetten om meer adverteerders te betrekken bij de commissie. Hiermee verwacht ik een waardevolle bijdrage te kunnen leveren aan de verdere professionalisering van het vakgebied”
DDMA Commissie Creative
Saskia Priester (Harvest Digital): “Het vinden van een balans tussen esthetiek en functionaliteit leidt tot effectieve en doordachte oplossingen”
Saskia is na haar studie direct begonnen bij haar huidige werkgever Harvest Digital, als Digital Marketing Consultant & UX Designer. Ondertussen is ze zo’n drie jaar met veel plezier werkzaam binnen het marketingdomein. Daarnaast is ze sinds 2017 ook actief als (freelance) visual designer.
Saskia: “Mijn achtergrond in zowel visual design als digital marketing zorgt ervoor dat ik projecten op een unieke manier kan benaderen. Ik geniet ervan om deze twee werelden zo goed mogelijk samen te brengen; het vinden van een balans tussen esthetiek en functionaliteit leidt tot effectieve en doordachte oplossingen. Daarnaast heb ik veel ervaring met het organiseren van evenementen en beschik ik over veel empathie, wat mij in staat stelt er voor anderen te zijn en anderen te helpen. De combinatie van deze eigenschappen wil ik inzetten om de Commissie Creative naar een hoger niveau te tillen.
DDMA Commissie Search
Ryan Peerkhan (Ascend Online): “Mijn kennis van het gebruik van first- en third-party data in campagnestrategieën helpt om campagnes te sturen op de KPI’s die voor de adverteerder belangrijk zijn.”
Ryan Peerkhan is gespecialiseerd in data-gedreven performance marketing, met inmiddels bijna 10 jaar ervaring aan zowel bureau- als klantzijde. Op dit moment werkt hij als performance marketeer en directeur bij Ascend Online. Naast performance marketing is hij op dagelijkse basis bezig met data en measurement. Denk hierbij aan het opstellen van meetplannen, het meetbaar maken van conversies, instellen van enhanced conversions, consent mode, serverside tracking en dashboarding.
Ryan: “Binnen zoekmachinemarketing heb ik veel ervaring opgedaan, vooral op het gebied van automatisering, data en optimalisatie. Mijn kennis van het gebruik van first-party en third-party data in campagnestrategieën helpen om campagnes te sturen op de KPI’s die voor de adverteerder belangrijk zijn. Door creativiteit en out-of-the-box denken heb ik deze werkwijzen in verschillende branches en industrieën kunnen toepassen. Ik kijk ernaar uit om mijn kennis via de Commissie Search te delen en bij te dragen aan de verdere ontwikkeling van datagedreven searchmarketing.”