Spring naar content

"*" geeft vereiste velden aan

Pixels

Grondslag

Volgens de AVG heb je voor elke verwerking van persoonsgegevens een grondslag nodig. Voorbeelden van een grondslag zijn toestemming of het gerechtvaardigd belang.
Je mag een social pixel zonder toestemming op je website plaatsen.*

Verantwoordelijkheid

Volgens de AVG ben je verantwoordelijk voor de verwerking van persoonsgegevens wanneer je de doelen en de middelen voor die verwerking bepaalt. Als verantwoordelijke moet jij zorgen voor de juiste grondslag (bijvoorbeeld toestemming) en dat je goed informeert over wat je precies gaat doen met de persoonsgegevens.
Wij zijn niet verantwoordelijk voor de LinkedIn pixel die social media platforms als Facebook en LinkedIn via mijn website plaatsen?*
Je hebt de Facebook pixel geplaatst op je website. Je weet dat je medeverantwoordelijke bent voor het verzamelen van en doorzenden aan Facebook van persoonsgegevens.*
Facebook gebruikt de data die is doorgegeven via jouw website weer om hun eigen targetingprofielen te verrijken. Je bent hier dus medeverantwoordelijk voor en moet ervoor zorgen dat jouw websitebezoekers hierover worden geïnformeerd.
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Heb je een vraag?

Als DDMA-lid kun je onbeperkt vragen aan ons legal team stellen. Stuur een mailtje naar legal@ddma.nl.

Martijn Poulus

Advocaat en senior legal counsel bij DDMA

Naomi van der Louw

Legal counsel

Romar van der Leij

Legal counsel

Sara Mosch

Legal counsel

Ook interessant

Lees meer

Legal Masterclass-serie 2022

Met de nieuwe DDMA Legal Masterclass-serie 2022 ben je als marketeer, dataspecialist of jurist helemaal op de hoogte van de belangrijkste wet- en regelgeving in data-driven marketing.
Lees meer

In-house Legal Masterclass

De Legal Counsels van DDMA staan bekend om hun praktische juridisch advies over data & marketing. Een In-house Legal Masterclass op maat behoort ook tot de mogelijkheden.
Lees meer
Legal |

Explained: Custom Audiences

Voor marketeers is de inzet van Custom Audiences een populaire manier om gericht doelgroepen te bereiken. Facebook is de bekendste en meest gebruikte aanbieder van deze dienst, maar ook Twitter…