Spring naar content

We zien dat de ingezonden cases professioneler en completer worden. Dit jaar was de algehele kwaliteit van de inzendingen bij zowel de Customer Data Award, als de Data Challenger Award hoog, en dat maakt het ons als jury niet makkelijk. Dit jaar hebben we extra gelet op de impact op de klant en uiteraard het rendement van de case, maar vooral ook op hoe de case onderdeel uitmaakt van de organisatie in combinatie met de maturiteit van de medewerkers. Wij kijken uit naar de eerste hybride uitreiking, dus online te volgen én – weer voor het eerst in 3 jaar – een live publiek.

Juryvoorzitter Frank de Beun, CEO van The Data Agency

De DDMA Customer Data Award wordt dit jaar voor de 16e keer uitgereikt aan de organisatie die het managen van klantgegevens op operationeel, tactisch en strategisch niveau het meest succesvol weet toe te passen. Alle ingezonden cases zijn door een onafhankelijke vakjury beoordeeld op onder meer rendement, strategische verankering in de organisatie en de impact van het datagebruik op klanten. Naast juryvoorzitter Frank de Beun bestaat de vakjury uit Lisette Gouda (ANWB), Arnold van het Nederend (KPN), Ewout Vis (Ewout Vis Data & Analytics), Ceesjan de Vos (Vakmedianet) en Bas Karsemeijer (HEMA).

Over de Data Challenger Award

Dit jaar introduceert de organisatie een nieuwe prijscategorie: de Data Challenger Award. Deze categorie is geschikt voor organisaties – klein of groot – die het gebruik van data (nog) niet integraal binnen het marketingdomein hebben kunnen implementeren, maar wél echt impact hebben laten zien op een specifieke uitdaging of onderdeel binnen hun organisatie. Tijdens de uitreiking presenteert de winnaar van de Data Challenger Award de ingediende case.

Een hybride uitreiking

De uitreiking vindt dit jaar voor het eerst plaats in hybride vorm. Dat betekent dat bezoekers de uitreiking fysiek kunnen bijwonen, of online kunnen volgen via een livestream (gratis). In elke vorm kunnen bezoekers rekenen op een wervelend programma met de presentaties van de genomineerden, met als spektakelstuk de bekroning van de winnaars.

Bob Younge

Contentspecialist

Ook interessant

Lees meer
Cookies |

‘Cookieless World’: mogelijk niet zo cookieless?

Maandag 22 juli maakte het team van Chrome het besluit bekend om (voor nu) third-party cookies toch te behouden. Hiermee herroept Google zijn eerdere beslissing om deze cookies standaard uit…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement |

Hoe je als bedrijf toewerkt naar een succesvolle Datagedreven marketing & sales aanpak

Op basis van wat je allemaal leest, zou je denken dat bijna iedereen wel data & analytics gebruikt in het marketingdomein. Onderzoek wijst echter anders uit. Uit het DDMA Data-Driven…
Lees meer
Artificial Intelligence |

Annemarie Joosen (VVV Cadeaukaarten): Hoe merk en performance hand in hand kunnen gaan

In een tijd waarin data steeds vaker de kern vormt van marketingstrategieën, blijft de integratie van branding en performance een uitdaging. In een nieuwe aflevering van de DDMA Podcast Shaping…