Spring naar content

We zien dat de ingezonden cases professioneler en completer worden. Dit jaar was de algehele kwaliteit van de inzendingen bij zowel de Customer Data Award, als de Data Challenger Award hoog, en dat maakt het ons als jury niet makkelijk. Dit jaar hebben we extra gelet op de impact op de klant en uiteraard het rendement van de case, maar vooral ook op hoe de case onderdeel uitmaakt van de organisatie in combinatie met de maturiteit van de medewerkers. Wij kijken uit naar de eerste hybride uitreiking, dus online te volgen én – weer voor het eerst in 3 jaar – een live publiek.

Juryvoorzitter Frank de Beun, CEO van The Data Agency

De DDMA Customer Data Award wordt dit jaar voor de 16e keer uitgereikt aan de organisatie die het managen van klantgegevens op operationeel, tactisch en strategisch niveau het meest succesvol weet toe te passen. Alle ingezonden cases zijn door een onafhankelijke vakjury beoordeeld op onder meer rendement, strategische verankering in de organisatie en de impact van het datagebruik op klanten. Naast juryvoorzitter Frank de Beun bestaat de vakjury uit Lisette Gouda (ANWB), Arnold van het Nederend (KPN), Ewout Vis (Ewout Vis Data & Analytics), Ceesjan de Vos (Vakmedianet) en Bas Karsemeijer (HEMA).

Over de Data Challenger Award

Dit jaar introduceert de organisatie een nieuwe prijscategorie: de Data Challenger Award. Deze categorie is geschikt voor organisaties – klein of groot – die het gebruik van data (nog) niet integraal binnen het marketingdomein hebben kunnen implementeren, maar wél echt impact hebben laten zien op een specifieke uitdaging of onderdeel binnen hun organisatie. Tijdens de uitreiking presenteert de winnaar van de Data Challenger Award de ingediende case.

Een hybride uitreiking

De uitreiking vindt dit jaar voor het eerst plaats in hybride vorm. Dat betekent dat bezoekers de uitreiking fysiek kunnen bijwonen, of online kunnen volgen via een livestream (gratis). In elke vorm kunnen bezoekers rekenen op een wervelend programma met de presentaties van de genomineerden, met als spektakelstuk de bekroning van de winnaars.

Bob Younge

Contentspecialist

Ook interessant

Lees meer
Data, Decisions & Engagement |

Inschrijving DDMA Customer Data Awards 2025 geopend

De inschrijving voor de DDMA Customer Data Awards 2025 is officieel geopend. Voor de 19e keer gaat DDMA op zoek naar de meest vooruitstrevende organisaties in Nederland op het gebied…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement |

De kracht van personalisatie: Data, relevantie en vertrouwen op de Webwinkel Vakdagen

Tijdens de Webwinkel Vakdagen 2025 – afgelopen 2 en 3 april in Utrecht – stond Lucas Bos namens de DDMA-commissie Data, Decisioning & Engagement op het podium met een heldere…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement |

Arnold van het Nederend nieuwe juryvoorzitter DDMA Customer Data Awards

Arnold van het Nederend, Director Customer Personalisation & Analytics bij KPN, is benoemd tot de nieuwe voorzitter van de vakjury van de DDMA Customer Data Awards. Na vier jaar als…