Spring naar content

We zien dat de ingezonden cases professioneler en completer worden. Dit jaar was de algehele kwaliteit van de inzendingen bij zowel de Customer Data Award, als de Data Challenger Award hoog, en dat maakt het ons als jury niet makkelijk. Dit jaar hebben we extra gelet op de impact op de klant en uiteraard het rendement van de case, maar vooral ook op hoe de case onderdeel uitmaakt van de organisatie in combinatie met de maturiteit van de medewerkers. Wij kijken uit naar de eerste hybride uitreiking, dus online te volgen én – weer voor het eerst in 3 jaar – een live publiek.

Juryvoorzitter Frank de Beun, CEO van The Data Agency

De DDMA Customer Data Award wordt dit jaar voor de 16e keer uitgereikt aan de organisatie die het managen van klantgegevens op operationeel, tactisch en strategisch niveau het meest succesvol weet toe te passen. Alle ingezonden cases zijn door een onafhankelijke vakjury beoordeeld op onder meer rendement, strategische verankering in de organisatie en de impact van het datagebruik op klanten. Naast juryvoorzitter Frank de Beun bestaat de vakjury uit Lisette Gouda (ANWB), Arnold van het Nederend (KPN), Ewout Vis (Ewout Vis Data & Analytics), Ceesjan de Vos (Vakmedianet) en Bas Karsemeijer (HEMA).

Over de Data Challenger Award

Dit jaar introduceert de organisatie een nieuwe prijscategorie: de Data Challenger Award. Deze categorie is geschikt voor organisaties – klein of groot – die het gebruik van data (nog) niet integraal binnen het marketingdomein hebben kunnen implementeren, maar wél echt impact hebben laten zien op een specifieke uitdaging of onderdeel binnen hun organisatie. Tijdens de uitreiking presenteert de winnaar van de Data Challenger Award de ingediende case.

Een hybride uitreiking

De uitreiking vindt dit jaar voor het eerst plaats in hybride vorm. Dat betekent dat bezoekers de uitreiking fysiek kunnen bijwonen, of online kunnen volgen via een livestream (gratis). In elke vorm kunnen bezoekers rekenen op een wervelend programma met de presentaties van de genomineerden, met als spektakelstuk de bekroning van de winnaars.

Bob Younge

Voormalig Contentspecialist | DDMA

Ook interessant

Lees meer
Data, Decisions & Engagement |

Univé en New York Pizza winnen Customer Data Awards 2025

Tijdens het jaarlijkse marketingevent DDMA NEXT zijn vandaag de winnaars van de Customer Data Awards 2025 bekendgemaakt. De vakjury bekroonde Univé met de Data Transformation Award en New York Pizza…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement |

DDMA Exchange Table: de P van Personalisatie

We staan aan de vooravond van hyperpersonalisatie. Dankzij steeds slimmere technologie kunnen organisaties tot in detail inspelen op individueel gedrag. Maar wat betekent dat nog voor de consument en voor…
Lees meer
Data-ethiek |

Podcast Shaping the Future: Loyaliteit vraagt om relevantie, niet alleen om korting

In de wereld van data-driven marketing is klantloyaliteit een onderwerp dat regelmatig herijkt moet worden. De opkomst van abonnementsmodellen, toenemende aandacht voor data-ethiek en veranderend consumentengedrag maken dat traditionele loyaliteitsprogramma’s…