Spring naar content

Tijdens de DDMA AI Hackathon, een initiatief van de DDMA Commissie AI, zetten bedrijventeams in twee dagen een vernieuwend machine learning-concept neer. Dit jaar bestond het deelnemersveld uit teams van Airmiles, Blendle, Eneco, Holland Casino, Kamer van Koophandel, Landal GreenParks, Matrixian Group, NU.nl, PostNL, Randstad en Transavia.

Mark Tijssen, teamlead web intelligence bij winnaar Landal GreenParks: “We hebben een zelflerend model gebouwd waarmee we op basis van gebruikersgedrag op onze website kunnen voorspellen tegen welke vragen bezoekers aanlopen. Hiermee kunnen we onze bezoekers steeds relevante tips geven in verschillende fases voor, tijdens en na het aankoopproces. Ik ben superblij dat we hebben gewonnen, vooral omdat dit voor Landal de eerste echte kennismaking met AI is. We komen van nul en twee dagen later hebben we een complete oplossing, die we na vandaag verder gaan testen en optimaliseren.”

Oordeel van de jury

De jury van de DDMA AI Hackathon, bestaande uit Marc Salomon, decaan van de Amsterdam Business School, Katja Sizova, bestuurslid van DDMA en Jorick van Hees, managing consultant AI bij Incentro, verkoos het team van Landal GreenParks boven de teams van Eneco en Holland Casino. “Het niveau van alle deelnemers lag enorm hoog. Mooi om te zien hoe de teams in twee dagen zulke concrete cases hebben neergezet. We hebben voor Landal gekozen, omdat deze van alle cases het meest compleet en uitgebreid is. Het is een echte end-to-end oplossing, die schaalbaar is voor bredere toepassingen binnen de organisatie. Bovendien zit de case technologisch heel goed in elkaar.”

Over de DDMA AI Hackathon

Het doel van de DDMA AI Hackathon is om businessteams en data science-teams beter met elkaar samen te laten werken. Veel organisaties benutten nog niet alle kansen van artificiële intelligentie (AI), doordat verschillende disciplines – met marketeers en product owners aan de ene kant en data scientists en engineers aan de andere kant – elkaar niet weten te vinden. Tijdens de AI Hackathon leren beide partijen elkaars taal en belangen kennen, terwijl ze samen werken aan een oplossing voor een belangrijk vraagstuk binnen hun eigen organisatie.

Ook interessant

Lees meer
AI Act |

Europese Commissie publiceert concept van ‘code of practice’ voor gebruik LLM’s

De Europese Commissie heeft op 14 november de eerste conceptversie van de Code of Practice voor General Purpose AI modellen (Code) gepubliceerd. De Code moet straks meer invulling geven aan…
Lees meer
AI Act |

Nieuwe marketinggids Responsible AI voor de verantwoorde inzet van AI in marketing

VIA Nederland, DDMA en bvA, drie brancheverenigingen in de marketingsector, hebben vandaag met trots de Marketinggids Responsible AI gepresenteerd. Deze gids, ontwikkeld als een ‘levende’ leidraad, biedt marketeers concrete richtlijnen…
Lees meer
Artificial Intelligence |

Best of DDMA Research & Insights 2024

In een marketingtijdperk waarin data, technologie en consumentengedrag continu veranderen, is gedegen onderzoek cruciaal. Door middel van uitgebreide (consumenten)onderzoeken en benchmarks bieden we onze leden grip op deze veranderingen. In…