Spring naar content

Ronald Dubbeldam (Measuremail), voorzitter van de DDMA commissie ESP’s  is verheugd over het convenant: “ESP’s zijn medeverantwoordelijk voor de kwaliteit van het kanaal. Door het convenant te ondertekenen, geeft een ESP de adverteerder de garantie dat wettelijke normen technisch gefaciliteerd worden. Denk aan eenvoudige afmeldmogelijkheden en werkende reply-adressen. Daarnaast voldoen de ESP’s aan extra regels die zij nodig vinden voor een professioneel en verantwoord gebruik van het kanaal. Denk aan bouncemanagement  of de inzet e-mailauthenticatie als middel in de strijd tegen phishing en spoofing.”

De ESP opereert als schakel tussen de verzender en ontvanger van e-mail en speelt een belangrijke rol in e-mail deliverabillity. Alhoewel een ESP – als verzendplatform – niet meteen aanspreekpunt is bij overtredingen van de Code E-mail of de wet, willen zij de adverteerder faciliteren in zijn compliance. “Duidelijke standaarden helpen bij het tegengaan van spam en het vergroten van deliverabillity”, aldus Dubbeldam.

Substantieel deel van de markt sluit zich aan

Het Convenant is momenteel ondertekend door zeven ESP’s:

Kwaliteitsconvenant E-mail

Download (1,22 MB)

Council E-mail technische richtlijnen

Download (437,10 KB)

Ook interessant

Lees meer
Artificial Intelligence |

‘Deelnemers moeten maandag meteen hun team willen toespreken’

De contouren van de eerste DDMA Studiereis, in december van dit jaar naar Boston in de VS, beginnen zich af te tekenen. De reis, gericht op het begrijpen en toepassen…
Lees meer
Post |

Post-Case Elke Dierenarts: Direct mail als krachtig middel voor klantbetrokkenheid en respons

De DDMA Commissie Post wil marketeers de toegevoegde waarde van post in de mediamix laten zien. Daarom lichten we regelmatig een case uit van een merk dat goede ervaringen én…
Lees meer
AI Act |

Digital Humans in Marketing: Wettelijke kaders voor inzet vóór en achter de schermen

Digital humans en twins, virtuele influencers – we zien ze steeds vaker. Digitale representaties van klanten, doelgroepen en experts zijn al langer onderdeel van marketingstrategieën, maar dankzij de geavanceerde capaciteiten…