Spring naar content

Voor de jury was het dit jaar weer een klus om alle cases te beoordelen en tot een lijst van genomineerden te komen. De genomineerden hebben in uiteenlopende cases de jury overtuigd van zakelijke meerwaarde, creativiteit en (statistische) onderbouwing.

¨De CRO Awards hebben duidelijk hun bestaansrecht bewezen. Na de eerste versie van vorig jaar constateert de jury, bij wederom een overweldigend aanbod, duidelijk een stijgende lijn in de kwaliteit van de cases. Alhoewel de categorie Ads testing tegen het licht gehouden moet worden, zijn we zeer tevreden met de inzendingen in de categorieën: Conversie, Personalisation en Mobile¨, aldus commissievoorzitter Frank Overbeek.

De jury heeft helaas moeten besluiten in de categorie Ads Testing dit jaar geen Awards toe te kennen, als gevolg van een beperkt aantal inzendingen. Daarbij lag bovendien de kwaliteit onder de standaard voor een Award.

Awards uitreiking 2018 (Tickets zijn nog verkrijgbaar online)
De finale van de DDMA Dutch CRO Awards 2018 vindt op 20 september plaats in QO hotel in Amsterdam. Tijdens deze bijzondere avond delen twee inspirerende sprekers hun visie op het vak

  • Jorden Lentze, Product Owner E-Commerce bij Booking.com spreekt over ‘Onboarding at scale’ binnen de wereldwijd toonaangevende travel organisatie.
  • Christiaan van der Waal, Managing Director Digital bij FedEx Express, spreekt over ‘Organiseren voor digital groei in een corporate organisatie’.

Genomineerden Conversion Tests

1. Fred de la Bretoniere. Case: gebruiksvriendelijkere opzet webshop na onderzoek.
2. Lucardi. Case: het creëren en testen van de nieuwe omnichannel checkout mogelijkheid.
3. Transavia. Case: Seats Left: Hoe transparantie en urgentie hand in hand gaan.
4. Waternet. Case: Zo verhoogt Waternet het aantal doorgegeven verhuizingen.
5. Zinzi. Case: over het toevoegen van een microcopy over de cadeauverpakking.

Genomineerden Personalisation

1. NS. Case: het personaliseren van getoonde dagjes-uit in combinatie met een treinticket.
2. SEAT. Case: User scoring als basis voor personalisatie.
3. T-Mobile. Case: De nieuwe omnichannel benadering voor service gerelateerde vragen.
4. Transavia. Case: Tab Inactivity: It’s all in the page name.

Genomineerden Mobile

1. Bijenkorf. Case: Verhoogde traffic naar basket door neuro usability onderzoek.
2. Eneco. Case: Hoe een mobile wijziging een groot effect op gedrag op andere devices teweeg brengt.
3. Transavia. Case: Mobile Sticky CTA: van inactief naar proactief.

“De Commissie CRO (Conversion Rate Optimisation) staat voor de verdere ontwikkeling van ons vakgebied en we zien dat de Awards hier een duidelijke bijdrage in hebben. Onze vakgenoten zijn hard aan het werk aan mooie projecten. Met het etaleren van de succescases zal het draagvlak voor ons vak toenemen, zodat de toegevoegde waarde van CRO voor iedere online onderneming helder zal zijn”, vervolgt Overbeek.

De awards zijn een initiatief van de DDMA commissie CRO en worden mogelijk gemaakt door de gouden sponsoren ClickValue en Klarna en door de zilveren sponsor Optimizely.

Ook interessant

Lees meer
Data, Decisions & Engagement |

Van klik tot conversie: attributie als key voor marketingstrategieën

In de wereld van marketing wordt vaak gesproken over de kracht van data. Maar hoe zorg je er nou écht voor dat data de motor wordt achter succesvolle marketingcampagnes? In…
Lees meer
Experimentation & Optimisation |

Experimentation & Consumer Protection: 3 Steps to guarantee Compliance and build Trust

Do you usually consult your legal department when developing a strategy for experimentation, but would you also like an overview of some key legal considerations yourself? What rules apply to…
Lees meer
DDMA |

Primera, NS International en KLM winnen DDMA Experimentation Heroes 2024

DDMA, branchevereniging voor data en marketing, maakt vandaag bekend welke organisaties in de prijzen zijn gevallen tijdens DDMA Experimentation Heroes 2024. Primera, NS International, KLM en Mepal gaan met de…