Spring naar content

De DDMA Customer Data Award is dé competitie voor teams en organisaties die zichzelf op de kaart willen zetten als autoriteit op het gebied van de inzet van klantdata. De cases worden door een onafhankelijke vakjury beoordeeld op onder meer rendement, strategische verankering in de organisatie en de impact van het datagebruik op klanten. De winnaar volgt in de voetsporen van onder meer HEMA, ANWB, KPN, ING en WNF. Naast de Customer Data Award en de Data Challenger Award wordt er dit jaar ook wederom gestemd voor de publieksprijs.

Nieuwe prijscategorie: De Data Challenger Award

Dit jaar introduceert de organisatie een nieuwe prijscategorie: De Data Challenger Award. Deze categorie is geschikt voor organisaties – klein of groot – die het gebruik van data (nog) niet integraal binnen het marketingdomein hebben kunnen implementeren, maar wél echt impact hebben laten zien op een specifieke uitdaging of onderdeel binnen hun organisatie. Inzendingen kunnen dus ook bestaan uit projecten waarvan een organisatiebrede uitrol nog moet plaatsvinden. Een aantal voorbeelden ter verduidelijking:

  • Een zelflerende chatbot op een deel van het inkomende traffic
  • Een AI-toepassing om boodschappen bij een supermarkt te bestellen via een bestel-app

Livestream de uitreiking

Net als vorig jaar is de uitreiking via een livestream te volgen. Kijkers kunnen met de introductie van de Data Challenger Award rekenen op een uitgebreid programma met inspirerende presentaties van de genomineerden, interessant voor specialisten die werken aan kleinere klantdata-projecten of aan volwassen datastrategieën. Aan het eind van de livestream worden de winnende cases bekendgemaakt en de awards uitgereikt.

Bob Younge

Voormalig Contentspecialist | DDMA

Ook interessant

Lees meer
Artificial Intelligence |

DDMA Barometer 2025: The Dutch are reducing their digital media use, what does this mean for marketing in 2026?

A significant proportion of the Dutch population is working to reduce their digital media use. 35% of the Dutch population wants to reduce their digital media use or is already…
Lees meer
Artificial Intelligence |

DDMA Barometer 2025: Nederlanders minderen digitaal mediagebruik, wat betekent dit voor marketing in 2026?

Een aanzienlijk deel van de Nederlanders is bezig met het terugdringen van digitaal mediagebruik. 35% van de Nederlanders wil het digitale mediagebruik verminderen of doet dat al. Onder jongeren (Gen…
Lees meer
Artificial Intelligence |

Podcast Shaping the Future: Over personalisatie en de kunst van niets doen

Wat als personalisatie niet draait om méér communicatie, maar juist om het lef om soms even niets te doen? Het klinkt contra-intuïtief, maar voor Eneco pakte de kunst van stilzitten…