Spring naar content

De DDMA Customer Data Award is dé competitie voor teams en organisaties die zichzelf op de kaart willen zetten als autoriteit op het gebied van de inzet van klantdata. De cases worden door een onafhankelijke vakjury beoordeeld op onder meer rendement, strategische verankering in de organisatie en de impact van het datagebruik op klanten. De winnaar volgt in de voetsporen van onder meer HEMA, ANWB, KPN, ING en WNF. Naast de Customer Data Award en de Data Challenger Award wordt er dit jaar ook wederom gestemd voor de publieksprijs.

Nieuwe prijscategorie: De Data Challenger Award

Dit jaar introduceert de organisatie een nieuwe prijscategorie: De Data Challenger Award. Deze categorie is geschikt voor organisaties – klein of groot – die het gebruik van data (nog) niet integraal binnen het marketingdomein hebben kunnen implementeren, maar wél echt impact hebben laten zien op een specifieke uitdaging of onderdeel binnen hun organisatie. Inzendingen kunnen dus ook bestaan uit projecten waarvan een organisatiebrede uitrol nog moet plaatsvinden. Een aantal voorbeelden ter verduidelijking:

  • Een zelflerende chatbot op een deel van het inkomende traffic
  • Een AI-toepassing om boodschappen bij een supermarkt te bestellen via een bestel-app

Livestream de uitreiking

Net als vorig jaar is de uitreiking via een livestream te volgen. Kijkers kunnen met de introductie van de Data Challenger Award rekenen op een uitgebreid programma met inspirerende presentaties van de genomineerden, interessant voor specialisten die werken aan kleinere klantdata-projecten of aan volwassen datastrategieën. Aan het eind van de livestream worden de winnende cases bekendgemaakt en de awards uitgereikt.

Bob Younge

Voormalig Contentspecialist | DDMA

Ook interessant

Lees meer
Artificial Intelligence |

Podcast Shaping the Future: We leven in een tijd van digitaal Darwinisme

Sander Duivestein, futurist, trendwatcher en auteur, was onlangs te gast op DDMA Next én in de podcaststudio van DDMA Shaping the Future. Hij noemt zich geen schrijver meer, maar componist.…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement |

Incrementality Testing: Onmisbaar voor echte inzicht in mediawaarde

In het eerste deel van onze reeks over Media Effectiviteits Meting (MEM)* verkenden we de strategische waarde van Marketing Mix Modeling (MMM). In dit tweede deel richten we ons op…
Lees meer
AI Act |

AI-training op socials: geef je als bedrijfsaccount toestemming of niet?

Toestemming geven voor AI-training op social media is ineens een strategisch onderwerp geworden. Platformen zoals LinkedIn, Facebook en Instagram bouwen generatieve AI-functies die leren van enorme hoeveelheden content. En precies…