Spring naar content

Het moet altijd duidelijk zijn wanneer er sprake is van reclame, ook op social media en bij influencer marketing. Deze verplichting is sinds 2014 vastgelegd in de Reclamecode Social Media, opgenomen in de Nederlandse Reclame Code. Door de snelle ontwikkelingen en het toenemende gebruik van influencer marketing werd deze code in 2019 geüpdatet en uitgebreid onder de naam: Reclamecode Social Media & Influencer Marketing. De laatste wijzigingen aan de code vonden plaats op 1 juli 2022; daarom is het na twee jaar tijd om deze zelfregulering opnieuw te herzien, samen met de sector.

We nodigen graag experts uit de praktijk en andere geïnteresseerden uit om mee te denken en bij te dragen aan deze herziening of schriftelijke input te geven. Wil jij meedenken en meeschrijven aan de code? Stuur dan vóór 20 december een mail naar DDMA’s legal counsel Allisha Hosli via allishahosli@ddma.nl.

Allisha Hosli

Junior Legal Counsel

Ook interessant

Lees meer
Legal |

Explained: Custom Audiences

Voor marketeers is de inzet van Custom Audiences een populaire manier om gericht doelgroepen te bereiken. Facebook is de bekendste en meest gebruikte aanbieder van deze dienst, maar ook X…
Lees meer
DDMA |

Influencerregels.com publiceert vernieuwde e-learning: influencers moeten zich opnieuw certificeren om in het register te blijven

Om transparantie binnen influencer marketing verder te versterken, lanceert Influencerregels.com, een initiatief van DDMA, SRC en bvA, een vernieuwde, actuele versie van hun certificering Certified by influencerregels.com. Deze update, die…
Lees meer
Legal |

Jongeren targeten op social media: waar let je op?

Het gebruik van social media onder jongeren blijft een hot topic, zeker nu het weer veel wordt besproken in Den Haag. Platformen als Instagram, TikTok en Snapchat zijn immens populair…