Spring naar content

Het moet altijd duidelijk zijn wanneer er sprake is van reclame, ook op social media en bij influencer marketing. Deze verplichting is sinds 2014 vastgelegd in de Reclamecode Social Media, opgenomen in de Nederlandse Reclame Code. Door de snelle ontwikkelingen en het toenemende gebruik van influencer marketing werd deze code in 2019 geüpdatet en uitgebreid onder de naam: Reclamecode Social Media & Influencer Marketing. De laatste wijzigingen aan de code vonden plaats op 1 juli 2022; daarom is het na twee jaar tijd om deze zelfregulering opnieuw te herzien, samen met de sector.

We nodigen graag experts uit de praktijk en andere geïnteresseerden uit om mee te denken en bij te dragen aan deze herziening of schriftelijke input te geven. Wil jij meedenken en meeschrijven aan de code? Stuur dan vóór 20 december een mail naar DDMA’s legal counsel Allisha Hosli via allishahosli@ddma.nl.

Allisha Hosli

Junior Legal Counsel

Ook interessant

Lees meer
DDMA |

Certificering wérkt: overtredingen influencers halveren na e-learning

Sinds de lancering van het influencercertificaat op influencerregels.com hebben ruim 2.000 influencers zich verdiept in de regels voor verantwoorde influencermarketing. Maar wat levert dat nu écht op? Stichting Reclame Code…
Lees meer
DDMA |

Nieuwe DDMA/bvA/NIMA Masterclass Influencer Marketing

DDMA, NIMA en bvA introduceren samen een nieuwe masterclass voor marketingprofessionals die strategisch en verantwoord aan de slag willen met influencer marketing
Lees meer
Data, Decisions & Engagement |

Bijna 9 miljoen Nederlanders vinden social media onvermijdelijk, maar digitale detox wint terrein

Het Nationale Social Media Onderzoek 2025 laat zien dat bijna 9 miljoen Nederlanders het gebruik van social media als onvermijdelijk beschouwen. Ondanks de voordelen ervaren veel gebruikers – vooral jongeren…