Spring naar content

Het moet altijd duidelijk zijn wanneer er sprake is van reclame, ook op social media en bij influencer marketing. Deze verplichting is sinds 2014 vastgelegd in de Reclamecode Social Media, opgenomen in de Nederlandse Reclame Code. Door de snelle ontwikkelingen en het toenemende gebruik van influencer marketing werd deze code in 2019 geüpdatet en uitgebreid onder de naam: Reclamecode Social Media & Influencer Marketing. De laatste wijzigingen aan de code vonden plaats op 1 juli 2022; daarom is het na twee jaar tijd om deze zelfregulering opnieuw te herzien, samen met de sector.

We nodigen graag experts uit de praktijk en andere geïnteresseerden uit om mee te denken en bij te dragen aan deze herziening of schriftelijke input te geven. Wil jij meedenken en meeschrijven aan de code? Stuur dan vóór 20 december een mail naar DDMA’s legal counsel Allisha Hosli via allishahosli@ddma.nl.

Allisha Hosli

Junior Legal Counsel

Ook interessant

Lees meer
DDMA |

Vacature: Lid DDMA Commissie Social Media (op vrijwilligersbasis)

Heb jij interesse om een belangrijke rol te spelen in het vormgeven en verder professionaliseren van het social media-vakgebied in Nederland? Dan is de DDMA Commissie Social Media de uitgelezen…
Lees meer
Influencermarketing |

Influencer marketing met impact: 7 voorbeelden van positief influencen

Sociale media zijn allang niet meer alleen een plek voor entertainment. Ze zijn een krachtig instrument voor positieve verandering. Van een jong meisje dat een community opbouwt tot autoriteiten die…
Lees meer
Social Media |

Whitepaper over de Brilliant Basics van Social Media Advertising

In de huidige digitale wereld zijn sociale mediaplatforms cruciaal voor het bereiken en betrekken van verschillende doelgroepen. Van beeldende storytelling op Instagram tot virale trends op TikTok, elk platform biedt…