Spring naar content

Het moet altijd duidelijk zijn wanneer er sprake is van reclame, ook op social media en bij influencer marketing. Deze verplichting is sinds 2014 vastgelegd in de Reclamecode Social Media, opgenomen in de Nederlandse Reclame Code. Door de snelle ontwikkelingen en het toenemende gebruik van influencer marketing werd deze code in 2019 geüpdatet en uitgebreid onder de naam: Reclamecode Social Media & Influencer Marketing. De laatste wijzigingen aan de code vonden plaats op 1 juli 2022; daarom is het na twee jaar tijd om deze zelfregulering opnieuw te herzien, samen met de sector.

We nodigen graag experts uit de praktijk en andere geïnteresseerden uit om mee te denken en bij te dragen aan deze herziening of schriftelijke input te geven. Wil jij meedenken en meeschrijven aan de code? Stuur dan vóór 20 december een mail naar DDMA’s legal counsel Allisha Hosli via allishahosli@ddma.nl.

Allisha Hosli

Legal Counsel

Ook interessant

Lees meer
Artificial Intelligence |

Drie belangrijke uitspraken zaken KNLTB, Meta en OpenAI

Drie belangrijke uitspraken zaken KNLTB, Meta en OpenAI
Lees meer
DDMA |

DDMA Social Advertising Benchmark 2025: conversions are back, platform mix expands

The DDMA Social Advertising Benchmark 2025 shows that Dutch advertisers are increasingly focusing on conversions and a broader platform mix. Reddit continues to grow steadily, and TikTok gains market share…
Lees meer
DDMA |

DDMA Social Advertising Benchmark 2025: conversie maakt comeback, platformmix verbreed

De DDMA Social Advertising Benchmark 2025 laat zien dat Nederlandse adverteerders steeds meer inzetten op conversie en een bredere platformmix. Reddit groeit gestaag door en TikTok wint marktaandeel ten koste…