Spring naar content

Jelle Hoenderdos (ING): “Ik hoop bij te dragen aan de manier van kennisdeling richting de jongere generatie searchspecialisten”

Jelle is al flink wat jaren dag in dag uit met SEO bezig. Hij is begonnen aan de agency-kant om uiteindelijk de stap te maken naar klantzijde bij ING. Hier is hij verantwoordelijk voor alle facetten van SEO. Van de overkoepelende SEO-strategie tot aan de technische doorontwikkeling van de open omgeving, maar ook voor het verhogen van het kennisniveau binnen de organisatie rondom SEO.

Jelle: “Uiteraard zijn alle facetten van mijn werk interessant, maar het stuk kennisdeling is met name iets wat mij onwijs veel energie geeft. Mijn collega’s helpen SEO beter te begrijpen en te zien groeien, geeft zeer veel voldoening. Met als kers op de taart dat deze collega’s zelf binnen ING  promoters worden van SEO. Binnen de DDMA deel ik graag mijn inzichten over kennisdeling binnen complexe organisaties. Tot slot hoop ik bij te kunnen dragen aan kennisdeling richting de jongere generatie searchspecialisten.”

Renée Akkermans (dentsu): “Ik ben goed bekend met de uitdagingen waarmee marketeers en bedrijven te maken krijgen, zowel B2C als B2B”

Renée is een bevlogen en ervaren professional in de wereld van PPC. Ze is op dit moment een trotse inwoner van het bruisende Amsterdam, maar haar wortels liggen in het gezellige Brabant. Vijf jaar geleden is ze begonnen als PPC-trainee bij dentsu Benelux en inmiddels is ze doorgegroeid naar PPC director.

Renée: “Mijn ervaring als junior-, medior- en senior PPC-specialist heeft me een diepgaand inzicht gegeven in de strategieën, tactieken en best practices die nodig zijn om een succesvolle PPC-campagne en strategie te creëren en uit te voeren. Ook ben ik door mijn vele samenwerkingen met verschillende branches en klanten heel goed bekend met de uitdagingen waarmee marketeers en bedrijven te maken krijgen, zowel B2C als B2B. Ik zou mezelf omschrijven als een all-round SEA expert, met expertise in data activatie waaronder omnichannel en value-based bidding.”

Martin Schwarz (Artefact): “Dankzij mijn internationale achtergrond bied ik een uniek perspectief”

Sinds 2015 heeft Martin diverse functies in Nederland bekleed, zowel aan de bureauzijde als aan de klantzijde. Zijn voornaamste interesse ligt in Search Engine Advertising (SEA). Hij vindt het leuk om op de hoogte te blijven van de nieuwste ontwikkelingen  om een volledig begrip en een holistisch perspectief op het vakgebied te hebben.

Martin: “Dankzij mijn internationale achtergrond bied ik een uniek perspectief. Het werken met verschillende bedrijven heeft waardevolle inzichten opgeleverd en helpt bij het identificeren van aspecten en het herkennen van opkomende trends. Daarnaast ligt bij Artefact, het bureau waarvoor ik werk, een sterke nadruk op data en AI.”

Bob Younge

Contentspecialist

Ook interessant

Lees meer
Search |

Vluchtelingenwerk Nederland en KLM winnen Friends of Search Awards 2025

Tijdens Friends of Search 2025 zijn de winnaars van de Friends of Search Awards 2025 bekendgemaakt. In de categorie ‘Best SEO’ ging de award naar Vluchtelingenwerk Nederland, terwijl KLM Royal…
Lees meer
DDMA |

Dit zijn de genomineerden voor de Friends of Search Awards 2025

De jury van de Friends of Search Awards heeft de genomineerden bekendgemaakt. In de categorie Best PPC dingen KLM Royal Dutch Airlines, LedLoket en Soccerfanshop International mee naar de winst.…
Lees meer
Artificial Intelligence |

De grootste trends in data-driven marketing volgens de commissies van DDMA

Welke ontwikkelingen gaan ervoor zorgen dat je werk als marketingprofessional, jurist of dataspecialist in 2025 ingrijpend gaat veranderen? Welke innovaties mag je echt niet missen?