Spring naar content

Arno Nijland (Google): “Digitale transformatie is in de huidige pandemie relevanter dan ooit.”

Arno heeft na zijn afstuderen in 2001 al een mooie loopbaan achter de rug, met functies bij onder meer KLM en Google. Met ruim 20 jaar ervaring in de organisatie van digitale marketingtransformaties en dankzij zijn huidige rol als consultant bij Google is hij goed op de hoogte van alle transformatieprocessen die op dit moment actueel zijn. Arno: “Binnen de DDMA Commissie Digital Marketing Transformation hoop ik met mijn kennis en ervaring de sector naar een hoger plan te tillen. Digitale transformatie is in de huidige pandemie relevanter dan ooit en zal in de komende jaren alleen nog maar urgenter worden door ontwikkelingen in ad-tech en digital marketing. Allemaal positieve ontwikkelingen ten behoeve van de internetgebruiker, de gebruiker die we binnen het digitale ecosysteem uiteindelijk dienen.”

Robert Rooijakkers (KPN): “Als organisatie moet je áltijd datagedreven te werk gaan.”

Robert Rooijakkers

Robert is een gepassioneerde en grensverleggende digital marketeer uit Rotterdam en heeft meer dan 12 jaar ervaring aan zowel bureau- als klantzijde van de markt, op nationaal en internationaal niveau. Een van de kroonstukken van zijn carrière is de winst van een Dutch Search Award in 2019. Gedurende zijn hele loopbaan is hij doordrongen geweest van het feit dat je als organisatie altijd datagedreven te werk moet gaan. Hij heeft daarnaast een grote passie voor SEO, maar kijkt ook graag naar het grotere plaatje met betrekking tot search of digital marketing. Robert: “Dankzij mijn ervaring in verschillende keukens van het marketingveld heb ik een goed beeld gekregen van de manier waarop bedrijven werken en kan ik hun behoeftes goed inschatten. Binnen de DDMA Commissie Search wil ik graag het belang van veranderingen in de markt benadrukken om zo tijdig belangrijke wijzigingen onder de aandacht te brengen. Verder doorbreek ik graag de status quo om mensen en bedrijven te stimuleren verder te kijken dan hun huidige gang van zaken.”

Ronnie van Nieuwenhoven (ING): “Ik ben een groot voorstander van een holistische aanpak.”

Met een grote passie voor marketing en analytics is Ronnie al meer dan 20 jaar werkzaam in de financiële data-driven marketingsector. Bijna 4 jaar geleden maakte hij de overstap van Achmea naar ING Global Retail en draagt hij nu bij aan het digitaler, slagvaardiger en klantgerichter maken van ING, specifiek voor ING’s distributie van verzekeringen. Ronnie: “Als groot voorstander van een holistische aanpak, breek ik graag met alle silo’s en leg ik snelwegverbindingen tussen verschillende marketingdisciplines. Ik spreek en begrijp de ‘taal’ die daarvoor nodig is en breng zo analisten, data scientists, (digital) marketeers, IT-specialisten en compliance officers dichter bij elkaar. Met deze capaciteiten hoop ik binnen de DDMA Commissie Data, Decisions & Engagement een waardevolle bijdrage te leveren en mijn taak als ambassadeur voor data-driven marketing goed te kunnen vervullen.”

Mark Drukker (Hartstichting ): “Een focus op datakwaliteit kan helpen met het realiseren van duurzame en klantgerichte relaties die op den duur altijd waarde toevoegen.”

Mark is na een carrière in de kunstwereld – inclusief eigen kunstgalerie – voor het eerst in aanraking gekomen met telemarketing als marketing- en communicatiemanager bij een financiële detacheerder. Inmiddels is hij werkzaam bij de Hartstichting waar hij primair verantwoordelijk is voor het kanaal telemarketing, maar hij houdt zich ook bezig met e-mailmarketing en het werven van leads. Mark: “Door mijn 18 jaar ervaring met telemarketing weet ik dat verkoop het beste werkt als je de klant hierbij helpt. Vanuit die gedachte is een focus op de kwaliteit van data wat mij betreft een logische conclusie: het gaat je helpen met het realiseren van duurzame en klantgerichte relaties die op termijn altijd waarde toevoegen. Ik kijk uit om mijn ervaring en houding ten aanzien van dit mooie en vaak ondergewaardeerde kanaal binnen de DDMA Commissie Telemarketing in te zetten om de sector hiervan bewust te maken.

Bob Younge

Contentspecialist

Ook interessant

Lees meer
DDMA |

DDMA Fieldmarketing Monitor 2022: Meerderheid consumenten staat open voor verkoop aan deur of op straat

60% van de Nederlandse consumenten staat ervoor open om aangesproken te worden door een werver op straat, aan de deur of op locatie. Voor goede doelen ligt dit percentage op…
Lees meer
DDMA |

Ticketverkoop jubileumeditie Friends of Search van start en inschrijving Friends of Search Awards geopend

Op 23 maart 2023, wordt voor de 3e keer het beste werk in Search bekroond tijdens Friends of Search Fest, een speciale festival-editie van het congres Friends of Search (georganiseerd…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement |

Data-Driven Marketing Onderzoek 2022: Slechts 2 op de 5 organisaties baseert marketing op data & insights

De meerderheid van de Nederlandse organisaties (62%) geeft aan de klant écht centraal te zetten en hiernaar te handelen. Dat blijkt uit het Data-Driven Marketing Onderzoek (DDMO) 2022 van branchevereniging…