Spring naar content

De oprichting van de DDMA Commissie Influencer Marketing volgt op de herziening van de Reclame Code Social Media en Influencer Marketing afgelopen jaar. De nieuwe commissie heeft als doel influencermarketing te professionaliseren en het imago ervan te verbeteren. Het inzichtelijker maken van de effectiviteit van influencermarketing door kennis delen over de meetbaarheid is hierbij een belangrijke stap. Daarnaast wil de commissie de toegevoegde waarde en de potentie van influencermarketing laten zien voor bureaus, adverteerders en consumenten, door kennis, goede voorbeelden en trends te delen.

Martijn de Kemp, CEO van Storyboard, is verkozen tot eerste voorzitter van de Commissie Influencer Marketing. “Elk nieuw vakgebied heeft te maken met uitdagingen – bij influencermarketing is dat niet anders. Ik kijk er dan ook naar uit om samen met DDMA en de andere commissieleden influencermarketing naar het volgende niveau van volwassenheid te tillen. We richten ons daarbij onder meer op standaardisatie, transparantie en meetbaarheid, omdat we merken dat hier zowel bij bureaus als adverteerders een toenemende behoefte aan is.”

Naast De Kemp bestaat de commissie op dit moment uit Jolijt Houweling (oprichter van Social Friendz), Bart Kampschreur (senior online marketing manager bij Vertigo 6), Marijke Slaats (teamlead branded content bij TUI), René Adriaan van der Mark (creative strategy director bij The Story Lab) en Michel Pruijsers (head of talent bij Talpa). De commissie heeft nog plek voor enkele influencer marketing-experts, zowel van bureau- als klantzijde.

Ook interessant

Lees meer
Creative |

Strategisch zichtbaar blijven in een AI-gedreven contentmarkt

Een contentmarkt vol generieke AI-creaties. Meer productie dan ooit. En een consument die afhaakt door overvloed. Geen makkelijke context voor marketeers die merken bouwen. Tijdens de DDMA Creative Mixer op…
Lees meer
DDMA |

Op weg naar gezamenlijke benchmarks in influencer marketing

Op 18 september 2025 organiseerde de DDMA Commissie Influencer Marketing een round table waar adverteerders, bureaus en onderzoeksorganisaties samenkwamen. Centraal stond de vraag: hoe zorgen we voor meer transparantie, meetbaarheid…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement |

Marketing als motor van een duurzame revolutie

De klimaatcrisis raakt ons allemaal. Als marketeers bevinden we ons op een unieke positie om het verschil te maken. Maar hoe doe je dat? En wat vraagt het van jou…