Spring naar content

Tickets verkrijgbaar via: experimentationheroes.com

Mark de Winter (Clickvalue), voorzitter DDMA Commissie Experimentation & Optimisation: De ingezonden cases voor de awards dit jaar zijn indrukwekkend in zowel kwantiteit als kwaliteit. Wat opvalt is de enorme hoeveelheid inzendingen. Dat laat duidelijk de energie en ambitie binnen het vakgebied van experimentation zien. De herkomst van de cases variëert van grote corporates tot het MKB, wat zorgt voor een mooie mix. Het niveau was over het algemeen zeer hoog, met nauwelijks echt ondermaatse cases. Innovaties spelen een grote rol, met onder meer AI-toepassingen, machine learning, andere statistische modellen en samenwerkingen met wetenschappelijke instituten. Tot slot zien we steeds meer cultuurcases, wat laat zien dat experimentation en optimalisatie een integraal onderdeel van organisaties is geworden.

De genomineerden

Experimentation Heroes in de categorie Conversie

  • Odido
  • DPG Media
  • Primera

Experimentation Heroes in de categorie Experimentation Culture

  • Vattenfall
  • NS Internationaal
  • Albert Heijn

Experimentation Heroes in de categorie Beyond Web

  • De Efteling
  • KLM
  • Ben

Naast de bovengenoemde hoofdprijzen, reikt DDMA ook de Lindeboom Hero Award uit aan een niet-genomineerde case met veel belofte voor de toekomst. Alle inzendingen doen hier automatisch aan mee.

De jury

De jury van DDMA Experimentation Heroes bestaat dit jaar uit vijf experts uit het veld: Lucia van de Brink (Increase Conversion Rate.com), Cameron van Uytrecht (Insight ProdX), Jorden Lentze (Booking.com) en Arnout van Scherpenzeel (The Sharing Group). Deze vakprofessionals maken op 7 november de winnaars in iedere categorie bekend.

Over DDMA Experimentation Heroes
DDMA Experimentation Heroes vindt plaats op 7 november 2024, in The Social Hub in Amsterdam. Deze dag staat in teken van het uitlichten van de beste experimenten die de marketingsector te bieden heeft ter inspiratie en erkenning. Het event is een initiatief van DDMA, de branchevereniging voor data en marketing, wordt mede georganiseerd door de DDMA Commissie Experimentation & Optimisation, en wordt mede mogelijk gemaakt door Optimizelyen, SiteSpect en Yellowgrape.

Bob Younge

Contentspecialist

Ook interessant

Lees meer
Artificial Intelligence |

De grootste trends in data-driven marketing volgens de commissies van DDMA

Welke ontwikkelingen gaan ervoor zorgen dat je werk als marketingprofessional, jurist of dataspecialist in 2025 ingrijpend gaat veranderen? Welke innovaties mag je echt niet missen?
Lees meer
DDMA |

Vacature: lid commissie Experimentation & Optimisation

Houd jij je bezig met het testen en optimaliseren van campagnes en heb jij jezelf als doel gesteld om een Experimentation Culture te creëren? Dan is de DDMA Commissie Experimentation…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement |

Van klik tot conversie: attributie als key voor marketingstrategieën

In de wereld van marketing wordt vaak gesproken over de kracht van data. Maar hoe zorg je er nou écht voor dat data de motor wordt achter succesvolle marketingcampagnes? In…