Spring naar content

Tickets verkrijgbaar via: experimentationheroes.com

Mark de Winter (Clickvalue), voorzitter DDMA Commissie Experimentation & Optimisation: De ingezonden cases voor de awards dit jaar zijn indrukwekkend in zowel kwantiteit als kwaliteit. Wat opvalt is de enorme hoeveelheid inzendingen. Dat laat duidelijk de energie en ambitie binnen het vakgebied van experimentation zien. De herkomst van de cases variëert van grote corporates tot het MKB, wat zorgt voor een mooie mix. Het niveau was over het algemeen zeer hoog, met nauwelijks echt ondermaatse cases. Innovaties spelen een grote rol, met onder meer AI-toepassingen, machine learning, andere statistische modellen en samenwerkingen met wetenschappelijke instituten. Tot slot zien we steeds meer cultuurcases, wat laat zien dat experimentation en optimalisatie een integraal onderdeel van organisaties is geworden.

De genomineerden

Experimentation Heroes in de categorie Conversie

  • Odido
  • DPG Media
  • Primera

Experimentation Heroes in de categorie Experimentation Culture

  • Vattenfall
  • NS Internationaal
  • Albert Heijn

Experimentation Heroes in de categorie Beyond Web

  • De Efteling
  • KLM
  • Ben

Naast de bovengenoemde hoofdprijzen, reikt DDMA ook de Lindeboom Hero Award uit aan een niet-genomineerde case met veel belofte voor de toekomst. Alle inzendingen doen hier automatisch aan mee.

De jury

De jury van DDMA Experimentation Heroes bestaat dit jaar uit vijf experts uit het veld: Lucia van de Brink (Increase Conversion Rate.com), Cameron van Uytrecht (Insight ProdX), Jorden Lentze (Booking.com) en Arnout van Scherpenzeel (The Sharing Group). Deze vakprofessionals maken op 7 november de winnaars in iedere categorie bekend.

Over DDMA Experimentation Heroes
DDMA Experimentation Heroes vindt plaats op 7 november 2024, in The Social Hub in Amsterdam. Deze dag staat in teken van het uitlichten van de beste experimenten die de marketingsector te bieden heeft ter inspiratie en erkenning. Het event is een initiatief van DDMA, de branchevereniging voor data en marketing, wordt mede georganiseerd door de DDMA Commissie Experimentation & Optimisation, en wordt mede mogelijk gemaakt door Optimizelyen, SiteSpect en Yellowgrape.

Bob Younge

Voormalig Contentspecialist | DDMA

Ook interessant

Lees meer
Experimentation & Optimisation |

From Profiling to AI-Powered Personalisation: How Traveldeal Created Tailor-Made Journeys for Every Visitor

Personalisation has evolved from a marketing buzzword into a key differentiator in competitive industries like travel. Speaking directly to customer needs — at scale and in real time — is…
Lees meer
DDMA |

Vacature: Lid DDMA Commissie Experimentation & Optimisation (op vrijwilligersbasis)

Ben jij expert op het gebied van experimentatie, CRO of optimalisatie en wil je meewerken aan de toekomst van dit marketing vakgebied in Nederland? Dan is een rol binnen de…
Lees meer
DDMA |

DDMA maakt genomineerden voor DDMA Experimentation Heroes 2025 bekend

De genomineerden voor de DDMA Experimentation Heroes 2025 zijn bekend. Dit jaar maken onder andere Odido, Heineken, Centraal Beheer Achmea, PostNL, VodafoneZiggo, Intersport, KLM en ANWB kans op een award.…