Spring naar content

DDMA-survey onder juristen in de achterban
In het artikel ‘The cookies has crumbled: custom audiences to the rescue’ bespreken de drie privacy-experts voor welke doeleinden custom audiences-diensten gebruikt worden. Ze verwijzen hierbij naar cijfers uit een survey dat is uitgezet onder juristen uit de DDMA-achterban. De cijfers maken beter inzichtelijk welke vormen van custom audiences er zijn, en hoe deze diensten gezien moeten worden vanuit het perspectief van AVG-compliance.

Toestemming nodig voor inzet custom audiences?
In het artikel wordt ook ingegaan op de vraag of je toestemming nodig hebt voor het inzetten van custom audiences. Daarover schreven onze legal counsels eerder al de Explained: Customer Audiences, die als bron diende voor het artikel.

Meer weten? Stel je vraag via legal@ddma.nl of meld je aan voor de DDMA legal nieuwsbrief om altijd op de hoogte te blijven van de laatste ontwikkelingen.

Matthias de Bruyne

Voormalig Senior legal counsel bij DDMA

Ook interessant

Lees meer
Cookies |

Data with Purpose: Why First-Party Data Is Crucial for NGOs

In a data-driven world, NGOs face a different reality than commercial organisations. Instead of selling products or services, they build communities, foster trust, and strive for long-term social impact. But…
Lees meer
Cookies |

Explained: Cookies

Op 25 mei 2018 is de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) in werking getreden. Wij merken dat er veel vragen zijn over wat dit precies betekent voor cookies. Daarom schreven wij…
Lees meer
Cookies |

Rechters over GTM en TC-string: marketeers klem tussen cookiewet en consent-paradox

De cookieregels zijn hopeloos verouderd: door de recente uitleg van rechters lijkt toestemming nu ook vereist voor het vastleggen van de cookievoorkeuren. Dat leidt tot een ongemakkelijke paradox: wat als…