Spring naar content

De Europese Commissie heeft namelijk een adequaatheidsbesluit voor het Verenigd Koninkrijk goedgekeurd. En dat is goed nieuws! Het besluit betekent namelijk dat het Britse gegevensbeschermingsregime ook ná de Brexit voldoende wordt geacht om EU-persoonsgegevens te beschermen. Je hebt dan geen aanvullende waarborgen nodig om data door te geven, zoals Standard Contractual Clauses of Binding Corporate Rules. En dat scheelt heel wat papierwerk.

Werk jij met Britse klanten of leveranciers en wissel je persoonsgegevens met hen uit? Zet dan een verwijzing naar het adequaatheidsbesluit in je verwerkersovereenkomst.

Heb je een vraag hierover en ben je lid van DDMA, stuur een mailtje naar legal@ddma.nl. Hou voor updates relevante updates als deze onze kanalen in de gaten en meld je aan voor onze juridische nieuwsbrief

Naomi van der Louw

Legal counsel

Ook interessant

Lees meer
Fieldmarketing |

Politiek presenteert zéér drastische plannen: einde klantrelatie bij telemarketing, én verplichte afkoelperiode bij deurverkoop

In een brief aan de Tweede Kamer heeft Micky Adriaansens, Minister van Economische Zaken, voorgesteld nieuwe regelgeving te introduceren voor telemarketing en fieldmarketing. Volgens het plan krijgen consumenten bij verkoop…
Lees meer
AI Act |

Marketing in het tijdperk van AI: 3 cruciale richtlijnen voor Responsible AI in de marketingsector

Met de komst van ChatGPT kan ook het grote publiek sinds eind 2022 niet meer om Artificial Intelligence (AI) heen. AI brengt zeker in de data en marketingwereld enorme mogelijkheden…
Lees meer
AVG |

Europees Hof: IAB Europe aansprakelijk voor TCF-cookiebanners

De hoogste Europese rechter oordeelde recentelijk dat IAB Europe verwerkingsverantwoordelijke is bij de inzet van het Transparency and Consent Framework. Daarmee lijkt IAB niet onder de boete uit te kunnen…