Spring naar content

De Europese Commissie heeft namelijk een adequaatheidsbesluit voor het Verenigd Koninkrijk goedgekeurd. En dat is goed nieuws! Het besluit betekent namelijk dat het Britse gegevensbeschermingsregime ook ná de Brexit voldoende wordt geacht om EU-persoonsgegevens te beschermen. Je hebt dan geen aanvullende waarborgen nodig om data door te geven, zoals Standard Contractual Clauses of Binding Corporate Rules. En dat scheelt heel wat papierwerk.

Werk jij met Britse klanten of leveranciers en wissel je persoonsgegevens met hen uit? Zet dan een verwijzing naar het adequaatheidsbesluit in je verwerkersovereenkomst.

Heb je een vraag hierover en ben je lid van DDMA, stuur een mailtje naar legal@ddma.nl. Hou voor updates relevante updates als deze onze kanalen in de gaten en meld je aan voor onze juridische nieuwsbrief

Naomi van der Louw

Legal counsel

Ook interessant

Lees meer
Influencermarketing |

De kracht van gecertificeerde influencers: Influencer marketing bij Coca-Cola

Eind april lanceerden DDMA, Stichting Reclame Code en Bond van Adverteerders het initiatief ‘Certified by influencerregels.com’. Hét sectorinitiatief, dat bestaat uit een e-learning en een register, dat influencers helpt wegwijs…
Lees meer
Legal |

European Accessibility Act: Toegankelijkheid wordt in 2025 een verplicht thema voor bedrijven

Vanaf medio 2025 moeten naast (semi-)overheden ook bedrijven zich committeren aan nieuwe toegankelijkheidsvereisten. Hiermee zet de Europese wetgever weer een stapje richting een inclusievere digitale samenleving. Deze ontwikkeling is positief…
Lees meer
DDMA |

Vacature: Legal Counsel DDMA

Als Legal Counsel bij DDMA werk je in het hart van de Nederlandse marketingwereld. Die wereld staat nooit stil en strekt zich uit van influencermarketing tot fondsenwerving en van AI…