Spring naar content

Voorkom een boete

Het Commissariaat adviseert influencers nog eens goed naar de regels te kijken en ze zorgvuldig na te leven. Zorg bijvoorbeeld dat reclame, sponsoring en productplaatsing herkenbaar zijn, zodat voor de kijker duidelijk is wanneer er sprake is van commerciële beïnvloeding. Steekproefsgewijs voert het Commissariaat controles uit op de naleving van de geldende wet- en regelgeving en is een boete een mogelijk gevolg.

Lees meer over de regels op de website van het CvdM

Bob Younge

Voormalig Contentspecialist | DDMA

Ook interessant

Lees meer
DDMA |

Op weg naar gezamenlijke benchmarks in influencer marketing

Op 18 september 2025 organiseerde de DDMA Commissie Influencer Marketing een round table waar adverteerders, bureaus en onderzoeksorganisaties samenkwamen. Centraal stond de vraag: hoe zorgen we voor meer transparantie, meetbaarheid…
Lees meer
Influencermarketing |

Influencer marketing met impact: 7 voorbeelden van positief influencen

Sociale media zijn allang niet meer alleen een plek voor entertainment. Ze zijn een krachtig instrument voor positieve verandering. Van een jong meisje dat een community opbouwt tot autoriteiten die…
Lees meer
DDMA |

Vacature: lid Commissie Influencer Marketing (op vrijwilligersbasis)

Ben jij werkzaam binnen influencermarketing en heb jij interesse om een belangrijke rol te spelen in het vormgeven en verder professionaliseren van het vakgebied in Nederland? Dan is de DDMA…