Spring naar content

We zijn daarom ontzettend trots dat wij, samen met de Bond van Adverteerders en Stichting Reclame Code, vandaag het initiatief ‘Certified by influencerregels.com’ lanceren. Dit initiatief is hét antwoord op de bovengenoemde uitdagingen. De certificering biedt influencers de mogelijkheid om hun kennis en begrip van de regels en wetten rondom influencer marketing te vergroten. Door deel te nemen aan een speciale e-learning en het certificaat te behalen, tonen influencers niet alleen hun toewijding aan professionaliteit, maar versterken ze ook het vertrouwen van hun volgers en (toekomstige) adverteerders. Alle gecertificeerde influencers komen terecht in het register van influencerregels.com.

We zijn blij dat wij bureaus en adverteerders en de talenten waarmee ze werken een tool aan kunnen bieden om hun talenten snel wegwijs te maken in alle wet- en regelgeving rondom influencer marketing. Het is dé manier voor adverteerders, bureaus en influencers om te laten zien dat ze hun verantwoordelijkheid nemen en zich bewust zijn van hun impact op de maatschappij. En goed nieuws: een aantal grote adverteerders hebben al toegezegd dat ze in de nabije toekomst uitsluitend nog met gecertificeerde influencers gaan werken.

Judith Oude Sogtoen, directeur bij DDMA: DDMA staat sterk achter de principes van openheid en verantwoordelijkheid, en pleit voor een verdere professionalisering van de influencermarketingbranche. Dat is dan ook de reden waarom we dit initiatief zijn gestart. We moedigen alle talenten, contentmakers en influencers aan om deel te nemen en het bijbehorende certificaat te behalen. Op deze manier streven we samen naar een ethisch verantwoorde influencersector die niet alleen bloeit, maar ook transparant en integer opereert.

Meer weten? Ga naar: influencerregels.com/certified-by

Bob Younge

Contentspecialist

Ook interessant

Lees meer
Influencermarketing |

Influencers op Snapchat: reclame- en advertentiemogelijkheden als organisatie en ‘Snap Star’

Stories zijn niet meer weg te denken uit social media. Instagram heeft ze, YouTube heeft ze, en zelfs WhatsApp heeft een stories-functie (al wordt die meestal alleen gebruikt door je…
Lees meer
Influencermarketing |

Eerste influencerboete voor overtreding reclameregels

Het Commissariaat voor de Media heeft voor het eerst een boete opgelegd aan een influencer voor overtreding van de Mediawet. De influencer maakte namelijk niet duidelijk (genoeg) dat er reclame…
Lees meer
DDMA |

Vacature: lid Commissie Influencer Marketing (op vrijwilligersbasis)

Ben jij werkzaam binnen influencermarketing en heb jij interesse om een belangrijke rol te spelen in het vormgeven en verder professionaliseren van het vakgebied in Nederland? Dan is de DDMA…