Spring naar content
Noor Cloo bestuurvoorzitter DDMA

In 2020 ben ik toegetreden als bestuurslid van DDMA. Vanuit Air Miles waren we al jaren lid toen Diana Janssen mij benaderde om deel te nemen aan het bestuur. Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet zo goed wist wat DDMA precies deed.

Maar toen ik eenmaal aan boord was, leerde ik een zeer professionele organisatie kennen, met een gedreven team en enthousiaste mensen. Met veel kennis en kunde op het gebied van data en marketing. Meer waarde dan menigeen beseft. Wat echt van unieke waarde getuigt, zijn DDMA’s initiatieven over de transparante, eerlijke en verantwoorde inzet van data. En de manier waarop ze hun kennis hierover vertalen naar een krachtige stem voor de sector richting beleidsmakers in Den Haag en Brussel.

In mijn jaren als bestuurslid is DDMA altijd best bescheiden geweest over zichzelf. De meeste professionals die van hun diensten gebruikmaken hebben vaak weinig idee van wat er allemaal schuilgaat achter alle kennisactiviteiten die ze organiseren. Dan heb ik het onder meer over de unieke commissiestructuur waarin meer dan 100 commissieleden zich op vrijwillige basis inzetten om allerlei events, awardshows, onderzoeken te organiseren – van hoge kwaliteit. Maar ook over hoe het bureau functioneert; klein van opzet, met zeer gedreven, jonge professionals en een kundig legal team dat leden voorziet van juridisch advies.

Dit alles mag gezien worden. Daarom zie ik het sinds mijn aanstelling als bestuurslid, en later als voorzitter, als mijn missie om DDMA nog meer op de kaart te zetten, onder meer bij het C-level management. Daarvoor zijn al initiatieven in leven geroepen, zoals het DDMA Decision Makers Breakfast. De komende jaren zal ik me daar nog meer voor inzetten. Om samen met het bureau, het bestuur en de commissies DDMA nog meer in de schijnwerpers te zetten, want dat verdient ze!

Bob Younge

Contentspecialist

Ook interessant

Lees meer
Artificial Intelligence |

De grootste trends in data-driven marketing volgens de commissies van DDMA

Welke ontwikkelingen gaan ervoor zorgen dat je werk als marketingprofessional, jurist of dataspecialist in 2025 ingrijpend gaat veranderen? Welke innovaties mag je echt niet missen?
Lees meer
DDMA |

How Shampoobars Won Big at the Friends of Search Awards

The registration for the Friends of Search Awards 2025 is nearly closing! Ambitious search specialists have until January 31st to enter! But how do you prepare yourself for participation? And…
Lees meer
Artificial Intelligence |

Vacature: Commissielid DDMA Commissie Artificial Intelligence (op vrijwilligersbasis)

Ben jij werkzaam in een technische rol binnen het AI-vakgebied (bijvoorbeeld data scientist, engineer of architect), en heb je interesse om een cruciale bijdrage te leveren aan de ontwikkeling van…