Spring naar content
Noor Cloo bestuurvoorzitter DDMA

In 2020 ben ik toegetreden als bestuurslid van DDMA. Vanuit Air Miles waren we al jaren lid toen Diana Janssen mij benaderde om deel te nemen aan het bestuur. Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet zo goed wist wat DDMA precies deed.

Maar toen ik eenmaal aan boord was, leerde ik een zeer professionele organisatie kennen, met een gedreven team en enthousiaste mensen. Met veel kennis en kunde op het gebied van data en marketing. Meer waarde dan menigeen beseft. Wat echt van unieke waarde getuigt, zijn DDMA’s initiatieven over de transparante, eerlijke en verantwoorde inzet van data. En de manier waarop ze hun kennis hierover vertalen naar een krachtige stem voor de sector richting beleidsmakers in Den Haag en Brussel.

In mijn jaren als bestuurslid is DDMA altijd best bescheiden geweest over zichzelf. De meeste professionals die van hun diensten gebruikmaken hebben vaak weinig idee van wat er allemaal schuilgaat achter alle kennisactiviteiten die ze organiseren. Dan heb ik het onder meer over de unieke commissiestructuur waarin meer dan 100 commissieleden zich op vrijwillige basis inzetten om allerlei events, awardshows, onderzoeken te organiseren – van hoge kwaliteit. Maar ook over hoe het bureau functioneert; klein van opzet, met zeer gedreven, jonge professionals en een kundig legal team dat leden voorziet van juridisch advies.

Dit alles mag gezien worden. Daarom zie ik het sinds mijn aanstelling als bestuurslid, en later als voorzitter, als mijn missie om DDMA nog meer op de kaart te zetten, onder meer bij het C-level management. Daarvoor zijn al initiatieven in leven geroepen, zoals het DDMA Decision Makers Breakfast. De komende jaren zal ik me daar nog meer voor inzetten. Om samen met het bureau, het bestuur en de commissies DDMA nog meer in de schijnwerpers te zetten, want dat verdient ze!

Bob Younge

Voormalig Contentspecialist | DDMA

Ook interessant

Lees meer
Artificial Intelligence |

DDMA Barometer 2025: The Dutch are reducing their digital media use, what does this mean for marketing in 2026?

A significant proportion of the Dutch population is working to reduce their digital media use. 35% of the Dutch population wants to reduce their digital media use or is already…
Lees meer
Artificial Intelligence |

DDMA Barometer 2025: Nederlanders minderen digitaal mediagebruik, wat betekent dit voor marketing in 2026?

Een aanzienlijk deel van de Nederlanders is bezig met het terugdringen van digitaal mediagebruik. 35% van de Nederlanders wil het digitale mediagebruik verminderen of doet dat al. Onder jongeren (Gen…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement |

DDMA Exchange Table: de P van Personalisatie

We staan aan de vooravond van hyperpersonalisatie. Dankzij steeds slimmere technologie kunnen organisaties tot in detail inspelen op individueel gedrag. Maar wat betekent dat nog voor de consument en voor…