Spring naar content

ANWB winnaar van de DDMA Customer Data Award 2020

Juryvoorzitter Kees Groenewoud: “De organisatorische breedheid van het programma heeft zeker bijgedragen aan het feit dat ANWB uiteindelijk als winnaar uit de bus is gekomen. Met een grote ‘kanaalbewustheid’ (zeven verschillende kanalen worden gekoppeld) heeft ANWB besloten een cultuurverandering te willen ondergaan gericht op het zo persoonlijk mogelijk benaderen van de leden. Met dit programma zal de ANWB de komende jaren kunnen voortbouwen, gebruikmakend van een goed en degelijk doordacht architectuurmodel. Was voorheen de businessline het uitgangspunt voor marktbewerking, zijn dat nu de individuele leden én de beschikbare data over deze leden. ANWB heeft op overtuigende manier laten zien, dat dit programma, met ‘relevantie’, naast ‘persoonlijk’, als tweede sleutelwoord, wel degelijk aan het slagen is en dus inmiddels een succes genoemd kan worden.”

ANWB: Persoonlijk communiceren met 4,7 miljoen leden

Om de dienstverlening aan haar 4,7 miljoen leden te verbeteren en 24/7 te bedienen heeft ANWB gekozen voor een centrale personalisatie-aanpak. Inmiddels bedient ANWB leden gericht vanuit 7 centraal gepersonaliseerde kanalen.

Emiel Begthel, programmamanager personalisatie bij ANWB: “Ik ben ontzettend trots dat wij als ANWB de Customer Data Award 2020 mogen ontvangen. Mooi dat we door middel van data onze dienstverlening richting leden kunnen verbeteren en steeds relevanter kunnen maken. Het helpen van onze leden is immers waar we het allemaal voor doen.”

Over de DDMA Customer Data Award

De DDMA Customer Data Award, die normaal gesproken eerder in het jaar wordt uitgereikt, werd dit jaar uitgereikt op dinsdag 1 december in Studio Stream in Utrecht tijdens de speciale Digital Talk: de beste customer data cases van 2020. Bezoekers konden vanuit huis live meekijken via een livestream. De Digital Talk en de bijbehorende award zijn initiatieven van DDMA, de branchevereniging voor data en marketing, en worden georganiseerd door de DDMA Commissie Data, Decisions & Engagement en worden mede mogelijk gemaakt door deze sponsoren.

Bob Younge

Voormalig Contentspecialist | DDMA

Ook interessant

Lees meer
Artificial Intelligence |

DDMA Barometer 2025: The Dutch are reducing their digital media use, what does this mean for marketing in 2026?

A significant proportion of the Dutch population is working to reduce their digital media use. 35% of the Dutch population wants to reduce their digital media use or is already…
Lees meer
Artificial Intelligence |

DDMA Barometer 2025: Nederlanders minderen digitaal mediagebruik, wat betekent dit voor marketing in 2026?

Een aanzienlijk deel van de Nederlanders is bezig met het terugdringen van digitaal mediagebruik. 35% van de Nederlanders wil het digitale mediagebruik verminderen of doet dat al. Onder jongeren (Gen…
Lees meer
Artificial Intelligence |

Podcast Shaping the Future: Over personalisatie en de kunst van niets doen

Wat als personalisatie niet draait om méér communicatie, maar juist om het lef om soms even niets te doen? Het klinkt contra-intuïtief, maar voor Eneco pakte de kunst van stilzitten…