Filters:
Sorteer op:
Lees meer
Legal
Telecommunicatiewet
Telemarketing
Artikel
|
Zo creëer jij écht relevante, datagedreven telemarketingcampagnes
Telemarketing staat al jaren onder druk, met strengere regels in de Telecommunicatiewet en de Code Telemarketing tot gevolg. Door al die veranderingen wordt er van adverteerders en contactcenters veel gevraagd. Consumenten zijn moeilijker te bereiken, en zijn daarnaast kritisch op het kanaal. Een effectieve en…
Lees meer
ePrivacy Verordening
Privacy
Telemarketing
Artikel
|
Telemarketing alleen nog met toestemming consument
Op 4 juni heeft de Tweede Kamer een voorstel aangenomen dat telemarketing alleen nog toestaat met toestemming. Tijdens de behandeling van de Energiewet is namelijk een voorstel aangenomen dat het bellen op basis van een (ex-)klantrelatie verbiedt. In dit artikel bespreken we het voorstel en…
Lees meer
Fieldmarketing
Legal
Telecommunicatiewet
Telemarketing
Nieuws
|
Politiek presenteert zéér drastische plannen: einde klantrelatie bij telemarketing, én verplichte afkoelperiode bij deurverkoop
In een brief aan de Tweede Kamer heeft Micky Adriaansens, Minister van Economische Zaken, voorgesteld nieuwe regelgeving te introduceren voor telemarketing en fieldmarketing. Volgens het plan krijgen consumenten bij verkoop aan de deur voortaan een verplichte bedenktermijn. Daarnaast is telemarketing enkel nog toegestaan met uitdrukkelijke…
Lees meer
Legal
Telecommunicatiewet
Telemarketing
Artikel
|
Dit gaat er veranderen met de inwerkingtreding van de herziene Code Telemarketing
Vanaf 1 maart 2024 is de herziene Code Telemarketing daarmee voor leden van DDMA in werking getreden. De code wordt handhaafbaar zodra deze is goedgekeurd bij en door de Stichting Reclamecode. In dit artikel vatten we de belangrijkste veranderingen samen.
Lees meer
Legal
Telemarketing
Zelfreguleringscode
|
Reclamecode: Code voor Telemarketing
In de Reclamecode Telemarketing staan alle regels die de sector zichzelf oplegt. Deze regels zijn ondergebracht bij de Stichting Reclame Code en worden gehandhaafd door de Reclame Code Commissie. Deze code geldt voor alle organisaties die in Nederland aan telemarketing doen, ongeacht of ze lid…
Lees meer
AVG
Legal
Telecommunicatiewet
Telemarketing
Members-only
Nieuws
|
ACM onderstreept belang van bewijslast voor verifieerbare opt-in bij telemarketing
Telemarketeers moeten kunnen bewijzen dat ze toestemming hebben verkregen van degene die ze met een commercieel, ideëel of charitatief aanbod benaderen. In een recent gesprek met DDMA benadrukt de Autoriteit Consument & Markt (ACM) dat ze een hoge standaard hanteren voor het bewijs van geldige…
Lees meer
Legal
Telemarketing
Artikel
|
Boete DGB Energie voor misleidende telefonische verkoop door intermediairs bevestigd door rechtbank
De Autoriteit Consument & Markt (ACM) legde energieleverancier DGB Energie vorig jaar juni een boete op van 400.000 euro op, wegens het misleiden van consumenten bij het telefonisch verkopen van contracten. De misleidende praktijken werden niet direct door DGB Energie zelf uitgevoerd, maar door intermediairs…
Lees meer
Legal
Telecommunicatiewet
Telemarketing
Artikel
|
Nieuwe cijfers Consumentenbond over ongewenste telefoontjes onderstrepen: goede handhaving noodzakelijk
Uit nieuwe cijfers van de Consumentenbond blijkt vandaag dat veel Nederlanders nog steeds te maken hebben met ongewenste telefoontjes. Dit laat wederom de noodzaak voor goede handhaving door de Autoriteit Consument & Markt (ACM) zien. Zolang organisaties die structureel de regels overtreden kunnen blijven bellen,…
Lees meer
Fieldmarketing
Fondsenwerving
Legal
Telemarketing
Nieuws
|
Plan EZK voor verkoop via telefoon, aan de deur en op straat: dit weten we nu
In een brief aan de Tweede Kamer heeft Micky Adriaansens, Minister van Economische Zaken, aangekondigd nieuwe regels in te willen voeren voor duurovereenkomsten die via telemarketing en fieldmarketing afgesloten worden. Volgens het plan moeten consumenten voortaan na het verkoopgesprek de koop schriftelijk per brief of…
Lees meer
Legal
Telemarketing
Artikel
|
De voor- en nadelen van anti-spam-call-software als Hiya
Anti-spamaanbieders zoals Hiya maken een snelle opmars door in de wereld van telemarketing en klantcontact. Op veel Samsung-telefoons staat de functie om telefoontjes als mogelijke spam te identificeren zelfs standaard aan. De DDMA Commissie Telemarketing vindt het belangrijk dat contactcenters en opdrachtgevers een afgewogen keuze…