Filters:
Sorteer op:
Lees meer
Influencermarketing
Social Media
Artikel
|
Transparant Werken als Influencer: Vier lessen uit de Monitoring van de Stichting Reclame Code
Iedere door influencerregels.com gecertificeerde influencer wordt door de Stichting Reclame Code (SRC) steekproefsgewijs gemonitord. Als de SRC een overtreding ontdekt, stuurt zij een advies naar de betreffende influencer. Uit de adviezen die tot nu toe zijn gegeven, zijn een aantal lessen te trekken. Hieronder zetten…
Lees meer
Influencermarketing
Social Media
Nieuws
|
Herziening van de Reclamecode Social Media & Influencer Marketing: denk mee!
De Reclamecode Social Media & Influencer Marketing (RSM) bevat waardevolle richtlijnen voor het reguleren van reclame via sociale media en influencerkanalen. Met alle veranderingen in de afgelopen 5 jaar is de code toe aan vernieuwing. Denk jij mee?
Lees meer
Influencermarketing
Social Media
Artikel
|
Kidfluencers en Arbeidsnormen: Wat Moet Er Nu Gebeuren?
Hoewel er al regels zijn voor influencercontent en beperkingen rond reclame voor kinderen, krijgen ook de werkomstandigheden van kidfluencers steeds meer de aandacht die ze verdienen. De marketingbranche wil zich graag inzetten en meedenken en afspraken maken over het verantwoord inzetten van minderjarige influencers, met…
Lees meer
Influencermarketing
Nieuws
|
Reactie op de berichtgeving van toezichthouders over de noodzaak van extra maatregelen voor minderjarigen om influencer-reclame te kunnen herkennen
7 oktober 2024 is er een bericht uitgegaan vanuit de toezichthouders van het Samenwerkingsplatform Digitale Toezichthouders (SDT), waaronder het Commissariaat voor de Media, de AP en de ACM, waarin ze benadrukken dat kinderen nog onvoldoende worden beschermd tegen ongemerkte beïnvloeding door influencer marketing. Uit het…
Lees meer
Influencermarketing
Social Media
Artikel
|
Influencers op Snapchat: reclame- en advertentiemogelijkheden als organisatie en ‘Snap Star’
Stories zijn niet meer weg te denken uit social media. Instagram heeft ze, YouTube heeft ze, en zelfs WhatsApp heeft een stories-functie (al wordt die meestal alleen gebruikt door je gekke oom die niemand echt meer spreekt). Maar wat we vaak vergeten, is dat Snapchat…
Lees meer
Influencermarketing
Artikel
|
Eerste influencerboete voor overtreding reclameregels
Het Commissariaat voor de Media heeft voor het eerst een boete opgelegd aan een influencer voor overtreding van de Mediawet. De influencer maakte namelijk niet duidelijk (genoeg) dat er reclame werd gemaakt in een aantal van haar video’s.
Lees meer
DDMA
Influencermarketing
Nieuws
|
Vacature: lid Commissie Influencer Marketing (op vrijwilligersbasis)
Ben jij werkzaam binnen influencermarketing en heb jij interesse om een belangrijke rol te spelen in het vormgeven en verder professionaliseren van het vakgebied in Nederland? Dan is de DDMA Commissie Influencer Marketing de uitgelezen kans om hieraan bij te dragen én jezelf te ontwikkelen.
Lees meer
Influencermarketing
Legal
Podcast
|
De kracht van gecertificeerde influencers: Influencer marketing bij Coca-Cola
Eind april lanceerden DDMA, Stichting Reclame Code en Bond van Adverteerders het initiatief ‘Certified by influencerregels.com’. Hét sectorinitiatief, dat bestaat uit een e-learning en een register, dat influencers helpt wegwijs te maken met alle regelgeving rondom influencer marketing. Coca-Cola kondigde als een van de vijf…
Lees meer
DDMA
Influencermarketing
Nieuws
|
Albert Heijn, ANWB, Jacobs Douwe Egberts, Kruidvat, McDonald’s, Nestlé, Vrumona en VTech gaan uitsluitend werken met gecertificeerde influencers
Om transparantie binnen influencer marketing te vergroten, en problemen zoals sluikreclame tegen te gaan, lanceerden brancheverenigingen DDMA, bvA en de Stichting Reclame Code op 22 april een certificaat en openbaar register genaamd; ‘Certified by Influencerregels.com’. Sinds de lancering hebben grote adverteerders Albert Heijn, ANWB, Jacobs…
Lees meer
DDMA
Influencermarketing
Social Media
Nieuws
|
Certified by influencerregels.com: Naar een Meer Transparante en Verantwoordelijke Sector
Influencer marketing is inmiddels een volwassen en volwaardig kanaal binnen de reclamewereld. Maar naast de immense mogelijkheden die het biedt voor merken en influencers, brengt het ook uitdagingen met zich mee op het gebied van regelgeving en transparantie.