Filters:
Sorteer op:
Lees meer
DDMA
Experimentation & Optimisation
Nieuws
|
Odido, ANWB en PostNL winnen DDMA Experimentation Heroes 2025
Tijdens DDMA Experimentation Heroes 2025 zijn vandaag de winnaars bekendgemaakt van de Experimentation Awards in de Social Hub in Amsterdam. Odido, ANWB en PostNL sleepten de awards in de wacht in de categorieën Conversion, Beyond Web en Experimentation Culture. De Lindeboom Hero Award ging dit…
Lees meer
Search
Nieuws
|
Inschrijving open voor Friends of Search Awards 2026
Op 12 maart 2026 worden opnieuw de meest toonaangevende SEO- en PPC-cases bekroond tijdens de Friends of Search Awards 2026. De uitreiking vindt plaats tijdens het congres Friends of Search in de Kromhouthal in Amsterdam. Vanaf vandaag kunnen ambitieuze search-specialisten hun case insturen via: friendsofsearch.com/nl/awards*.…
Lees meer
DDMA
Social Media
Members-only
Onderzoek
|
DDMA Social Advertising Benchmark 2025: conversions are back, platform mix expands
The DDMA Social Advertising Benchmark 2025 shows that Dutch advertisers are increasingly focusing on conversions and a broader platform mix. Reddit continues to grow steadily, and TikTok gains market share at the expense of Meta—although the pace and dynamics vary greatly by industry. LinkedIn has…
Lees meer
DDMA
Social Media
Members-only
Onderzoek
|
DDMA Social Advertising Benchmark 2025: conversie maakt comeback, platformmix verbreed
De DDMA Social Advertising Benchmark 2025 laat zien dat Nederlandse adverteerders steeds meer inzetten op conversie en een bredere platformmix. Reddit groeit gestaag door en TikTok wint marktaandeel ten koste van Meta, al verschilt het tempo en de dynamiek sterk per industrie. LinkedIn is duurder…
Lees meer
Experimentation & Optimisation
Artikel
|
The Changing Role of the AI-Enhanced CRO Specialist
AI was already a hot topic in previous years, but in 2025 it is rapidly becoming the most used term in digital marketing. How to leverage the power of AI seems to be on everyone’s mind, however really translating a good idea into an actionable…
Lees meer
Legal
Privacy
Telecommunicatiewet
Telemarketing
Whitepaper
|
NIEUW: Whitepaper Telemarketing in transitie
De regels voor telemarketing worden ingrijpend gewijzigd: vanaf 1 juli 2026 mogen organisaties zonder expliciete toestemming geen (ex-)klanten meer bellen. Dan vervalt de uitzonderingspositie van de klantrelatie en geldt het opt-in vereiste voor álle consumenten. Dit betekent dat organisaties vanaf dat moment niet langer zonder…
Lees meer
Experimentation & Optimisation
Interview
|
From Isolated Tests to Intelligent Optimisation: Monetate on the Future of Experimentation
With experimentation becoming a given in today’s digital landscape, the real question is no longer whether organisations should experiment, but how they can make it an integral part of their business across marketing, sales, product, and even IT. Added to that is the rise of…
Lees meer
Artificial Intelligence
Conversational AI
Data, Decisions & Engagement
DDMA
Artikel
|
Marketingleiders over AI: Tools genoeg. Maar hoe krijg je de organisatie mee?
Wat doe je als AI-technologie zich sneller ontwikkelt dan je organisatie kan bijbenen? Hoe voorkom je dat pilots blijven hangen in de bubbel van innovatie, terwijl de rest van de organisatie op de rem trapt? En hoe veranker je ethiek in AI, zonder er een…
Lees meer
Creative
Artikel
|
Strategisch zichtbaar blijven in een AI-gedreven contentmarkt
Een contentmarkt vol generieke AI-creaties. Meer productie dan ooit. En een consument die afhaakt door overvloed. Geen makkelijke context voor marketeers die merken bouwen. Tijdens de DDMA Creative Mixer op 23 oktober zocht de Creative Commissie samen met zo’n dertig vakgenoten naar de juiste vraag…
Lees meer
DDMA
Influencermarketing
Social Media
Artikel
|
Op weg naar gezamenlijke benchmarks in influencer marketing
Op 18 september 2025 organiseerde de DDMA Commissie Influencer Marketing een round table waar adverteerders, bureaus en onderzoeksorganisaties samenkwamen. Centraal stond de vraag: hoe zorgen we voor meer transparantie, meetbaarheid en professionalisering in een markt die snel groeit, maar nog steeds worstelt met uiteenlopende standaarden…