Filters:
Sorteer op:
Lees meer
Influencermarketing
Legal
Search
Social Media
Artikel
|
Scoren jouw gesponsorde posts slechter door #ad? Het antwoord is ‘Nee’
Volgens de Reclamecode Social Media & Influencer Marketing (RSM) ben je als influencer of content creator verplicht te vermelden als je reclame maakt in je content. Je moet dit melden zodra je op enige manier voordeel hebt, bijvoorbeeld bij een betaalde samenwerking, een gekregen product…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement
Experimentation & Optimisation
Marketingteam van de toekomst
Search
Artikel
|
Van klik tot conversie: attributie als key voor marketingstrategieën
In de wereld van marketing wordt vaak gesproken over de kracht van data. Maar hoe zorg je er nou écht voor dat data de motor wordt achter succesvolle marketingcampagnes? In deze derde aflevering van het derde seizoen van Shaping the Future duiken we samen met…
Lees meer
Search
Artikel
|
Modern Measurement in Paid Search
The way marketing effectiveness is measured has changed drastically compared to the past. As we move toward a future where marketing investments and their returns increasingly depend on privacy-focused solutions, marketers will need to find new ways to bridge data gaps and understand consumer behavior.…
Lees meer
Search
Nieuws
|
Inschrijving Friends of Search Awards 2025 geopend
Op 13 maart 2025 wordt voor de 6e keer het beste werk in Search bekroond tijdens de 12e van Friends of Search, in de Kromhouthal in Amsterdam. De inschrijving voor de Awards zijn vanaf vandaag geopend.
Lees meer
Search
Nieuws
|
Ticketverkoop voor Friends of Search 2025 gestart – Early bird-tickets nu verkrijgbaar!
Amsterdam, donderdag 5 september 2024 – Op 13 maart 2025 organiseren brancheverenigingen DDMA en VIA Nederland de 12e editie van Friends of Search, in de Kromhouthal in Amsterdam. Early Bird-tickets voor het congres zijn verkrijgbaar via: shop.friendsofsearch.com.
Lees meer
Creative
DDMA
Post
Search
Nieuw bloed in de DDMA Commissies Post, Creative en Search
De DDMA Commissies Post, Creative en Search hebben versterking gekregen. Olaf van Rijn, Business Development bij Whooz, Saskia Priester, Marketing Consultant & UX Designer bij Harvest Digital, en Ryan Peerkhan, directeur en performance marketeer bij Ascend Online, zijn recentelijk toegetreden tot een van de commissies.…
Lees meer
Artificial Intelligence
Search
Artikel
|
De impact van Generative Search op SEA en SEO: Zo bereid jij je optimaal voor
We kunnen stellen dat Generative AI een onuitwisbare impact heeft gemaakt binnen de marketingwereld. Zo ook binnen de werkvelden van SEO en SEA, die met de opkomst van Generative Search een revolutionaire transformatie doormaken. In dit artikel gaan we in op hoe die transformatie er…
Lees meer
DDMA
Search
Nieuws
|
Shampoo Bars en HEMA winnen Friends of Search Awards 2024
Tijdens Friends of Search 2024 zijn de winnaars van de Friends of Search Awards 2024 bekendgemaakt. In de categorie ‘Beste SEA’ (PPC) ging Shampoo Bars er met de overwinning vandoor. In de categorie ‘Beste SEO’ versloeg HEMA de concurrentie.
Lees meer
Artificial Intelligence
Search
Interview
|
Interview Aleyda Solis (Orainti) | The (dis)advantages of Search Engine Experience
‘Search Generative Experience’ (SGE) is poised to be a game changer. How will it affect organizations? What are its (dis)advantages? We’re thrilled that Aleyda will be speaking about this at Friends of Search 2024 in Amsterdam this year. We got the chance to talk with…
Lees meer
Search
Interview
|
Exploring the PPC Journey with Navah Hopkins: A Friends of Search Interview
In this interview with Navah Hopkins, a well-known expert in the PPC industry, we delve into the strategic decisions and data-centric insights that have shaped her career in search engine advertising. From her early days in marketing to her current role as a thought leader…